Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Portálem App Store „proteče“ každý měsíc tři a půl miliardy korun

aktualizováno 
Dvě stě milionů amerických dolarů, tedy přes tři a půl miliardy korun. Tato suma vyjadřuje cenu aplikací, které se prodají přes brány aplikačního portálu App Store. Konkurenční Android Market naproti tomu vykazuje zlomkový obrat. Vyplývá to ze zprávy společnosti AdMob, která se zabývá mobilní reklamou.

App Store je výjimečně úspěšným projektem. | foto: larryfire.files.wordpress.com

Úspěch projektu App Store je obrovský, což ostatně dokazuje celkových 1,5 miliardy stažených (a koupených) aplikací prostřednictvím tohoto portálu.

Model, který americká společnost po úspěchu iPhonu, svého premiérového počinu v oblasti mobilních telefonů, představila, je přitom geniálně jednoduchý. Uživatelé, kteří lační po nových hrách a aplikacích, jež mohou telefonu dodat nové, více či méně užitečné vlastnosti, po nich nemusejí zdlouhavě pátrat na internetu – stačí na springboardu (plocha iPhonu se zástupci programů) najít ikonu s označením "app store" a hledání, stahování případně nákup aplikací může začít.

App Store začal téměř bleskově vykazovat zisky a účty Applu i šikovných vývojářů se začaly utěšeně plnit penězi. Dnes, více než rok od startu App Store, jsou v provozu další podobné portály pro jiné mobilní platformy – Market pro uživatele telefonů s Google Android a Storefront pro příznivce rodinky BlackBerry. Kromě chystaného Marketplace od Microsoftu se v tomto roce roztrhl pytel s dalšími podobnými projekty – vlastní obchod chystá Palm a nezahálí ani korejský Samsung.

Komerčnímu úspěchu App Store se ale pravděpodobně ani jeden z konkurenčních projektů nevyrovná. Společnost AdMob, která sleduje chování uživatelů prostřednictvím reklamy, zveřejnila zajímavé výsledky svého průzkumu mapujícího aktivity uživatelů iPhonu a Googlu Android na elektronických portálech.

  Počet uživatelů [mil.]  % uživatelů, kteří nakupují aplikace Průměrné měsíční výdaje za aplikace [USD]

Měsíční obrat App Store/Marketu [mil. USD]

 Android  3  19 %  8,63  5
 iPhone  26,4  50 %  9,49  125
 iPod touch  18,6  40 %  9,79  73

Čísla v tabulce jasně ukazují, že celá polovina z více než 26 milionů vlastníků iPhonu v USA utratí za nové aplikace v telefonu takřka 10 dolarů měsíčně. Téměř shodnou sumu měsíčně investuje do obměny softwarové výbavy celých 40 % majitelů přehrávače iPod touch. To v přepočtu na území USA představuje téměř 7,5 milionu iPodů. Po vynásobení podílů a průměrných měsíčních výdajů za aplikace dostaneme v úvodu zmíněných takřka 200 milionů dolarů, ze kterých přímo Applu připadne 30 %, tedy asi 66 milionů dolarů. Android Marketem naproti tomu "proteče" jen zlomek – a sice 5 milionů dolarů.

Graf2


Další graf ukazuje, že zatímco průměrný americký iPhone je měsíčně obohacen o 10 aplikací, přívrženci iPod touch jsou ještě větší stahovači a svůj přehrávač každých třicet dnů zatíží zhruba 19 novými programy.

Graf1

Není překvapením, že drtivou většinu tvoří bezplatné počiny, těch komerčních je totiž v obou případech mezi dvěma a třemi. V případě Androidu je poměr stažených bezplatných a komerčních aplikací podobný – 1 : 8.
Používáním stažených aplikací tráví polovina uživatelů iPhonů a Androidů průměrně půl hodiny denně. Rovná čtvrtina je ještě aktivnější a stejnou činností se baví každý den dvě hodiny.

Graf3

Důležitou otázku průzkumu rovněž bylo, jak uživatelé nové aplikace najdou. Zhruba dvě třetiny uživatelů napříč oběma platformami se řídí žebříčky oblíbených aplikací přímo v App Store, respektive Android Marketu. Asi polovina pak k vyhledávání využívá členění programů do kategorií, třetina pak dá na doporučení přátel.





Nejčtenější

Android 8.0 Oreo je mocný a rychlý
Android Oreo je tady. Je rychlý, mocný a slibuje větší bezpečnost

Google v pondělí večer oficiálně představil velkou aktualizaci systému Android. Využil k tomu den, kdy Američané mohli pozorovat úplné zatmění Slunce. K...  celý článek

Počet objednávek na Galaxy S8 předčil dosavadní rekord předchůdce o 30 procent
Hlasový asistent Bixby vám poslouží i v Česku. Pokud mluvíte anglicky

Samsung uvolnil svého hlasového asistenta i na český trh, stále však umí jen anglicky a korejsky.  celý článek

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Samsung GearFit2 Pro
Náramek dovolí plavání i potápění. Přinese i podporu Spotify

Ačkoli bude hlavní hvězdou blížící se tiskové konference Samsungu v New Yorku již sedmá generace phabletu Note, jedinou odhalenou novinkou nebude. Spolu s ním...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Apple odmítá odblokovat funkci iPhonu, která může zachránit životy

Ve výbavě smartphonů od Applu chybí speciální funkce, která dokáže s vysokou přesností určit místo, odkud člověk volá na pohotovostní linku. Upozornila na to...  celý článek

iPhone 8 podle designéra s českými kořeny
iPhone 8 už neodemknete prstem. Budete mu muset nastavit tvář

Integrace snímače Touch ID do displeje Apple nejenže pořádně potrápila, ale navíc se ji nakonec ani nepodařilo dotáhnout do konce. Očekávaný iPhone 8 tak místo...  celý článek

iPhone SE
Malé iPhony končí, nové už Apple dělat nebude

iPhone SE je jeden z nejmenších smartphonů na trhu. Je to rok starý model, a proto se očekává jeho nástupce. Podle posledních informací však Apple malý model...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.