Podvodné přesměrování vás může přijít na nemalé peníze...

Podvodné přesměrování vás může přijít na nemalé peníze... | foto: Profimedia.cz

Pozor na podvodné přesměrování internetového připojení

  • 12
Český telekomunikační úřad v posledních měsících při pravidelných kontrolách zaregistroval případy nového způsobu podvodného (nevyžádaného) přesměrování volání v síti internet, a to na mezinárodní telefonní čísla pevných, mobilních, resp. i satelitních sítí.

Účastník při využití připojení k internetu prostřednictvím přístupového kódu 971 na volně dostupný obsah sítě internet je přesměrován na placený obsah, včetně zpětného prostupu ze stránek placeného obsahu na volně dostupné stránky internetu, avšak za zvýšený tarif, aniž by byl poskytovatelem služby na tuto skutečnost upozorněn.

Toto jednání je zcela v rozporu se zákonem o elektronických komunikacích, podle kterého v případech, kdy dochází při poskytování veřejně dostupné služby k automatickému nebo skrytému přesměrování na jinou službu, na službu jiného podnikatele nebo k sestavení nového spojení, a tím ke zvýšení ceny, je osoba poskytující veřejně dostupnou službu se zvýšenou cenou povinna bezplatně sdělit uživateli tuto skutečnost a umožnit mu přerušit spojení před tím, než bude přesměrování nebo sestavení nového spojení uskutečněno. 

V souvislosti s podvodnými přesměrováními ČTÚ upozorňuje na bezplatnou službu zamezení ochozích volání a doporučuje všem uživatelům služeb elektronických komunikací, aby jejím případným využitím eliminovali možnost podvodného přesměrování připojení k síti internet. 

Na základě rozhodnutí ČTÚ provozuje společnost Telefónica O2 tuto službu od 28. října 2006 v pevné telefonní síti pod názvem Omezení automaticky uskutečněných odchozích volání. V rámci této služby si účastník libovolně a časově nezávisle sám aktivuje omezení odchozích volání. Aktivace a používání této služby je pro analogovou (pevnou) linku i digitální linku zdarma.