Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

XHAVO, to je čínská smartphonová abeceda. Znáte jí?

  16:02aktualizováno  16:02
V Číně se prodalo rekordní množství smartphonů. Koncem roku ale prodeje poklesly. Jedničkou je i u nás známé Xiaomi. Apple je třetí, Samsung se nedostal do Top 5.

Xiaomi Redmi Note 3 vylepšená verze | foto: Xiaomi

V minulém roce se na obrovském čínském trhu prodal rekordní počet chytrých telefonů. Za celý rok si Číňané pořídili celkem 437,8 milionu smartphonů. To je o tři procenta více než v roce 2014, kdy se na čínském trhu prodalo 423,6 milionu chytrých telefonů.

Ekonomická situace i nasycení čínského trhu ale znamenalo ke konci roku zpomalení prodejů. Ve čtvrtém čtvrtletí se prodalo o čtyři procenta méně smartphonů než ve stejném období rok předtím. Znamenalo to 117,9 milionu smartphonů, v roce 2014 123 milionů.

Prodeje smartphonů v Číně v roce 2015.

Prodeje smartphonů v Číně v roce 2015.

Jedničkou čínského trhu za celý loňský rok je domácí Xiaomi.

Xiaomi stále roste, v posledním kvartálu prodalo o 11 procent smartphonů více než ve stejném období roku 2014. Za celý rok čínská značka udala 67,5 milionu smartphonů a patřil jí podíl na trhu 15,4 procenta.

V posledním loňském kvartálu ale Xiaomi předběhl i u nás dobře uvedený Huawei. Huawei ve čtvrtém čtvrtletí prodal 17,9 milionu smartphonů, Xiaomi jen 17,5 milionu. Za celý loňský rok Huawei prodal jen o málo méně chytrých telefonů než Xiaomi - 62,2 milionu.

Apple ve čtvrtém čtvrtletí v Číně prodal rekordních 15,5 milionu iPhonů. Za celý rok 2015 se Applu podařilo na čínském trhu prodat 49,5 milionu iPhonů. Rok předtím to přitom bylo jen 31,1 milionu iPhonů.

Na čtvrtém a pátém místě se umístily u nás poměrně exotické značky Vivo a Oppo. Vivo za celý loňský rok prodalo 36,7 milionu chytrých telefonů a i na našem trhu skrz internetový obchod aktivní Oppo jen o málo méně, konkrétně 33,2 milionu smartphonů.

Do první pětky největších značek na čínském trhu se nedostala světová jednička Samsung. Do budoucna se očekává nástup Huawei, který není silný jen v Číně, ale i v globálním měřítku. Povedlo se mu uvedení levnější značky Honor. Silné jistě zůstane i Xiaomi.

Na čínském trhu je nepřeberné množství značek a tak nepřekvapí obrovské prodeje víceméně lokálních výrobců Vivo a Oppo, které jsou silné a aktivní vedle domácího trhu v celé Asii. Oppo mimochodem stojí i za značkou OnePlus. Otázkou je, co s prodeji udělá zpomalující čínská ekonomika.

Autor:


Témata: Huawei


Nejčtenější

Google Pixel XL
Google chystá mimo nástupců loňských pixelů také opravdu „velkou rybu“

Od Googlu se dá letos očekávat uvedení nástupců smartphonů Pixel, jejich příchod je už podle řady informací potvrzen. Společnost by ovšem mimo to měla uvést...  celý článek

Moto M
Kovová střední třída se zářivým displejem. Test Moto M

Značka Motorola je plně v rukou čínského Lenova a konečně útočí na český trh. Nejnovějším pokusem je smartphone střední třídý Moto M, který láká na luxusní...  celý článek

Jeden z mnoha konceptů iPhonu 8 se zahnutým displejem
iPhone 8 má mít zahnutý displej, ale ne tolik jako špičkové samsungy

iPhone 8 jednoznačně patří mezi vůbec nejočekávanější smartphony letošního roku. Tomu odpovídá množství nejrůznějších nepodložených informací i odhadů, kterých...  celý článek

Nubia M2
Tři nové nubie mají lákavou výbavu a příznivé cenovky

Hned trojice nových telefonů značky Nubia se začala prodávat na čínském trhu. Telefony se pyšní spoustou zajímavých parametrů. Dá se mezi nimi najít i model s...  celý článek

S ChatSim můžete posílat zprávy přes vybrané aplikace neomezeně do celého světa
Revoluční tarif? Speciální SIM dovolí neomezeně chatovat za 395 na rok

Služba ChatSim, která se vymyká tradičnímu chápání datového tarifu, dorazila do Česka. Za poplatek 395 korun ročně můžete neomezeně posílat textové zprávy přes...  celý článek

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.