Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Povinné přesměrování u Paegase - den prvý

RadioMobil aktivoval všem svým zákazníkům přesměrování na záznamník a potázal se s lavinou záporných reakcí.

Včerejšek byl celý ve znamení vzrušených diskusí a debat nad povinným přesměrováním na záznamník v síti Paegas. Názory vyslovené v našem diskusním fóru se poměrně hodně shodovaly - většině lidí povinné přesměrování bytostně vadilo buďto z důvodů vnucované nutnosti, nebo z důvodů praktických. Včera byl první pracovní den, kdy jsme také mohli kontaktovat oficiální zástupce společnosti.

Celá příhoda s povinným přesměrováním se zakládá na poměrně logické úvaze RadioMobilu - patrně dost zákazníků neumí přesměrovat záznamník a službu by přesto využila. Záznamník jim tedy bude aktivován automaticky a bez možnosti vypojení - možno bude změnit pouze některé parametry přesměrování.

Smůla ovšem je, že cesta do pekla bývá s oblibou dlážděna bohulibými skutky. Nápad nastavit přesměrování na tvrdo opravdu nebyl nejšťastnější - situace se dala vyřešit mnohem elegantněji tím, že by se přesměrování nastavilo všem, kdo by žádné přesměrování nastaveno neměli a poslala by se jim SMS zpráva. Komu by se to nelíbilo, ten by si to přenastavil, komu by se to líbilo, ten by to nechal a ušetřily by se litry zlé krve. Při aktivaci by každý zákazník dostal lísteček, že to má přesměrováno, případné odpojení nechť si laskavě nastuduje v manuálu.

RadioMobil argumentuje zajímavým faktem: záznamník je v ČR využíván procentuálně méně, než v zahraničí. Berme to takto: já mám mobilní telefon proto, aby se mi lidé dovolali. Nemám zájem na tom, aby se v případě, že jsem na chvilku vyšel z pokryté oblasti (asi mi to nevěříte, ale Praha nemá ani u ET ani u Paegase 100% pokrytí!) nebo telefon na jednání vypnul, poslouchal vzkazy lidí, kteří se mnou potřebovali mluvit. Princip je prostý - ti lidé potřebují mluvit se mnou, nikoliv se záznamníkem, ten jim nepomůže. Takže pokud něco důležitého potřebují, zavolají znovu. A podobně na tom je mnoho dalších lidí - lidé si volají na mobily proto, aby mluvili se živým člověkem, nikoliv tupým záznamníkem nebo sekretářkou ve firmě.

Zjišťoval jsem situaci, jaká je u německé D2-Privat. Vysoké procento hovorů na záznamník je ukončeno vzkazem - udává se více než 60 procent. Zajímalo by mne, jaký je poměr dovolání se na záznamník vůči zanechání vzkazu v sítích EuroTel a Paegas - odhadl bych jej hodně pod třicet procent. A tady je zakopaný pes - právě toto číslo bylo potřeba vzít v potaz při aplikaci řešení, které RadioMobil nastolil.

Nepříjemností sítí GSM EuroTel Global i Paegas je oproti NMT také skutečnost, že EuroTel NMT Classic oznámí, že přesměrovává hovor na záznamník, takže máte čas zavěsit - GSM sítě u nás ihned přepojují na záznamník. Také neexistují první vteřiny zdarma, jak tomu bývá často v zahraničí.

A právě proto byl ten poprask. Šlo o peníze nás (hlasová schránka je za 2,5 - 3 Kč za minutu) i našich přátel a obchodních partnerů - z pevné linky je to za 10 Kč/minuta. Hlasová schránka RadioMobilu již tak trpí neduhem rozvláčnosti - například nechápu, proč po mém předmluveném vzkazu na hlasové schránce ještě musí Paegasí automatdáma vykřikovat "Po zaznění tónu zanechte vzkaz.... blabla" - to jsem tam před chvílí namluvil já, tak to tam snad není třeba znovu opakovat. Otázkou samozřejmě je, zda jde o tahání peněz z kapsy volajícího, nebo lenost dočíst konfigurační manuál od hlasové schránky, nebo o jiný, převážně mystický důvod.

RadioMobil situaci vyřešil zdárným obchvatem - komu se přesměrování na hlasovou schránku nelíbí, ten nechť si zavolá na 4603 a zažádá si o uvedení do původního stavu. Operátoři infolinky byli již údajně informováni o tom, že jsou povinni zrušit pevné nastavení všem klientům, kteří o to požádají.

Smutná pravda je jedna - RadioMobil měl smůlu v podobě existence internetu a Mobil serveru. Celá akce by totiž za normálních podmínek proběhla bez povšimnutí, pro denní tisk typu Mladá fronta či Právo to není žádný šlágr a pro specializované měsíčníky by to již byla stará epizodka nehodná zaznamenání. Pro internetový zpravodaj ze světa telekomunikací je to titulní zpráva dne, před níž bledne i obligátní výpadek analogové ústředny SPT Telecom v Praze. A to je ta smůla - tisíce lidí si přečetli zprávu, nad kterou se zamysleli a která by se jim jinak na oči nedostala. Není toto právě jedno z kouzel internetu?

Ostře reagovala i konference o GSM, nejpikantnější bylo, když kdosi (podle mne nakrknutý operátor infolinky) do konference nahlásil telefonní číslo "vynálezce" této služby zákazníkům - pro děkovné telefonáty případně pro možnost nastavit na toto číslo přesměrování hovorů. Doporučuji projít on-line archiv konference u nás na serveru.

Relevantní články:

Vyjádřete svůj názor na tuto novinku v našem diskusním fóru - Pevné přesměrování na záznamník u Paegase? - líbí se vám to, považujete to za praktické, nebo se vám to naopak nelíbí?

Autor:
Témata: Obchvat
  • Nejčtenější

Spotem s Trojanem na horách operátor popudil Poláky. Nerozuměli nadsázce

21. dubna 2024  8:01

Po dvojici Vojtěch Kotek a Lukáš Pavlásek, k níž později přibyl Jakub Kohák, vsadil T-Mobile ve...

Je to už spíš foťák s mobilem a opravdu se povedl. Test Xiaomi 14 Ultra

21. dubna 2024

Prémiový smartphone Xiaomi 14 Ultra působí mezi současnou nabídkou mobilů jako unikát. Jaký jiný...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Toto zařízení mělo nahradit mobily. V recenzích se mu vysmáli

23. dubna 2024

Novinka s názvem Humane AI Pin se zdála být převratným zařízením. V mnoha ohledech měla nahradit...

Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nemohli dovolat

25. dubna 2024  10:03,  aktualizováno  10:15

Síť mobilního operátora Vodafone postihl ráno výpadek. Týkal se části zákazníků, kteří se nemohli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Operátoři zahušťují pokrytí Česka signálem 5G. Máte ho doma? Podívejte se

20. dubna 2024

Premium V červenci to budou již čtyři roky, co byla v Česku spuštěna první komerční 5G síť. Zatímco v...

Xiaomi už se nebude držet zpátky. Pro řadu T chystá další prémiové funkce

26. dubna 2024

Smartphony řady T od Xiaomi mají vždy parádní výbavu, ale zároveň i pár kompromisů, aby trochu...

Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nemohli dovolat

25. dubna 2024  10:03,  aktualizováno  10:15

Síť mobilního operátora Vodafone postihl ráno výpadek. Týkal se části zákazníků, kteří se nemohli...

Toto mohl být nevídaný smartphone. Myšlenku však nakonec poslali k vodě

25. dubna 2024

S takovým smartphonem bychom už nikdy nemuseli řešit, že se zpomaluje, nemá dostatek paměti či je...

Samsung má povedenou stylovku. Zkusí to s ní na trhu, kde se mu nedaří

24. dubna 2024

Samsung po velmi dlouhé době oprášil modelovou řadu Galaxy C a představil stylový smartphone se...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...