Závadu způsobovaly špatné kontakty, které držely reproduktor na místě. Do modelů vyrobených od konce ledna už Nokia montuje reproduktory od jiného dodavatele, takže problémy by se neměly opakovat. Nokia všechny vadné kusy bezplatně vymění, případně opraví. Řešení problému není nijak složité, na serveru YouTube je hned několik videí s návodem, jak závadu odstranit. Nokia ovšem podobný postup nedoporučuje.
Podle našich informací by vadný reproduktor neměly obsahovat telefony oficiálně prodané v Česku. U nás se totiž 5800 XpressMusic začala prodávat až v polovině února, kdy už byl problém odstraněn. "S popisovanou závadou jsme se zatím nesetkali," sdělil Mobil.cz Petr Kasa z českého zastoupení Nokie. Problémy se ale mohou týkat přístrojů z šedých dovozů.
Pokud se však na český servis obrátí zákazník s platným záručním listem, servis mu závadu odstraní. Podmínkou je, že nedojde k žádnému porušení záručních podmínek, například neautorizovaným zásahem do firmware telefonu.
Problémy s reproduktorem nejsou bohužel jediné, o kterých se v souvislosti s modelem 5800 mluví. Ve článku na serveru Mobile-review.com bylo zmíněno i několik dalších hardwarových i softwarových problémů.
Asi nejvážnějším je ztráta citlivosti senzoru v pravém horním rohu displeje. K tomu se Nokia zatím nevyjádřila. Žádný z přístrojů, jež měla redakce Mobil.cz k dispozici, hardwarové problémy nevykazoval.
Koncem ledna navíc byla uvolněna nová verze firmware (20.0.012), která kromě přidání některých nových funkcí (např. ukládání polohy do fotografie) opravuje i známé softwarové problémy. Novou verzi lze stáhnout zdarma pomocí programu Nokia Software Updater. Nahrání nového firmware tímto způsobem nepovažuje logicky Nokia za neautorizovaný zásah do telefonu.