Operátor od září 2011 do září 2012 nabízel balíčky produktů s uvedením slibu: "Jedinečná cena, která platí napořád". Od 1. ledna 2013 však přestal v původních garantovaných cenách účtovat a úřad mu za to na konci roku udělil pokutu (více zde). Proti té se pak firma odvolala.
Je to jedna z nejvyšších pokut uložených Českým telekomunikačním úřadem podnikateli v elektronických komunikacích za porušení zákazu nekalých obchodních praktik.
"Chceme se touto cestou omluvit našim zákazníkům a ubezpečit je, že tato situace se již v budoucnu nebude opakovat. Podnikli jsme aktivní kroky k nápravě a i nadále se v rámci naší nové strategie snažíme vytvářet transparentnější vztahy s našimi zákazníky," uvedl mluvčí firmy Martin Pavlíček.
Společnost se ve správním řízení hájila tvrzením, že závazku nemohla dostát vzhledem ke stoupajícím nákladům, zejména nárůstu plateb za energie a poklesu ekonomické výkonnosti. To však úřad neuznal. V rámci šetření ze statistických dat zjistil, že ceny elektrické energie v roce 2012 naopak klesaly a ekonomické výsledky operátora byly v roce 2012 o 130 milionů korun lepší než v roce předchozím.
UPC je největší kabelová firma v zemi. Její sítě jsou dostupné více než 1,3 milionu domácností.