Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


O2 aktivuje novou předplaDenku bez vyžádání. Cenový rozdíl prý vrátí

  12:06aktualizováno  12:39
Spotřebitelská organizace dTest uvádí, že operátor O2 aktivuje vybraným zákazníkům novou předplacenou službu předplaDenka automaticky bez vyžádání. O2 reaguje, že to je jen testovací provoz a případný rozdíl v ceně služby zákazníkům vrátí.

prodejna O2 Experience Centre v Centru Chodov | foto: Lukáš Hron, Lukáš Hron,  Mobil

PředplaDenka je nová varianta předplacené karty O2, která přináší neomezené služby na denní bázi. V základní variantě stojí služba 20 korun a obsahuje neomezené volání v rámci České republiky, SMS pak stojí dvě koruny. Ve druhé variantě stojí služba 25 korun na den a obsahuje neomezené volání i neomezené SMS. V obou případech je v ceně i datově neomezený, ale rychlostně výrazně omezený přístup na internet s přenosovou rychlostí 32 kb/s.

Podrobnosti o nové předplacené kartě O2 předplaDenka

Podle dTestu operátor některým zákazníků službu aktivoval automaticky, jen je upozornil SMS s možností okamžité deaktivace. Kdo tak neučinil, tak se mu služba automaticky aktivovala. To znamená, že každým odchozím hovorem nebo připojením k internetu se ten den zákazníkovi strhlo 20 korun, i když volal třeba jen minutu a další hovor neuskutečnil.

„Takový způsob prodeje nové služby je jednak v rozporu s ustanovením § 1817 občanského zákoníku, které podnikatelům zakazuje po spotřebitelích požadovat další platbu, s níž nedali výslovný souhlas, a rovněž se zřejmě jedná o agresivní obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele,“ říká Miloš Borovička z právní poradny dTestu.

Operátor se brání a uvádí, že vše probíhá jen v testovacím provozu na vybraném vzorku zákazníků. Ti dostali nejen SMS s informacemi, že jim bude služba aktivována a že ji mohou hned zrušit, ale měli by dostat i další SMS, v které je operátor informuje, že pokud nebudou se službou spokojeni, mohou i po měsíci nárokovat její zrušení a převedení na původní tarif s tím, že operátor jim v kreditu vrátí všechny peníze, které jim byly s předplaDenkou strženy navíc.

„Pokud jsou zákazníci s předplaDenkou z jakéhokoliv důvodu nespokojeni, mohou nám kdykoliv napsat nebo zavolat a my je z pilotu vyjmeme. Navíc jim garantujeme, že volání v rámci pilotního období bude výhodnější než jejich stávající tarif. Pokud v průběhu využívání služby zákazník zjistí, že pro něj není služba výhodná, vrátíme mu peníze. Zákazníkům pro rychlé vyřešení dotazů doporučujeme napsat přímo nám,“ říká Lucie Pecháčková, mluvčí O2.

Pokud tedy zákazník uskutečnil jen jeden hovor za den a přitom platil za tarif předplaDenka 20 korun, operátor mu vrátí rozdíl mezi minutovou sazbou jeho původního tarifu a dvacetikorunovým poplatkem za tarif předplaDenky. Pokud by se tak nestalo, mohou zákazníci službu reklamovat u operátora nebo podat podnět na aktivaci nevyžádané služby u Českého telekomunikačního úřadu.

Autor:


Témata: dTest, O2, Podnikatel


Nejčtenější

Nubia M2 Lite
Chtějí být bičem na zavedené značky. Tři nové nubie mají šanci zaujmout

Na českém trhu se začnou prodávat hned tři nové telefony značky Nubia. Najdete mezi nimi jeden s dvojitým fotoaparátem, druhý s vysokou kapacitou baterie a...  celý článek

Nokia 6
Nokia 6 pro Evropu bude mít menší paměť, zato pořídí lepší „selfíčka“

Jedním z klíčových modelů očekávaného návratu značky Nokia je model 6. Ten byl představen v rámci veletrhu MWC únoru a pro čínský trh už v lednu. Na evropské...  celý článek

Nová Nokia 3310
Nokia 3310 se začíná prodávat ve středu. Firma nestačí vyrábět

Společnost HMD oficiálně uvedla nové Nokie na český trh. Obyčejný mobil 3310 se začne prodávat od středy 24. května. Smartphony přijdou na řadu v červnu, ale...  celý článek

Otevření značkového obchodu Huawei v Praze na Národní třídě
Huawei rozjíždí, co jiní vzdali. Otvírá vlastní prodejnu s mobily

Čínskému Huawei se v posledních letech daří a platí to i pro český trh. I proto firma rozšiřuje své aktivity a investuje, což se projevilo i otevřením první...  celý článek

Ilustrační snímek
Neberte nám SMS bránu, spílají zákazníci. Operátoři ji považují za přežitek

V minulosti zákazníkům ušetřily nemalé částky, v době neomezených tarifů ovšem pozbývají smysl - výhoda SMS bran spočívala v zasílání bezplatných textovek....  celý článek

Další z rubriky

Český telekomunikační úřad
Operátoři by měli zlevnit na úroveň Polska či Rakouska, míní radní Chonym

Jsou, či nejsou mobilní služby v Česku drahé? Nový člen rady ČTÚ Josef Chonym má v tomto ohledu jasno. Už jen z důvodu, aby lidé neměli po zrušení roamingu v...  celý článek

Vodafone (ilustrační fotografie)
Vodafone odšpuntoval mobilní jaro. Data zvedl téměř na pětinásobek

Vodafone představil nové tarify Red Naplno. V základním neomezeném tarifu zvedl datový balíček z 1,5 GB na 7 GB, cena stoupla o 28 korun a Vodafone se zároveň...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přidal data a minuty, sebral SMS. Jak Vodafone překopal základní tarify

Spolu s novými neomezenými tarify Vodafone změnil nabídku i u základních tarifů. Dva ze tří jsou nyní dražší a u všech přidal data a volné minuty, ovšem...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.