Xiaomi mi4i a Apple iPhone 6 | foto: Xiaomi a Apple

Levné Xiaomi už Číňanům tolik nevoní, drahý Apple je naopak hit

  • 48
Americký Apple se čím dál víc prosazuje i v Číně. Za letošní první čtvrtletí je sice stále jedničkou Xiaomi, ale Apple mu šlape na paty. Zákazníci v Číně tak zjevně mají čím dál tím víc peněz, protože produkty Apple jsou násobně dražší než telefony čínských značek.

Xiaomi je jedničkou čínského trhu se smartphony už třetí kvartál po sobě. Výsledky prodejů smartphonů na čínském trhu zveřejnila analytická společnost Strategy Analytics.

Oceňované Xiaomi v Číně letos od ledna do dubna prodalo 14 milionů smartphonů a má tržní podíl 13 procent. Meziročně sice Xiaomi zvýšilo podíl na trhu o dvě procenta, ovšem jeho rapidní růst se zdá být u konce. Už třetí kvartál po sobě prodeje této značky klesají.

Na první příčce mezi největšími výrobci smartphonů na čínském trhu ho může brzy vystřídat Apple. Americký gigant je už druhé čtvrtletí za sebou čínskou dvojkou mezi smartphony a na rozdíl od Xiaomi mu prodeje rostou. Apple v prvním čtvrtletí v Číně prodal 13,5 milionu iPhonů, jeho podíl na čínském trhu s chytrými telefony je 12 procent a dohání tak jedničku Xiaomi.

Trojkou čínského trhu se smartphony je Huawei. Ten prodal v prvním čtvrtletí 11,2 milionu smartphonů a patří mu podíl na trhu 10 procent. Čínská značka roste, za loňské první čtvrtletí Huawei prodal osm milionů smartphonů. 

Za první čtvrtletí se v Číně prodalo celkem 109,8 milionu smartphonů. Za stejné období před rokem to bylo 93,6 milionu chytrých telefonů. To značí meziroční růst 17 procent. Což je poměrně výrazné zpomalení tempa, před rokem byl meziroční růst výrazných 39 procent. Čínský trh tak začíná být nasycený.