Oproti loňskému roku tržní podíl přesto poměrně výrazně poklesl, v Q2/10 totiž Apple kontroloval 94 % trhu, nyní je to 61 %. Zatímco před rokem v podstatě iPad neměl konkurenci, nyní se mu postavila řada tabletů z dílen různých výrobců.
V uplynulém čtvrtletí se prodalo celkem 15,1 milionů tabletů, to je oproti loňsku téměř 4,5 krát víc (15,1 vs. 3,5 mil.ks.). Na uvedeném objemu se iPady obou generací podílely 9,3 miliony, což stále znamená první příčku na trhu.
Nejlépe si z konkurence zatím vede Samsung se svými Galaxy Taby, jejichž nová generace s většími displeji (8,9" a 10,1") je již v prodeji. Prodané kusy ve statisících počítá RIM s Playbookem i Motorola s modelem XOOM. Do hry nedávno vstoupil i ASUS se svým konstrukčně zajímavým Transformerem.
Největším rivalem jsou tak Applu přístroje s androidem uvnitř, na rozdíl od segmentu chytrých telefonů si ale zde iOS stále udržuje vedení.
Tabulka: prodej tabletů podle použitého OS v Q2/10 a Q2/11 a tržní podíl
Q2/10 | podíl | Q2/11 | podíl | |
iOS | 3,3 | 94,3 % | 9,3 | 61,3 % |
Android | 0,1 | 2,9 % | 4,6 | 30,1 % |
Windows | 0,0 | 0,0 % | 0,7 | 4,6 % |
QNX | 0,0 | 0,0 % | 0,5 | 3,3 % |
ostatní | 0,1 | 2,9 % | 0,1 | 0,7 % |
celkem | 3,5 | 100,0 % | 15,1 | 100,0 % |
Dle Strategy Analytics se celkem prodalo 4,6 milionů tabletů s androidem, což představuje 30% podíl na trhu. Zajímavé je číslo odebraných přístrojů s Windows; těch bylo 700 tisíc, což z pohledu tržního podílu stačí na necelých 5 %. Takové přístroje nabízí například Dell (Inspiron Duo Convertible Tablet) nebo ASUS (EEE Slate). Přestože tablety s Windows zatím nemají prostředí zcela optimalizováno pro ovládání prsty, mají velkou výhodu v podobě systému z "velkých" PC.