Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

XHAVO, to je čínská smartphonová abeceda. Znáte jí?

  16:02aktualizováno  16:02
V Číně se prodalo rekordní množství smartphonů. Koncem roku ale prodeje poklesly. Jedničkou je i u nás známé Xiaomi. Apple je třetí, Samsung se nedostal do Top 5.

Xiaomi Redmi Note 3 vylepšená verze | foto: Xiaomi

V minulém roce se na obrovském čínském trhu prodal rekordní počet chytrých telefonů. Za celý rok si Číňané pořídili celkem 437,8 milionu smartphonů. To je o tři procenta více než v roce 2014, kdy se na čínském trhu prodalo 423,6 milionu chytrých telefonů.

Ekonomická situace i nasycení čínského trhu ale znamenalo ke konci roku zpomalení prodejů. Ve čtvrtém čtvrtletí se prodalo o čtyři procenta méně smartphonů než ve stejném období rok předtím. Znamenalo to 117,9 milionu smartphonů, v roce 2014 123 milionů.

Prodeje smartphonů v Číně v roce 2015.

Prodeje smartphonů v Číně v roce 2015.

Jedničkou čínského trhu za celý loňský rok je domácí Xiaomi.

Xiaomi stále roste, v posledním kvartálu prodalo o 11 procent smartphonů více než ve stejném období roku 2014. Za celý rok čínská značka udala 67,5 milionu smartphonů a patřil jí podíl na trhu 15,4 procenta.

V posledním loňském kvartálu ale Xiaomi předběhl i u nás dobře uvedený Huawei. Huawei ve čtvrtém čtvrtletí prodal 17,9 milionu smartphonů, Xiaomi jen 17,5 milionu. Za celý loňský rok Huawei prodal jen o málo méně chytrých telefonů než Xiaomi - 62,2 milionu.

Apple ve čtvrtém čtvrtletí v Číně prodal rekordních 15,5 milionu iPhonů. Za celý rok 2015 se Applu podařilo na čínském trhu prodat 49,5 milionu iPhonů. Rok předtím to přitom bylo jen 31,1 milionu iPhonů.

Na čtvrtém a pátém místě se umístily u nás poměrně exotické značky Vivo a Oppo. Vivo za celý loňský rok prodalo 36,7 milionu chytrých telefonů a i na našem trhu skrz internetový obchod aktivní Oppo jen o málo méně, konkrétně 33,2 milionu smartphonů.

Do první pětky největších značek na čínském trhu se nedostala světová jednička Samsung. Do budoucna se očekává nástup Huawei, který není silný jen v Číně, ale i v globálním měřítku. Povedlo se mu uvedení levnější značky Honor. Silné jistě zůstane i Xiaomi.

Na čínském trhu je nepřeberné množství značek a tak nepřekvapí obrovské prodeje víceméně lokálních výrobců Vivo a Oppo, které jsou silné a aktivní vedle domácího trhu v celé Asii. Oppo mimochodem stojí i za značkou OnePlus. Otázkou je, co s prodeji udělá zpomalující čínská ekonomika.

Autor:


Témata: Huawei


Nejčtenější

Formy k výrobě krytů na chystané iPhony 7s a 8
iPhone 8 bude jen nepatrně větší než sedmička. Obřímu displeji navzdory

Letos Apple k tradičním dvěma nástupcům loňských sedmiček přibalí ještě jeden model k připomenutí deseti let od uvedení historicky prvního iPhonu. Nové snímky...  celý článek

Visačky u modelů Sony Xperia XA1 a XA1 Ultra
Sony dává smartphonům visačky jako u oblečení

Výrobce Sony se u svých modelů rozhodl pro neobvyklé designové řešení, jak ukrýt povinnou značku CE na těle telefonu. Umístil ji na plastovou visačku, která se...  celý článek

Kopie nové Nokie 3310
Omrkli jsme falešnou Nokii 3310. Málem v Česku předběhla tu pravou

Na akci jednoho distributora mobilních telefonů jsme si mohli prohlédnout kopii novodobé Nokie 3310. Ta na zahraničních trzích předběhla originál a začala se...  celý článek

Ilustrační fotografie
T-Mobile vylepšil nový tarif. Na trhu najdete lepší ceny než u operátorů

T-Mobile nabízí do konce června svůj nový základní tarif Mobil S s vylepšením. Ale jak je na českém trhu obvyklé, má to háček. Navíc jsme si ověřili, že přes...  celý článek

Xiaomi Mi Pad 3 a Samsung Galaxy Tab S3
Jeden stojí devět, druhý dvacet tisíc. Rozdíly přitom nejsou propastné

Mezi tablety s Androidem za devět a za 20 tisíc nemusí být až tak značný rozdíl, ukazuje čínské Xiaomi. Model Mi Pad 3 totiž ve většině parametrů dotahuje Tab...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.