O tom, jestli Samsung opravdu okopíroval vzhled iPhonu nebo iPadu, se vedou po celém světě soudní tahanice. Některé už byly rozhodnuty, jako v případě aktuálního přelíčení v USA, a někde je konec stále v nedohlednu. Apple však během tohoto jednání vyrukoval s požadavkem na odškodnění ve výši zhruba 500 milionů dolarů, které chtěl jako náhradu za skoro dva miliony neprodaných přístrojů.
Odůvodnění tohoto požadavku bylo přitom velmi prosté. Zákazníci si totiž podle Applu zvolili android zařízení od Samsungu právě kvůli velké podobnosti s jeho výrobky, což samozřejmě znamenalo, že se produktů od Applu s iOS neprodalo tolik. Stranou nyní ponechme přesnost výše zmíněných odhadů, častou nedostupnost iOS zařízení kvůli zpoždění dodávek a nebo fakt, na kolik je reálné, že zákazníci zvolili nebo si dokonce omylem spletli levnější přístroje s iPhonem.
Apple se však s tímto požadavkem trochu přepočítal, protože Samsung obratem zveřejnil interní zprávu Applu, a hovoří naprosto protichůdně. Na začátku roku 2011 totiž Apple nechal interně kolovat dokument s průzkumem amerického trhu za rok 2010, kde zjišťoval, proč uživatelé dávají přednost androidu před iOS zařízeními.
Téměř polovina dotázaných odpověděla, že to bylo kvůli tomu, aby zůstali u svého operátora. Důvodem nejspíše bude fakt, že iOS zařízení měla dříve potíže s komunikací mezi různými sítěmi (zmiňuje se FaceTime, iMessage apod.). Třetina dotázaných věřila značce Google a s ní spojenou platformou Android a 30 procent dotázaných preferovalo větší displej. Marně byste však hledali zmínku o designu zařízení a například na posledním osmém zveřejněném místě je s 25 procenty podpora nových technologií.
Důvod | Podíl [%] |
---|---|
Chci zůstat u svého operátora | 48 |
Věřím značce Google | 36 |
Preferuji větší displej | 30 |
Preferuji Android Market pro stahování aplikací | 27 |
Chci lepší integraci Google služeb (Gmail, Google Docs, ...) | 26 |
Chci nejlepší a nejnovější telefon | 26 |
Chci turn-by-turn (hlasovou) GPS navigaci | 25 |
Chci nejnovější technologie | 25 |
Apple tedy pouze opět zkoušel, jak daleko může zajít, aby z konkurence dostal kromě licenčních poplatků další stovky milionů dolarů. Přestože sám dobře ví, že realita je trochu jiná.
Povzbuzující na celé situaci je však fakt, že uživatelé mají natolik velký přehled, že si v obchodech nepletou podobně vypadající android zařízení s iPhonem. Tedy alespoň podle tohoto průzkumu.