prodejna O2 Experience Centre v Centru Chodov

prodejna O2 Experience Centre v Centru Chodov | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

O2 aktivuje novou předplaDenku bez vyžádání. Cenový rozdíl prý vrátí

  • 59
Spotřebitelská organizace dTest uvádí, že operátor O2 aktivuje vybraným zákazníkům novou předplacenou službu předplaDenka automaticky bez vyžádání. O2 reaguje, že to je jen testovací provoz a případný rozdíl v ceně služby zákazníkům vrátí.

PředplaDenka je nová varianta předplacené karty O2, která přináší neomezené služby na denní bázi. V základní variantě stojí služba 20 korun a obsahuje neomezené volání v rámci České republiky, SMS pak stojí dvě koruny. Ve druhé variantě stojí služba 25 korun na den a obsahuje neomezené volání i neomezené SMS. V obou případech je v ceně i datově neomezený, ale rychlostně výrazně omezený přístup na internet s přenosovou rychlostí 32 kb/s.

Podrobnosti o nové předplacené kartě O2 předplaDenka

Podle dTestu operátor některým zákazníků službu aktivoval automaticky, jen je upozornil SMS s možností okamžité deaktivace. Kdo tak neučinil, tak se mu služba automaticky aktivovala. To znamená, že každým odchozím hovorem nebo připojením k internetu se ten den zákazníkovi strhlo 20 korun, i když volal třeba jen minutu a další hovor neuskutečnil.

„Takový způsob prodeje nové služby je jednak v rozporu s ustanovením § 1817 občanského zákoníku, které podnikatelům zakazuje po spotřebitelích požadovat další platbu, s níž nedali výslovný souhlas, a rovněž se zřejmě jedná o agresivní obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele,“ říká Miloš Borovička z právní poradny dTestu.

Operátor se brání a uvádí, že vše probíhá jen v testovacím provozu na vybraném vzorku zákazníků. Ti dostali nejen SMS s informacemi, že jim bude služba aktivována a že ji mohou hned zrušit, ale měli by dostat i další SMS, v které je operátor informuje, že pokud nebudou se službou spokojeni, mohou i po měsíci nárokovat její zrušení a převedení na původní tarif s tím, že operátor jim v kreditu vrátí všechny peníze, které jim byly s předplaDenkou strženy navíc.

„Pokud jsou zákazníci s předplaDenkou z jakéhokoliv důvodu nespokojeni, mohou nám kdykoliv napsat nebo zavolat a my je z pilotu vyjmeme. Navíc jim garantujeme, že volání v rámci pilotního období bude výhodnější než jejich stávající tarif. Pokud v průběhu využívání služby zákazník zjistí, že pro něj není služba výhodná, vrátíme mu peníze. Zákazníkům pro rychlé vyřešení dotazů doporučujeme napsat přímo nám,“ říká Lucie Pecháčková, mluvčí O2.

Pokud tedy zákazník uskutečnil jen jeden hovor za den a přitom platil za tarif předplaDenka 20 korun, operátor mu vrátí rozdíl mezi minutovou sazbou jeho původního tarifu a dvacetikorunovým poplatkem za tarif předplaDenky. Pokud by se tak nestalo, mohou zákazníci službu reklamovat u operátora nebo podat podnět na aktivaci nevyžádané služby u Českého telekomunikačního úřadu.