Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xiaomi mělo velké oči, čekalo více. Výsledky přesto nejsou špatné

  13:14aktualizováno  13:14
Jedna z nejrychleji rostoucích čínských firem Xiaomi zveřejnila na Twitteru odbyt za první polovinu letošního roku. Celkové číslo se zastavilo pod 35 miliony smartphonů, ale management společnosti předpovídal lepší výsledky.

Xiaomi Mi Note Pro | foto: mi.com

Xiaomi za prvních šest měsíců letošního roku distributorům prodalo 34,7 milionů kusů chytrých telefonů. Loni za stejné období to bylo 26,2 milionů prodaných smartphonů, meziročně to je tedy 33procentní nárůst, což je bezpochyby velký úspěch.

Vedení společnosti však v dřívějších odhadech předpovídalo roční odbyt 100 milionů kusů. A už teď je téměř jisté, že se tento odhad nenaplní, to by odbyt musel během druhé poloviny roku běžet téměř dvakrát rychleji. A to není příliš pravděpodobné, tradičně silné vánoční sezoně navzdory.

Je také třeba zdůraznit, že se firma zatím pochlubila skutečně jen počtem udaných telefonů, nemáme tak dosud informace o příjmech, ani čistém zisku, což je v byznysu hlavním měřítkem úspěchu.

Jeden z rivalů Xiaomi a zároveň největších prodejců chytrých telefonů Apple prodal jen za první kvartál letošního roku 61,2 milionů smartphonů. Jinými slovy dokázal za poloviční čas prodat téměř dvojnásobek telefonů. iPhony tedy z pomyslných regálů mizí přibližně čtyřikrát rychleji než telefony Xiaomi z centrálního skladu. Xiaomi totiž na rozdíl od tradičních značek k prodeji využívá výhradně e-shopů (čtěte více o strategii značky).

Hvězda Xiaomi stále na vzestupu

Xiaomi je společností, která se během pouhých pěti let existence dokázala vypracovat mezi důležité hráče mobilního byznysu. V prosinci minulého roku ji deník Wall Street Journal označil za vůbec nejcennější start-up svého druhu a hodnotu firmy ocenil na nejméně 46 mld. dolarů (tehdy asi bilion korun).

Důležitým triumfem z poslední doby je porážka Samsungu a Applu na domácí půdě, v únoru totiž v Číně prodalo nejvíce smartphonů právě Xiaomi.

Firma expanduje do nových regionů, za poslední dobu své telefony začala prodávat v Indii, Malajsii, Vietnamu, Thajsku a na Filipínách. Dosud poslední zemí, kde si mohou zájemci přístroje Xiaomi objednat, je Brazílie.

S expanzí do Spojených států nebo Evropy však firma podle vyjádření viceprezidenta Hugo Barry pro BBC z letošního ledna v nejbližších letech nepočítá. To je pro všechny zájemce o telefony Xiaomi v těchto regionech špatná zpráva. Konkurenci naopak potěší, neboť jí čínský dravec nebude krátit odbyt.





Nejčtenější

Otevření značkového obchodu Huawei v Praze na Národní třídě
Huawei rozjíždí, co jiní vzdali. Otvírá vlastní prodejnu s mobily

Čínskému Huawei se v posledních letech daří a platí to i pro český trh. I proto firma rozšiřuje své aktivity a investuje, což se projevilo i otevřením první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Data nezlevní, varují operátoři. Telekomunikační novela jde do finále

Sněmovna by se měla ve středu 24. května zabývat novelou zákona o elektronických komunikacích v závěrečném čtení. Podle šéfa poslanců KDU-ČSL Jiřího Miholy má...  celý článek

Ilustrační snímek
Neberte nám SMS bránu, spílají zákazníci. Operátoři ji považují za přežitek

V minulosti zákazníkům ušetřily nemalé částky, v době neomezených tarifů ovšem pozbývají smysl - výhoda SMS bran spočívala v zasílání bezplatných textovek....  celý článek

Premiéra Samsung S8 a S8+
Nejlevnější top Samsung S8: v USA k němu dostanete druhý zdarma

Zajímavou akci má Samsung v USA na nové top modely S8 a S8+. Pokud koupíte dva přístroje a jeden aktivujete s tarifem u tamního T-Mobile, vrátí Samsung peníze...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Galaxy S8 už se prodalo přes pět milionu kusů. Na iPhony přesto nemá

Samsung Galaxy S8 se prodává dobře. Za necelý měsíc si už našel přes pět milionů zákazníků, ale na rekordní iPhony přesto nemá.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.