To, že se Nokia drží na druhé příčce mezi světovými výrobci mobilů, je především zásluha obyčejných mobilů. Obyčejné nokie jsou v podstatě s několika samsungy posledními obyčejnými mobily na trhu od velkých výrobců. Něco málo produkuje ještě LG, další výrobci se prakticky přeorientovali výhradně na produkci smartphonů.
Z dat která zveřejnila analytická agentura Strategy Analytics, nelze přesně určit, kolik obyčejných mobilů Nokia za třetí čtvrtletí letošního roku prodala, protože agentura neuvádí její prodeje smartphonů. Odhadem to bude přes 40 milionů přístrojů. U dalších výrobců data známe. Samsung prodal zhruba 20 milionů obyčejných mobilů, LG pak pět milionů. Všichni další výrobci prodali za třetí kvartál přibližně 70 milionů obyčejných mobilů.
Výrobce | Prodeje 3Q/2013 | Prodeje 2Q/2014 |
---|---|---|
Samsung | 120,1 | 101,7 |
Nokia (Microsoft) | 64,6 | 52,2 |
Apple | 33,8 | 39,3 |
Lenovo + Motorola | ? | 25,6 |
LG | 18,3 | 21,8 |
Xiaomi | 5,2 | 18 |
Ostatní | 185,2 | 226,5 |
Celkem | 427,2 | 459,5 |
Zdroj: Strategy Analytics + doplněno Mobil.iDNES.cz
Celkový světový trh s mobily podle Strategy Analytics za třetí čtvrtletí představoval 459,5 milionů přístrojů, z toho bylo 320 milionů smartphonů. To znamená, že z deseti prodaných přístrojů je už sedm chytrých a jen tři obyčejné. Celkově meziročně trh rostl o osm procent, což je jen velmi mírný růst. Naopak trh smartphonů rostl o 27 procent, což ukazuje, že prodeje obyčejných mobilů klesají a trh zachraňují smartphony. Podle Strategy Analytics nyní trh táhnou prodeje v Asii, Africe a v Jižní Americe.
Velmi dobrých výsledků dosáhlo LG, které meziročně navýšilo prodeje o 3,5 milionu kusů přístrojů. Díky tomu LG drží téměř pětiprocentní podíl na trhu a celkově pátou pozici. Před ním je Apple, který prodává jen smartphony, přesto je třetím největším výrobcem mobilů. Ještě výše je Nokia (dnes už vlastně Microsoft) a první je stále s velkým náskokem Samsung. Přestože mu meziročně prodeje výrazně klesly, stále prodává více než druhá Nokia a třetí Apple dohromady.
Výrobce | Podíl na trhu 3Q/2013 | Podíl na trhu 2Q/2014 |
---|---|---|
Samsung | 28,1 % | 22,1 % |
Nokia (Microsoft) | 15,1 % | 11,4 % |
Apple | 7,9 % | 8,6 % |
Lenovo + Motorola | ? | 5,6 % |
LG | 4,3 % | 4,7 % |
Xiaomi | 1,2 % | 3,9 % |
Ostatní | 43,4 % | 43,7 % |
Celkem | 100 % | 100 % |
Zdroj: Strategy Analytics + doplněno Mobil.iDNES.cz
V původní tabulce Strategy Analytics figuruje na páté pozici překvapivé Xiaomi. Jenže po aktuálním schválení sloučení Lenova a Motoroly mu bude patřit šestá příčka (více zde). I tak je to fantastický úspěch mladého čínského výrobce. Lenovo s Motorolou pak předběhnou i LG a společná firma se stane světovou čtyřkou.