I loni tvořily těžiště prodeje smartphonů v České republice modely s displejem mezi čtyřmi a pěti palci. Významný meziroční nárůst však zaznamenaly také modely s displejem pět až 5,6 palce. Chytré telefony tvořily v loňském roce 65 procent trhu.
„Zájem o modely s dvěma aktivními SIM trvá, v prosinci již každý třetí prodaný chytrý telefon spadal do této kategorie, byť to bylo ovlivněno i tím, že někteří výrobci nabízejí víceméně pouze Dual SIM telefony,“ uvedla společnost GfK. Podle ní se v Česku loni prodalo celkem 3,3 milionu mobilních telefonů.
Pořadí značek však nesděluje. Podle informací ČTK měl na první příčce skončit Samsung následovaný značkami Nokia/Microsoft a Sony. Na dalších místech by měly být značky LG a Apple. Samsung tak patrně opět obhájil své tržní prvenství z předchozích let. Tomuto jihokorejskému výrobci pak patří i první příčka z hlediska tržeb, na druhé skončil Apple.
V roce 2014 se v Česku prodalo o půl milionu mobilů více než v roce 2013, kdy bylo podle společnosti GfK prodáno celkem 2,8 milionu mobilů. Sedm z deseti nejprodávanějších modelů tehdy neslo značku Samsung.