Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samsung znovu králem, Apple klesá a Huawei se musí bát o třetí místo

  0:18aktualizováno  0:18
Zájem o chytré telefony nepolevuje, jejich prodeje podle analytické společnosti Strategy Analytics opět meziročně poskočily. V prvním letošním čtvrtletí je pořadí značek tradiční, ale v budoucnu se může řada věcí změnit.

Samsung Galaxy S8 | foto: Lukáš Hron, Mobil

Celkem se v prvním letošním čtvrtletí prodalo 353,3 milionu chytrých telefonů, což je šestiprocentní nárůst oproti loňským 333 milionům prodaných přístrojů. Důvodem je vzpamatování se z ekonomické krize. To se projevuje zejména na trzích v Číně a Brazílii.

Samsung opět jedničkou

Samsungu se podařilo oklepat z fiaska s vybuchujícím modelem Galaxy Note 7 skvěle a prodeje mu v prvním čtvrtletí opět povyrostly. Nikterak zásadně, povyskočily jen o dvě procenta, přesto to stačilo na návrat na pozici světového výrobce smartphonů číslo jedna. V předchozím čtvrtletí se totiž „o chlup“ dostal na první pozici Apple.

Samsung v prvním čtvrtletí letošního roku prodal 80,2 milionu chytrých telefonů, ve stejném období loňského roku to bylo 79 milionů. V současnosti 22,7procentní podíl na trhu, loni to bylo 23,7 procent. Navíc se značce s novým modelem Galaxy S8 věští zářná budoucnost, do výsledků v prvním kvartálu přitom tento přístroj ještě nezasáhl.

Apple krok za krokem klesá

Apple loňských podzimních problémů Samsungu výrazněji nevyužil. V posledním loňském čtvrtletí se sice stal s nevelkým náskokem světovou jedničkou, jenže v prvním letošním čtvrtletí prodal méně. Změna opět není příliš výrazná, jen o jedno procento. Jenže problémem je trend. Prodeje totiž Applu meziročně klesají už pátý kvartál po sobě.

Apple v prvním čtvrtletí prodal 50,8 milionu iPhonů (loni 51,2 milionu) a na trhu mu patří 14,4procentní podíl (loni 15,4 procenta). Sice nemůže mít radost z negativního trendu, jenže na druhou stranu jsou vlastně jeho prodejní čísla úctyhodná. Jeho současný hlavní model iPhone 7 vychází z iPhonu 6 z roku 2014. Opravdovou generační obměnu chystá americká společnost na letošek, chystaný iPhone 8 má být revoluční. A s ním by prodeje mohly vystřelit výrazně nahoru.

Huawei nemusí být trojkou dlouho

Huawei si polepšil, prodeje se mu zvedly o 22 procent. Jenže v loňském prvním čtvrtletí rostl o 64 procent. Začátkem letošního roku prodal 34,5 milionu chytrých telefonů, před rokem to bylo 28,3 milionu. Jeho podíl na celosvětovém trhu činí 9,8 procenta, loni to bylo 8,5 procenta.

Značka sice roste, ale deklarovaná snaha stát se světovou dvojkou začíná dostávat trhliny, může totiž přijít i o pozici světové trojky. Na jeho místo se vehementně tlačí jiná čínská značka Oppo, která zaznamenala neskutečný růst prodejů o 78 procent.

Čínský zázrak na druhou

Oppo už má jen o dvě procenta menší globální podíl na trhu než Huawei. Má 7,8 procenta trhu, ve stejně době loni to bylo přitom jen 4,7 procenta. Oppo prodalo v prvním letošním čtvrtletí 27,6 milionu smartphonů, loni to bylo jen 15,5 milionu.

Na pátém místě je další čínská značka Vivo, která má nyní rekordní 6,3procentní podíl na celosvětovém trhu, v loňském prvním kvartálu to bylo jen 4,1 procenta. Vivo prodalo 22,1 milionu smartphonů, před rokem jen 13,5 milionu.

Nejprodávanějšími smartphony jsou iPhony 7. Samsung boduje low-endy

U skvělých výsledků značek Oppo a Vivo je nutno brát v potaz, že tito výrobci jsou aktivní prakticky jen v Číně a na některých dalších asijských trzích. Oppo ani Vivo neprodávají smartphony v Evropě, ani v Americe. Pro zámořské trhy má koncern značku OnePlus, který však tak výrazným hráčem není.

A pozor, značky Oppo a Vivo mají stejného vlastníka. Patří pod koncern BBK Electronics, a když se jejich výsledky sečtou, tak drží 14,1 procenta trhu a koncern je světovou trojkou.

LG znovu nahoře

Dařit se opět začalo jihokorejskému LG, které se po letech vrátilo na šestou pozici největších producentů smartphonů. Ale nestojí za tím nijak enormní nárůst prodejů jako spíše problémy dalších výrobců. LG za sebou nechalo dřívější rychle rostoucí čínské značky jako Xiaomi nebo ZTE.

LG mělo v prvním čtvrtletí podíl na trhu 4,2 procenta, před rokem to bylo 4,1 procenta. V letošním prvním kvartálu prodalo 14,8 milionu smartphonů, ve stejném období roku 2016 to bylo 13,5 milionu. Letos by mohlo výrazně zabodovat modelem G6. Ten je oceňován více než loňský modulární model G5, jehož prodeje byly za očekáváním.

Téměř nekonečný zástup různých dalších výrobců dohromady prodal 123,3 milionu smartphonů. Výrobci mimo první šestku si tak v celkovém součtu meziročně pohoršili, jelikož před rokem prodali v prvním čtvrtletí dohromady 132,1 milionu chytrých telefonů.

Autor:




Nejčtenější

Nokia 8
Špičková Nokia 8 odhalena v celé kráse. Bude zanedlouho a má být levná

Značka Nokia se vrátila do světa smartphonů. Ovšem tři doposud představené modely neuspokojí náročné uživatele. I pro ně však Nokia smartphone připravila....  celý článek

Aplikace WhatsApp (ilustrační obrázek)
Čína na den blokovala WhatsApp. Příště ho může vypnout úplně

Uživatelé chatovací aplikace WhatsApp v Číně mohli během včerejšího dne mít problémy s posíláním určitého typu obsahu. Dnes už aplikace funguje normálně, ale...  celý článek

T-Mobile láká na jedinečné tarify na míru
T-Mobile sliboval tarify na míru. Věrným zákazníkům ale nic extra nedal

„Prodloužením smlouvy ušetříte,“ hlásá banner na webu T-Mobilu pod přehledem aktuálně nabízených tarifů. Láká jím na jedinečné tarify na míru, které si prý...  celý článek

Qualcommu Samsung vyrábí špičkové čipy. Příští už má vyrábět konkurenční TSMC
Samsung ztrácí zakázky. Po Applu se ke konkurenci přesunul i Qualcomm

Samsung na svých linkách od loňského roku vyrábí pro americký Qualcomm špičkové Snapdragony 835. Jejich nástupce však bude vyrábět konkurenční TSMC. Pro...  celý článek

iPhony si žena přilepila na tělo a zakryla vrstvami oblečení.
Ve vedru měla tlustý svetr. Pašovala pod ním 102 iPhonů

Celkem 102 iPhonů a 15 hodinek Tissot se pokusila propašovat žena z Hongkongu do Číny. Přilepila si je okolo těla a zakryla oblečením, ale dopadli ji při celní...  celý článek

Další z rubriky

Koncept pasivního mobilního telefonu Halcyon
Pasivní mobil schválně nic neumí. Aby vás očistil

Podle designera Mika George z britského Birminghamu trávíme na smartphonech příliš času - průměrně prý až 3,6 hodiny denně, značnou část zejména kvůli...  celý článek

Aplikace WhatsApp (ilustrační obrázek)
Čína na den blokovala WhatsApp. Příště ho může vypnout úplně

Uživatelé chatovací aplikace WhatsApp v Číně mohli během včerejšího dne mít problémy s posíláním určitého typu obsahu. Dnes už aplikace funguje normálně, ale...  celý článek

Smartphone od KFC
Dvoje křidýlka a smartphone k tomu. KFC prodává vlastní smartphone

V Číně došlo k neobvyklému spojení dvou zcela rozdílných značek. Huawei totiž společně s fastfoodovou restaurací KFC připravil ke třicetiletému výročí působení...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.




Huawei P9 Lite Dual SIMHuawei P9 Lite Dual SIM

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.