Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

XHAVO, to je čínská smartphonová abeceda. Znáte jí?

  16:02aktualizováno  16:02
V Číně se prodalo rekordní množství smartphonů. Koncem roku ale prodeje poklesly. Jedničkou je i u nás známé Xiaomi. Apple je třetí, Samsung se nedostal do Top 5.

Xiaomi Redmi Note 3 vylepšená verze | foto: Xiaomi

V minulém roce se na obrovském čínském trhu prodal rekordní počet chytrých telefonů. Za celý rok si Číňané pořídili celkem 437,8 milionu smartphonů. To je o tři procenta více než v roce 2014, kdy se na čínském trhu prodalo 423,6 milionu chytrých telefonů.

Ekonomická situace i nasycení čínského trhu ale znamenalo ke konci roku zpomalení prodejů. Ve čtvrtém čtvrtletí se prodalo o čtyři procenta méně smartphonů než ve stejném období rok předtím. Znamenalo to 117,9 milionu smartphonů, v roce 2014 123 milionů.

Prodeje smartphonů v Číně v roce 2015.

Prodeje smartphonů v Číně v roce 2015.

Jedničkou čínského trhu za celý loňský rok je domácí Xiaomi.

Xiaomi stále roste, v posledním kvartálu prodalo o 11 procent smartphonů více než ve stejném období roku 2014. Za celý rok čínská značka udala 67,5 milionu smartphonů a patřil jí podíl na trhu 15,4 procenta.

V posledním loňském kvartálu ale Xiaomi předběhl i u nás dobře uvedený Huawei. Huawei ve čtvrtém čtvrtletí prodal 17,9 milionu smartphonů, Xiaomi jen 17,5 milionu. Za celý loňský rok Huawei prodal jen o málo méně chytrých telefonů než Xiaomi - 62,2 milionu.

Apple ve čtvrtém čtvrtletí v Číně prodal rekordních 15,5 milionu iPhonů. Za celý rok 2015 se Applu podařilo na čínském trhu prodat 49,5 milionu iPhonů. Rok předtím to přitom bylo jen 31,1 milionu iPhonů.

Na čtvrtém a pátém místě se umístily u nás poměrně exotické značky Vivo a Oppo. Vivo za celý loňský rok prodalo 36,7 milionu chytrých telefonů a i na našem trhu skrz internetový obchod aktivní Oppo jen o málo méně, konkrétně 33,2 milionu smartphonů.

Do první pětky největších značek na čínském trhu se nedostala světová jednička Samsung. Do budoucna se očekává nástup Huawei, který není silný jen v Číně, ale i v globálním měřítku. Povedlo se mu uvedení levnější značky Honor. Silné jistě zůstane i Xiaomi.

Na čínském trhu je nepřeberné množství značek a tak nepřekvapí obrovské prodeje víceméně lokálních výrobců Vivo a Oppo, které jsou silné a aktivní vedle domácího trhu v celé Asii. Oppo mimochodem stojí i za značkou OnePlus. Otázkou je, co s prodeji udělá zpomalující čínská ekonomika.

Autor:


Témata: Huawei


Nejčtenější

Lenovo Moto G5 Plus
Lenovo chystá Moto G5 Plus. Výbavou se zařadí do střední třídy

Lenovo má v blízké budoucnosti vyrábět už jen smartphony se značkou Moto. Dalším takovým modelem má být smartphone G5 Plus.  celý článek

iPhone 7 Jet Black je v prodeji s pamětí jen 128 nebo 256 GB. U Samsungu bude...
Rekordní prodeje: Samsungů S8 se prodá 60 milionů, iPhonů 8 ještě více

Samsung si vytyčil cíl, že letos vyrobí 60 milionů smartphonů Galaxy S8. Jenže po iPhonech 8 má být ještě větší sháňka.  celý článek

Microsoft každý svůj smartphone dotuje zhruba tisícikorunou
V Polsku stojí neomezená předplacenka 155 Kč. V Česku 900 korun

Tarify českých operátorů jsou oproti nabídce v sousedních zemích drahé. A jak je to s předplacenkami? Nestačili jsme se divit, čeští reprezentanti uhráli jednu...  celý článek

Velký displej, menší tělo a voděodolnost. Takto láká LG na chystaný topmodel G6
Přehřívání Notu 7 děsí konkurenci. LG chce použít měděné chladiče

LG zanedlouho představí nástupce loňského modelu G5. O „šestce“ toho moc konkrétního nevíme. Mluví se o velkém displeji s minimálními okraji a odolností vůči...  celý článek

Návštěvníci berlínského Židovského památníku toto místo mnohdy znevažují
Udělali byste si selfie v masovém hrobě? Umělec nutí lidi k zamyšlení

Židovský památník v Berlíně byl vybudován jako upomínka obětí holokaustu, ale mnozí návštěvníci si jeho význam neuvědomují. Na neuctivý přístup lidí k tomuto...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.