Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Programování pro PalmOS počítače krok za krokem (51)

aktualizováno 
V této kapitole si povíme o funkcích pro ovládání posuvníku a uvedeme si část zdrojového textu, který předává data mezi políčkem a posuvníkem.

Funkce posuvníku

Operační systém PalmOS nám poskytuje několik funkcí, jejichž prostřednictvím můžeme manipulovat s posuvníky. Základní funkcí pro ovládání posuvníku je funkce SclSetScrollBar(). Touto funkcí nastavíme pozici a délku vozíku posuvníku.

void SclSetScrollBar(ScrollBarPtr posuvník, Int16 hodnota, 
                   Int16 minimum, Int16 maximum, Int16 délkaStránky)

Nastaví pozici a délku vozíku posuvníku.
Od verze PalmOS 2.0

Vstupní parametry
  • posuvník - ukazatel na datovou strukturu, ve které jsou uložena data posuvníku
  • hodnota - pozice vozíku posuvníku
  • minimum - tato pozice vozíku posuvníku odpovídá jeho umístění až nahoře
  • maximum - tato pozice vozíku posuvníku bude odpovídat jeho umístění dole
  • délkaStránky - výška vozíku posuvníku

Funkci SclSetScrollBar() voláme, když je zapotřebí změnit zobrazení posuvníku. Jedná se o následující tři případy, při kterých je změna zobrazení vozíku zapotřebí:

  1. Operační systém zašle naší aplikaci zprávu fldChangedEvent jako upozornění na změnu výšky textu v políčku.
  2. Odstránkujeme pomocí kláves pro pohyb o stránku nahoru a dolů nebo jiným způsobem.
  3. Nastavíme nový text v políčku funkcemi FldSetText() nebo například FldSetTextHandle().

Pozice vozíku, která je předávána v parametru hodnota, označuje pozici horního okraje vozíku posuvníku. Parametr maximum, který funkci SclSetScrollBar() v takovém případě předáváme, musíme proto vypočítat podle následující rovnice:

celková výška textu - velikost stránky + přesah

Například je-li k zobrazení textu potřeba 100 řádků (to můžeme zjistit například voláním funkce FldGetScrollValues()) a je-li políčko vysoké 10 řádků (výška vozíku posuvníku odpovídá 10 řádkům), tak hodnota parametru maximum bude 90. Pokud si přejeme, aby se jednotlivé stránky překrývaly, zvětšíme parametr maximum o počet řádků, o které se mají stránky překrývat.

void SclGetScrollBar(ScrollBarPtr posuvník, Int16 *hodnota, 
               Int16 *minimum, Int16 *maximum, Int16 *výškaStránky)

Zjistí pozici a výšku vozíku posuvníku.
Od verze PalmOS 2.0

Vstupní parametry
  • posuvník - ukazatel na datovou strukturu, ve které jsou uložena data posuvníku
Výstupní parametry
  • hodnota - ukazatel na proměnnou, do které bude uložena pozice vozíku posuvníku
  • minimum - ukazatel na proměnnou, do které bude uložena pozice vozíku posuvníku odpovídající jeho umístění nahoře
  • maximum - ukazatel na proměnnou, do které bude uložena pozice vozíku posuvníku odpovídající jeho umístění dole
  • délkaStránky - ukazatel na proměnnou, do které bude uložena výška vozíku posuvníku

Provádíme-li komplikovanější nastavení posuvníku, můžeme před nastavením nových hodnot posuvníku volat funkci SclGetScrollBar(). Funkce SclGetScrollBar() uloží parametry posuvníku do proměnných, jejichž adresy jí předáme. Po změnách hodnot parametrů posuvníku je můžeme funkcí SclSetScrollBar() zpět využít ke změně zobrazení posuvníku na displeji.

4.19. Nastavení hodnot posuvníku podle políčka

Můžeme napsat obalující funkci pro jednoduchou rovnici pro výpočet parametrů posuvníku, kterou jsme si uvedli. Tato obalující funkce zjistí z políčka funkcí FldGetScrollValues() aktuální hodnoty výšky textu a výšky políčka. Tyto hodnoty pak přepočítá na parametry, které předá funkci SclSetScrollBar().

void UpravPosuvnikDlePolicka(ScrollBarPtr posuvník, FieldPtr políčko)
{
    UInt16 poziceVozíku, výškaTextu, výškaPolíčka;
    Int16 maximum;
	
    FldGetScrollValues(políčko, &poziceVozíku, &výškaTextu, &výškaPolíčka);

    if(výškaTextu > výškaPolíčka)
    {
       maximum = výškaTextu - výškaPolíčka;
    }
    else if(poziceVozíku)
    {
       maximum = poziceVozíku;
    }
    else
    {
       maximum = 0;
    }
	
    SclSetScrollBar(posuvník, poziceVozíku, 0, maximum, výškaPolíčka - 1);
}

Obalující funkci UpravPosuvnikDlePolicka() můžeme upravit i tak, aby vyžadovala jako parametry jednoznačný identifikátor prvku políčka a posuvníku. Prostřednictvím obalující funkce Objekt(), kterou jsme si popsali již dříve, převedeme jednoznačné identifikátory políčka a posuvníku na ukazatele na jejich datové struktury.


V příštím dílu si doplníme náš šifrovací program o obsluhu posuvníku, který je ve formuláři pro zobrazení výsledků.





Nejčtenější

Zatímco Apple rychle posiluje, Samsung pozvolna ztrácí své pozice
Nejprodávanější modely smartphonů na světě. Apple se směje zbytku světa

Je to krutá podívaná pro výrobce smartphonů s Androidem. Ať se snaží jakkoliv, tak první příčky okupují dva iPhony. Ty se prodávají už skoro rok a designově to...  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Soyes 6S
Nejmenší „iPhony“ na světě můžete mít za 1 300 korun

Kopie iPhonů nejsou žádnou novinkou, v čínských e-shopech jich najdeme desítky více či méně povedených. Mezi ty minimálně zajímavé patří mini smartphony Soyes....  celý článek

Nubia Z11 miniS
Nubia zlevnila i o více než tisíc korun. A rovnou všechny modely

Nubia zlevnila prakticky celý svůj sortiment na českém trhu. Hned několik modelů se tak dočkalo cenovky nižší i o více než tisíc korun.  celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

Další z rubriky

Mobilní Messenger projde změnou, k nelibosti uživatelů v něm budou cílené...
Bez reklamy ani ránu. Bude už i na Facebook Messengeru v mobilu

Oblíbený mobilní kecálek se brzy promění. Facebook totiž do Messengeru po úspěšném testování implementuje cílené reklamy. Zobrazovat se budou na domovské...  celý článek

Netradiční fotoaplikace Gudak vás donutí nad fotkami zase přemýšlet
Za 23 korun vám aplikace fotku z iPhonu ukáže až za tři dny

Vnímání fotografie se za posledních pár let výrazně změnilo. Díky záznamovým médiím již totiž nemusíme přemýšlet nad každým snímkem jako kdysi. Doby, kdy se...  celý článek

Logo aplikace Sarahah
Už přes ni vyhrožovali smrtí. Přesto je aplikace extrémně populární

Vysoký nárůst popularity zaznamenala aplikace Sarahah, určená k posílání anonymních zpráv. Ačkoliv se v posledních týdnech těší velké oblibě, zahaluje ji také...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.