Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samsung je v Číně jedničkou, HTC na domácím trhu až trojkou

aktualizováno 
Čínský trh se smartphony je obrovský a stále nenasycený. Řada vyspělých trhů už stagnuje, a tak je pro výrobce rozvíjející se trh klíčem k úspěchu.

Podíly výrobců smartphonů v Číně a na Tchaj-wanu ve čtvrtém čtvrtletím 2013 | foto: Engadget

Domácí čínští výrobci smartphonů se stále musí sklonit před Samsungem. Ten byl jedničkou čínského trhu i v loňském čtvrtém čtvrtletí. Podíl Samsung však není tak velký, patřilo mu "pouze" 19 procent trhu. Podle agentury NPD Group měl Samsung za stejné období větší podíl například ve Spojených státech, a to 26 procent.

Domácí výrobci za Samsungem příliš nezaostávají. Ambiciózní Lenovo, které před nedávnem koupilo od Googlu mobilní divizi Motoroly, mělo v Číně podíl 13 procent trhu. Právě v Číně dříve velmi úspěšná Motorola by mohla Lenovu pomoci Samsung v budoucnu porazit.

U nás téměř neznámá značka Coolpad získala ve čtvrtém čtvrtletí 11 procent trhu. Pořadí na prvních třech příčkách se oproti předloňskému poslednímu kvartálu nezměnilo. I v našich končinách aktivní Huawei skončil čtvrtý a připsal si 10 procent trhu. Z pětky nejprodávanějších značek vypadlo ZTE. To nahradil Apple, který si polepšil díky uvedení nových modelů 5s a 5c a získal sedmiprocentní podíl na čínském trhu.

Zajímavé je také pořadí výrobců smartphonů na Tchaj-wanu. Ten je sice několikanásobně menší a méně důležitý než ten čínský, je ale domovem kdysi slavné značky, která v poslední době prožívá úpadek. To čísla z Tchaj-wanu jen dokazují.

Kdo čeká, že na domácím trhu bude kralovat HTC, ten bude překvapen. Jedničkou tchajwanského trhu ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku byl Apple, kterému patřil značný podíl 30 procent. Až druhý byl Samsung s podílem 26 procent.

Na Tchaj-wanu bylo úspěšné i třetí Sony s podílem 16 procent trhu. Současnou krizi dříve tak slavné značky dokazuje, že domácí HTC skončilo až čtvrté s podílem jen 13 procent. Zajímavý je také úspěch čínského Xiaomi, který si na Tchaj-wanu získal tři procenta trhu.

Výsledky prodejů smartphonů na čínském a tchajwanském trhu podle analytické společnosti IDC zveřejnil server Engadget.

Autor:




Nejčtenější

S ChatSim můžete posílat zprávy přes vybrané aplikace neomezeně do celého světa
Revoluční tarif? Speciální SIM dovolí neomezeně chatovat za 395 na rok

Služba ChatSim, která se vymyká tradičnímu chápání datového tarifu, dorazila do Česka. Za poplatek 395 korun ročně můžete neomezeně posílat textové zprávy přes...  celý článek

Moto M
Kovová střední třída se zářivým displejem. Test Moto M

Značka Motorola je plně v rukou čínského Lenova a konečně útočí na český trh. Nejnovějším pokusem je smartphone střední třídý Moto M, který láká na luxusní...  celý článek

Google Pixel XL
Google chystá mimo nástupců loňských pixelů také opravdu „velkou rybu“

Od Googlu se dá letos očekávat uvedení nástupců smartphonů Pixel, jejich příchod je už podle řady informací potvrzen. Společnost by ovšem mimo to měla uvést...  celý článek

Jeden z mnoha konceptů iPhonu 8 se zahnutým displejem
iPhone 8 má mít zahnutý displej, ale ne tolik jako špičkové samsungy

iPhone 8 jednoznačně patří mezi vůbec nejočekávanější smartphony letošního roku. Tomu odpovídá množství nejrůznějších nepodložených informací i odhadů, kterých...  celý článek

Rychlá mobilní data
T-Mobile chce zničit wi-fi sítě. Představil bezkonkurenční LTE internet

T-Mobile upravil svou nabídku pevného internetu. Dva základní tarify mají stejné parametry pro kabelové ADSL a mobilní připojení, třetí tarif je pouze přes LTE...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.