Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pohodlné telefonování během jízdy - Parrot Easy Drive mluví česky

aktualizováno 
Handsfree Parrot Easy Drive vám umožní telefonovat, aniž byste se museli odpoutat od dění před vozidlem. Je malé, přenosné a pohodlné ovládání zpříjemní komunikace v češtině.

V poslední době se stává stále oblíbenějším řešením použití Bluetooth zařízení, která v sobě kombinují komfort pevných sad i mobilitu přenosných zařízení. A právě takový je nový produkt z dílen Parrot s označením Easy Drive. Toto handsfree nevyžaduje žádnou instalaci, pouze se zasune do zásuvky cigaretového zapalovače v automobilu a je připraveno k použití.


Mobilní příslušenství - pouták

Nepřehlédněte novou speciální rubriku. Doplňky pro váš mobil: sluchátka, HF sady a další mobilní příslušenství


Vzhled - elegance s kabelem

Design přístroje se nese v duchu jednoduchých křivek, nikde nenajdete ostré hrany. Kombinace stříbrno-černé barvy možná na první pohled neuchvátí, v interiéru vozu se ale toto bezdrátové handsfree stane elegantním a nenápadným doplňkem.

Parrot Easy Drive

Celé zařízení je integrováno do poměrně malé černé krabičky o rozměrech 58 x 58 x 110 mm a hmotnosti lehce přesahující 80 gramů, ve které se ukrývá mikrofon. K ní je kabelem připojen ovládací panel o rozměrech 45 x 15 x 60 mm a zanedbatelné hmotnosti 26 g, který obsahuje hlavní ovládací prvek a také mikrofon.

Přední části těla přístroje, jehož místo je v zásuvce cigaretového zapalovače, dominuje plastová mřížka reproduktoru. Zbytek zařízení je zcela hladký, v kombinaci černé a stříbrné barvy. Vychází odtud pouze kabel o délce 60 cm, na jehož konec se připojuje ovládací panel s mikrofonem. Délka kabelu bude ve většině případů dostatečná, najdou se ale i vozy, kde by stačit nemusela.

Parrot Easy Drive

Ovládací panel malých rozměrů se umístí na palubní desku v dosahu řidiče, vše potřebné k připevnění najdeme samozřejmě v základním balení. V horní části se nachází hlavní ovládací prvek - multifunkční otočné tlačítko, které známe z mnoha zařízení Parrot. Po stranách pak nalezneme rozměrná tlačítka, která ukrývají diody zelené a červené barvy. Slouží tedy k přijmutí a odmítnutí hovoru.

Parrot Easy Drive

Jak již bylo řečeno, zařízení se zasunuje do zásuvky autozapalovače. Jiné umístění ani není možné, protože handsfree nemá vlastní zdroj energie. Ve srovnání s jinými produkty, které se umísťují na sluneční clonu, se zdá být toto řešení praktičtější, pokud ovšem není zásuvka umístěna daleko z dosahu řidiče.

Ovládání - žádný problém

Hlavní ovládací prvek, otočné multifunkční tlačítko, najdeme u mnoha modelů z dílen Parrot. Díky němu je procházení menu velmi jednoduché, potvrzení se provádí stiskem tohoto tlačítka. Absenci displeje plně nahrazuje hlasová komunikace v češtině, na výběr jsou samozřejmě i jiné jazyky.

Parrot Easy Drive

K ovládání hovoru slouží rozměrná černá tlačítka, barevné rozlišení pomocí dvojice diod je velmi praktické. Při vhodném umístění panelu na přístrojovou desku jsou snadno dostupná, a tak se stává ovládání velmi intuitivní. Tlačítka jsou díky své velikosti výborně dostupná, jednodušší nahmatatelnosti by však prospěla mírná profilace. Stisk tlačítek pro ovládání hovoru je ale velmi jistý, doprovázený jemným cvaknutím.

Při prvním zasunutí zařízení do autozapalovače je nutné spárování s telefonem. Na handsfree není nutné nic nastavovat, na spárování je připraveno automaticky. Stačí tedy zapnout Bluetooth na telefonu a vyhledat dostupná zařízení, mezi kterými nebude Parrot Easy Drive určitě chybět. Při dalším zapnutí se již spojení provede automaticky.

Parrot Easy Drive

Spárování s telefonem proběhlo vždy hladce a bez jakýchkoliv problémů. Jsou podporovány standardy Handsfree i Headset, a tak můžete handsfree použít v podstatě s jakýmkoliv mobilním telefonem vybaveným technologií Bluetooth. Spárování je možné až se třemi telefony.

Připoutat a vyjíždíme

Jak již bylo řečeno, umístění tohoto handsfree je možné pouze do zásuvky autozapalovače. Zařízení ale vzhledem ke svým rozměrům a malé hmotnosti drželo bez problémů, ani při výraznějších nerovnostech vozovky nedocházelo k pohybu. To je velká výhoda oproti konkurenci, která se připevňuje na sluneční clonu. S použitím handsfree ale mohou mít problémy ti majitelé vozů, u kterých je zapalovač umístěn velmi nevhodně.

Parrot Easy Drive

Reprodukce zvuku je dobrá a poměrně přirozená. Ovládání hlasitosti je díky hlavnímu otočnému kolečku jednoduché. O dosažení krajní hodnoty zesílení jste informováni delším tónem. Hlasitost byla dostatečná i při jízdě ve vyšších rychlostech. Zvuk je i při nejvyšší hlasitosti poměrně přirozený a stále velmi dobře srozumitelný. Při vyšší hlasitosti je reprodukce doprovázena jemným šumem, zaregistrujete jej ale pouze při okolním tichu. Při běžné jízdě v automobilu jej ani nepostřehnete.

Parrot Easy Drive

Potěšila nás také citlivost mikrofonu, která je ale velmi závislá na vzdálenosti od zdroje zvuku. Při vhodném umístění v dosahu řidiče tak nebude problém, výborné kvality dosahoval při mluvení přímo do mikrofonu. Mírné natočení hlavy se ovšem projeví. Při běžném okolním hluku je ovšem zvuk vždy slyšitelný, jen budete v podezření, že používáte handsfree.

Sečteno a podtrženo

Handsfree Parrot Easy Drive na nás udělalo dobrý dojem. Ve srovnání s již dříve testovanými zařízeními na sluneční clonu se zdá být umístění do zásuvky praktičtější a i ovládání díky panelu na přístrojovou desku jednodušší. V některých případech však nemusí toto handsfree do automobilu pasovat.

Trochu nás zklamal nevýrazný design. Zpracování ovládacího panelu je velmi dobré, na části s reproduktorem si ovšem mohli dát designéři více záležet.

Ergonomie ovládání je na dobré úrovni a oceňujeme snadnou instalaci. Větší výhrady nemáme ani k reprodukci zvuku a citlivosti mikrofonu. Pořizovací cena okolo 2 300 Kč včetně DPH je akceptovatelná, dokonce nižší než u většiny konkurence.

Autor:




Nejčtenější

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

Tchajwanský průmyslový designér Chris Wu navrhl koncept chytrých hodinek s...
Tyto chytré hodinky jsou opravdu inovativní. Mají otočný displej

Chytré hodinky s operačním systémem jsou poměrně mladou záležitostí, na trhu se objevily poprvé před čtyřmi roky. Doposud se ovšem mezi uživatele nerozšířily...  celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Další z rubriky

Huawei Y6 Pro 2017 půjde do Evropy pod dvojím označením.
Huawei kouzlí. Z jednoho smartphonu udělal dva

Huawei je nejen třetí největší výrobce smartphonů, je i specialistou v uvádění téhož modelu pod různým označením. Teď se do Evropy chystá vypustit smartphone...  celý článek

Vertu Aster
Už jen dnes superluxus za hubičku. Draží se zbytky Vertu

Značka luxusních telefonů Vertu skončila kvůli dlouhodobým neuspokojivým finančním výsledkům letos v červenci v likvidaci. A že nešlo jen o akci „naoko“...  celý článek

Možná podoba chystaného Xiaomi Mi Mix 2.
Nemá žádné rámečky. Předběhne opět Xiaomi zvučnější konkurenty?

Xiaomi Mi Mix koncem loňského roku šokovalo dnes tolik vyzdvihovanou konstrukcí s displejem skoro přes celé čelo telefonu. Nástupce půjde ještě dál.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.