Podle odhadů analytické společnosti Strategy Analytics prodala společnost Samsung v letošním prvním pololetí celkem 13,3 milionu kusů topmodelu Galaxy S7 edge, což představuje 2,3% podíl na celkových prodejích chytrých telefonů s Androidem za stejné období. Výkonný ředitel Strategy Analytics Neil Mawston je přesvědčen, že úspěch tohoto modelu spočívá právě v zaobleném displeji, díky kterému oproti konkurenčním androidům přináší uživatelům komfortnější ovládání telefonu.
Hnidopišský test: Galaxy S7 edge je tak skvělý, že vyniknou drobné chyby |
Telefony od Samsungu se umístily i na dalších dvou pozicích nejprodávanějších androidích smartphonů. Druhou příčku totiž obsadil s celkem 13 miliony prodaných kusů cenově dostupný Galaxy J2, bronzová pozice pak podle analytiků náleží levnějšímu ze současných topmodelů. Galaxy S7 si za letošní první půlrok pořídilo 11,8 milionu uživatelů.
Dominance jihokorejského výrobce však nemusí mít dlouhého trvání. Analytici upozorňují na agresivní čínskou konkurenci, což naznačují i prodejní čísla. V závěsu za samsungy se přitom nedrží jen světově známí výrobci jako například Huawei se špičkovým modelem P9. Poměrně rychle si totiž cestu k zákazníkům nacházejí i méně známé značky jako Oppo či Vivo, jejichž modely R9 (Oppo) a X7 (Vivo) jsou na dosah nejvyšším příčkám.
1. pololetí 2016 | |
---|---|
Samsung Galaxy S7 edge | 13,3 |
Samsung Galaxy J5 | 13 |
Samsung Galaxy S7 | 11,8 |
ostatní | 539,2 |
celkem | 577,3 |
Zatímco u dodávek androidích smartphonů zaznamenali analytici rostoucí trend, když meziroční nárůst dosáhl 5 % (z 552,2 milionů kusů v prvním pololetí roku 2015 na současných 577,3 milionů kusů), tak v kategorii iOS podle jejich zjištění panuje opačný trend. Globální dodávky iPhonů totiž meziročně klesly o 16 %, tedy ze 108,7 milionu v prvním pololetí 2015 na pouhých 91,6 milionu za stejné období letošního roku.