Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Používání počítačů s Windows CE - nejčastější problémy

aktualizováno 
Přehled nejčastějších problémů, se kterými je možno se v praxi setkat při provozu zařízení s Windows CE.
V České republice je něco přes tisíc přístrojů s operačním systémem Windows CE. Jaké jsou největší slabosti těchto počítačů? S jakými překážkami se uživatelé setkávají při denním používání? Následující dokument Vás seznámí se situací tak, jak vyplívá ze zkušeností uživatelů.
  
  • Uživatel nemá PC
    Pokud uživatel nemá stolní PC, nelze provést instalaci žádného z programů, ani lokalizace. Uživatel je odkázán na ochotu prodejce nebo na pomoc třetí strany. Marketinkové průzkumy ukazují, že velká část uživatelů nepotřebuje spojení s PC, ani vůbec neplánuje používat HPC/PPC ve spojení se stolním počítačem.
      
  • Uživatel má sice PC, ale nemá Windows 95/98/NT
    Známou skutečností je, že až 20% uživatelů používá straší produkty (MS-DOS, Win 3.11). Propojení Windows CE s těmito systémy není možné.
      
  • Na PC uživatele není přístupný port
    Možné příčiny: 1) Uživatel má volný pouze 25 pin port, zatímco HPC/PPC se připojuje přes port 9 pin. Uživatel je nucen obstarat si redukci. 2) Sériový port je využíván jiným zařízením - typicky modem, ale i UPS, nebo tablet. Řešení je přidání dalšího portu, nebo manuální přepínání připojeného hardwaru. 3) Softwarový konflikt se stávající konfigurací, například software provádějí Plug-n-Play detekci připojených zařízení na sériovým portu, konflikt IRQ, nebo přímé přístupy starších aplikací - typicky DOS.
     
  • Instalace vyžaduje instalační CD-ROM Windows
    Problém nastává pokud uživatel nemá dočasně přístup k instalačnímu médiu.
     
  • Konflikt po dokončení instalace, resp. při spuštění jiné aplikace
    Po instalaci nastává konflikt s jinými programy běžícími na pozadí, typicky ovládací software (fax, terminál, UPS). Dále WinCE Services nejčastěji kolidují s přístupem na internet.
     
  • Časová náročnost instalace Windows CE Services
    Doba instalace cca 10-20 minut, někdy až 60 min. Doba instalace se značně zvyšuje s počtem instalovaných stanic. Příklad: instalace 40 HPC v jedné pražské firmě vyžadovala 13 hodin práce, při přepočtu na hodinové ocenění pracovníka (specialista 830 Kč/h) stála firmu instalace 10 790 Kč.
     
  • Problémy instalace lokalizace
    Vyžaduje, že uživatel má přístup na PC. Vyžaduje předcházející instalaci Windows CE Services. Mnoho uživatelů se mylně domnívá, že je možná přímá instalace. Problém nečitelnosti disket - instalace lokalizace nelze provést, protože je disketa vadná. Doba instalace 10 minut - problém při větším množství HPC/PPC.
     
  • Problém ztráty dat
    V první fázi seznamování se a prvotního experimentování s HPC/PPC, dochází u 50-70 procent uživatelů ke ztrátě dat. Dojde-li k úplné ztrátě dat, je nutná reinstalace všeho softwaru, pokud není záloha.
     
  • Zálohování - standardní zálohování přes Windows CE Services
    Nejčastějším problémem, že standardní zálohování vyžaduje přístup na PC. Pokud dojde ke ztrátě dat v terénu, není možnost obnovení dát do doby připojení ke stolnímu PC.
     
  • Lokalizace zabraňuje obnovení dat ze zálohy na PC
    Konflikt s jazykovou kompatibilitou - následná nemožnost obnovení. Při pokusu obnovit data do prázdného HPC narazí uživatel na hlášení o jazykové nekompatibilitě, protože čeština není na prázdném HPC/PPC podporována. Tudíž není možné provést zálohu bez reinstalace z diskety.
     
  • Zálohování a obnovení je časově náročné
    Zálohovaní/obnova přes sériový kabel trvá od 20 min do 2 hodiny (výpočet: při 115k je 95kb/s tj 11,8kB/s - 16MB trvá 23 min - celkem: záloha plus obnovení 46 min, pro HPC s 32 MB při 19600 je 533 min - cca 9 hodin)

  • Závěr - marketingové hledisko
    Uvedené problémy se výrazně projevují na množství negativních zkušeností u některých zákazníků. Popisovaná problematika se stává rozhodující při podnikovém nasazení Windows CE.
     
  • Celkové důsledky pro marketing produktů s Windows CE
    • Ztráta zákazníků
    • Znechucení zákazníků
    • Velmi náročné na odbornou znalost zákazníků
    • Růst nákladů na technickou podporu

Dovozci, distributoři a prodejci HPC/PC přístrojů by měli uvedené skutečnosti vzít v úvahu a s rozmyslem zvolit takovou formu podpory zákazníků, která bude uvedené situace eliminovat. Prodejci by měl informovat zákazníka o všech možných problémech a především by jej měl poučit jak zabránit ztrátě dat přes zálohu/obnovení.

Dokument zpracován na základě podkladů firmy Portfolio Praha (02/6911163).

Autor:




Nejčtenější

Soyes 6S
Nejmenší „iPhony“ na světě můžete mít za 1 300 korun

Kopie iPhonů nejsou žádnou novinkou, v čínských e-shopech jich najdeme desítky více či méně povedených. Mezi ty minimálně zajímavé patří mini smartphony Soyes....  celý článek

Nubia Z11 miniS
Nubia zlevnila i o více než tisíc korun. A rovnou všechny modely

Nubia zlevnila prakticky celý svůj sortiment na českém trhu. Hned několik modelů se tak dočkalo cenovky nižší i o více než tisíc korun.  celý článek

Nokia vyhrála patentovou válku s Applem
Záhada drahých tarifů. Plnou cenu platí jen někdo

Je to paradox, T-Mobile dlouhodobě získává za zákazníka s tarifem v průměru jen 350 korun měsíčně, navíc suma trvale mírně klesá. Jenže přesně tolik stojí jeho...  celý článek

Google Pixel 2 od HTC.
Pixel 2 na prvním obrázku. Vypadá to na hodně konzervativní přístroj

Letos se dočkáme druhé generace smartphonů Pixel od Googlu. Základní model některými vlastnostmi možná nepříjemně překvapí. Jinak bude ze staré školy.  celý článek

S7 a S8 úvodní fotka
Takto vypadají vnitřnosti nejlepších samsungů. Je to úhledná práce

Viděli jste někdy „střeva“ telefonu? Během prohlídky servisního centra telefonů značky Samsung v rámci prodejny Alza v Holešovicích jsme měli možnost se...  celý článek

Další z rubriky

Huawei Y6 Pro 2017 půjde do Evropy pod dvojím označením.
Huawei kouzlí. Z jednoho smartphonu udělal dva

Huawei je nejen třetí největší výrobce smartphonů, je i specialistou v uvádění téhož modelu pod různým označením. Teď se do Evropy chystá vypustit smartphone...  celý článek

Render chystaného Xiaomi Mi 6c
Xiaomi se daří a rozšiřuje výrobu vlastních procesorů

Firma Xiaomi je aktuálně již pátým největším výrobcem smartphonů. Podle nepotvrzených zdrojů nyní chystá odlehčenou verzi svého současného topmodelu. Přístroj...  celý článek

Špičkové smartphony pro rok 2017: Honor 8 Pro, HTC U11, Huawei P10 Plus, LG G6,...
Který smartphone je nejvýkonnější? Porovnali jsme výkon těch nejlepších

Špičkové smartphony současnosti mají obrovský výpočetní výkon. Ale který je ten nejvýkonnější? Vzali jsme šest aktuálních androidích top modelů a prohnali je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.