Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


O2 aktivuje novou předplaDenku bez vyžádání. Cenový rozdíl prý vrátí

  12:06aktualizováno  12:39
Spotřebitelská organizace dTest uvádí, že operátor O2 aktivuje vybraným zákazníkům novou předplacenou službu předplaDenka automaticky bez vyžádání. O2 reaguje, že to je jen testovací provoz a případný rozdíl v ceně služby zákazníkům vrátí.

prodejna O2 Experience Centre v Centru Chodov | foto: Lukáš Hron, Lukáš Hron,  Mobil

PředplaDenka je nová varianta předplacené karty O2, která přináší neomezené služby na denní bázi. V základní variantě stojí služba 20 korun a obsahuje neomezené volání v rámci České republiky, SMS pak stojí dvě koruny. Ve druhé variantě stojí služba 25 korun na den a obsahuje neomezené volání i neomezené SMS. V obou případech je v ceně i datově neomezený, ale rychlostně výrazně omezený přístup na internet s přenosovou rychlostí 32 kb/s.

Podrobnosti o nové předplacené kartě O2 předplaDenka

Podle dTestu operátor některým zákazníků službu aktivoval automaticky, jen je upozornil SMS s možností okamžité deaktivace. Kdo tak neučinil, tak se mu služba automaticky aktivovala. To znamená, že každým odchozím hovorem nebo připojením k internetu se ten den zákazníkovi strhlo 20 korun, i když volal třeba jen minutu a další hovor neuskutečnil.

„Takový způsob prodeje nové služby je jednak v rozporu s ustanovením § 1817 občanského zákoníku, které podnikatelům zakazuje po spotřebitelích požadovat další platbu, s níž nedali výslovný souhlas, a rovněž se zřejmě jedná o agresivní obchodní praktiku ve smyslu zákona o ochraně spotřebitele,“ říká Miloš Borovička z právní poradny dTestu.

Operátor se brání a uvádí, že vše probíhá jen v testovacím provozu na vybraném vzorku zákazníků. Ti dostali nejen SMS s informacemi, že jim bude služba aktivována a že ji mohou hned zrušit, ale měli by dostat i další SMS, v které je operátor informuje, že pokud nebudou se službou spokojeni, mohou i po měsíci nárokovat její zrušení a převedení na původní tarif s tím, že operátor jim v kreditu vrátí všechny peníze, které jim byly s předplaDenkou strženy navíc.

„Pokud jsou zákazníci s předplaDenkou z jakéhokoliv důvodu nespokojeni, mohou nám kdykoliv napsat nebo zavolat a my je z pilotu vyjmeme. Navíc jim garantujeme, že volání v rámci pilotního období bude výhodnější než jejich stávající tarif. Pokud v průběhu využívání služby zákazník zjistí, že pro něj není služba výhodná, vrátíme mu peníze. Zákazníkům pro rychlé vyřešení dotazů doporučujeme napsat přímo nám,“ říká Lucie Pecháčková, mluvčí O2.

Pokud tedy zákazník uskutečnil jen jeden hovor za den a přitom platil za tarif předplaDenka 20 korun, operátor mu vrátí rozdíl mezi minutovou sazbou jeho původního tarifu a dvacetikorunovým poplatkem za tarif předplaDenky. Pokud by se tak nestalo, mohou zákazníci službu reklamovat u operátora nebo podat podnět na aktivaci nevyžádané služby u Českého telekomunikačního úřadu.

Autor:


Témata: dTest, O2, Podnikatel


Nejčtenější

Logo společnosti Vodafone (Ilustrační sníme´k)
Vodafone má další nové, daty našlápnuté tarify. Ukrývá je před zraky všech

Od představení rodinného tarifu s velkou porcí dat uplynul teprve měsíc a půl a Vodafone už do své nabídky zahrnul další obdobné speciality. Tentokrát ovšem v...  celý článek

Google Pixel XL
Google chystá mimo nástupců loňských pixelů také opravdu „velkou rybu“

Od Googlu se dá letos očekávat uvedení nástupců smartphonů Pixel, jejich příchod je už podle řady informací potvrzen. Společnost by ovšem mimo to měla uvést...  celý článek

„Šestka“ je dosud nejlepší novodobou nokií. Pořádnou výbavu ale dostanou teprve...
Nokia uvede velmi zajímavé smartphony. Budou to modely 7 a 8

Finská Nokia, někdejší jednička v segmentu mobilních telefonů, se vrací. V Barceloně ukázala mimo jiné reinkarnovanou 3310 a trio smartphonů. Podle posledních...  celý článek

Rychlá mobilní data
T-Mobile chce zničit wi-fi sítě. Představil bezkonkurenční LTE internet

T-Mobile upravil svou nabídku pevného internetu. Dva základní tarify mají stejné parametry pro kabelové ADSL a mobilní připojení, třetí tarif je pouze přes LTE...  celý článek

Hlasová asistentka Applu posílá zájemce o prostiututky do sportovního baru
V jeho baru hledají prostitutky. Může za to hlasová asistentka Applu

Ať už s tímto objevem přišli vtipálci, nebo to někdo opravdu myslel vážně, zjistilo se, že když se hlasové asistentky Applu Siri někdo zeptá na prostitutky,...  celý článek

Další z rubriky

V Rakousku zůstali z pěti také jen tři operátoři, říká Grund
Nový zákon tarify nezlevní, možná naopak, říká šéf sdružení operátorů

Novela telekomunikačního zákona, která se nyní projednává, zlevnění tarifů nepřinese. V pořadu Kauza dne na Rádiu Impuls to v pondělí prohlásil ředitel...  celý článek

Poslanecká sněmovna (ilustrační snímek)
Kam ten spěch, upozorňují sdružení Sobotku v otevřeném dopise kvůli novele

Na pátek 3. března svolal premiér Bohuslav Sobotka jednání zástupců všech parlamentních stran k projednání možnosti zrychleného přijetí novely zákona o...  celý článek

Ilustrační snímek
Sdružení objevilo objevené, mobilní služby jsou v Česku drahé

Nově vzniklé sdružení Telefonující.cz, které založil brněnský zastupitel a aktivista Svatopluk Bartík, zveřejnilo vlastní analýzu cen mobilních služeb v Česku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.