Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cenový uragán Xiaomi přiletěl, ale je to samý háček a nejasnost

  12:24aktualizováno  14:07
Jen jeden rok záruky, nemožnost vrátit zboží do 14 dnů nebo nepřesně uvedená cena, to jsou zásadní problémy nového e-shopu Xiaomiforsale.com, který začal fungovat v noci na středu 25. února. Internetový obchod už nějakou dobu lákal potenciální zákazníky na nízké ceny produktů značky Xiaomi. Doplněno vyjádření zástupce české komunity MIUI.

Obchod Xiaomiforsale.com | foto: Mobil

Internetový obchod Xiaomiforsale, který sliboval atraktivní ceny produktů, raketově rostoucí čínské značky, odstartoval. Ceny jsou opravdu lákavé, jenže je to vykoupeno celou řadou nedostatků. Fakticky totiž telefon stále nakupujete v Číně podle pravidel, která si určil prodejce.

Z vyjádření Jana Bartla, zástupce komunity MIUIos.cz (v celém znění na konci článku) vyplývá, že obchod funguje stejně jako jiní čínští prodejci. Pak by ale obchod neměl mít sklad v Evropě a zboží by přicházelo standardně z Asie. Což z dřívějšího vyjádření a i informací na webu není patrné.

Fotogalerie

Původně velmi lákavé ceny ve světle reality už tak atraktivně nevypadají. Obchod Xiaomiforsale totiž zavádí doslova čínské manýry. Zákazníka místy dokonce klame. Spousta textů na e-shopu je psaná opravdu neumělou angličtinou, jako by texty prošly Google translatorem. Že se vše řídí podle čínských pravidel, jasně udávají podmínky obchodu – ty se totiž řídí hongkongským právem.

Nejasno je i ohledně ceny, v podmínkách se uvádí, že jde o cenu bez daní (tedy bez DPH), jak si však všimli kolegové ze serveru Mobilmania.cz, jinde uvádí, že jde o ceny konečné. Zkusmá objednávka ovšem po celou dobu, až po krok s platbou, ukazovala cenu obchodem uváděnou. Kolem platby DPH tak panují nejasnosti. Navíc ne všechny ceny, které zákazník v obchodě vidí, jsou reálné.

Teď nemáme na mysli fakt, že je potřeba k ceně připočítat několik eur za poštovné, ale zvláštní praxi s předprodejem. Třeba cenovka u špičkového smartphonu Xiaomi Mi Note Pro láká na neuvěřitelnou částku 179 eur (4 913 Kč). A kdo nevěří, dělá dobře, protože jde v podstatě jen o rezervační zálohu. Konečná cena telefonu je 599 eur, tedy v přepočtu 16 tisíc korun. Tu se zákazník dozví až v popisu produktu. Přitom při objednání až po platbu obchod udává cenu 179 eur. Podobné je to třeba s televizí Xiaomi TV. Ta je v předprodeji za lákavých 299 eur (8 207 Kč), plná cena je však 999 eur (téměř 27 tisíc korun).

Na zboží je poskytována jen jednoletá záruka, druhý rok záruky si lze dokoupit, cena začíná na částce 0 eur (?) až po 25 eur (asi 700 korun) pro model Mi Note Pro. Dodejme, že v Česku je zákonná záruka dva roky.  

První informace

o tehdy vznikajícím XiaomiForSale.com

Tehdejší informace a očekávání nejspíše předčily realitu.

Televizor Xiaomi pohání čtyřjádrový procesor ARM Cortex A9 a grafika Mali 450....

Levné jako v Číně. Televizory, routery a žárovky Xiaomi míří i do ČR

Obchod provozuje firma Topp Ten Co., Limited s adresou v Šen-čenu, což je město respektive oblast přímo sousedící s Hong Kongem, ale již v Číně. Podle shodné adresy firma provozuje velkoobchod se součástkami na mobilní telefony, o tom, že by byla (autorizovaným) distributorem značky Xiaomi, není na webu ani slovo. Firma stejného jména je registrovaná i v Hong Kongu. Byla založená v roce 2012.

Samotná doména Xiaomiforsale.com byla registrovaná na konci roku v Česku, některé stránky pak mají adresu česky, většina je v angličtině, stejně jako všechny texty na stránce. Odkaz na servisní centra obsahuje zatím dvě adresy, jednu v Polsku a druhou v Česku. Je na fyzickou osobu z Brna.

Aby společnost mohla prodávat zboží ve státech EU, musí být v některém z nich registrovaná. O distribuce se však může starat i třetí strana, která tuto podmínku splňuje. Firma se tak chlubí skladem v Evropě, kde je, to ale neuvádí, a na stránce má ilustrační fotografii z agentury, kde jsou na krabicích domalována loga Xiaomi. Komplikované je také reklamování, adresa, kam lze zboží vrátit, není uvedená, a firma akceptuje náklady na odeslání ve výši 15 dolarů.

Celkově působí obchod nedůvěryhodným dojmem. Může to být tím, že začal teprve ve středu. Ceny jsou v některých případech atraktivní, ale je otázkou, zda za rizika spojená s nejasným způsobem doručení a cenovou politikou za tuto úsporu stojí.

Bohužel samotné Xiaomi zatím v Evropě nepůsobí a není jasné, jestli na evropský trh oficiálně letos vstoupí.

Vyjádření Jana Bartla, zástupce komunity MIUIos.cz k diskutovanému spuštění e-shopu Xiaomiforsale.com.

Proč je záruka pouze roční

Každý asijský obchodník prodává zboží standardně s roční zárukou. Stejně tak je tomu i u XiaomiForSale.com. U vybraných produktů je již nyní možnost zakoupení rozšíření záruky na 2 roky (například u RedMi2 je cena rozšíření 1 €, u Mi Note 20 €). Klíčovým benefitem oproti ostatním asijským obchodům je možnost vyřízení záručních náležitostí v Evropě, pro české zákazníky dokonce skutečnost, že jeden ze servisních bodů je přímo v ČR. Jedná se o subjekt, který jsme doporučili sami a za kterým jako MIUI komunita stojíme.

Jak je to s reklamacemi?

Řešení reklamací je zajištěno v Evropě, jedno ze servisních center je přímo v ČR. XiaomiForSale.com poskytuje lokálně jak záruční, tak i pozáruční servis. Na stránkách XiaomiForSale.com je konkrétní kontakt pro řešení servisních záležitostí, který komunikuje v českém jazyce.

Problematické vrácení zboží ve 14denní lhůtě

14denní lhůtu pro vrácení zboží, pokud je nám známo, žádný asijský obchod nenabízí. Pokud byste se tak s prodejcem domluvili, musíte poslat zboží zpět do Asie, což je časově i finančně velmi nákladná záležitost. Všichni zákazníci musí vzít v úvahu, že nakupují od asijského prodejce, který nabízí benefit evropského skladu a evropského servisu. Zákazník má zkrátka možnost alternativního nákupu. Všichni, kteří volali po levnějších cenách Xiaomi s odvoláním na čínské ceny, mají nyní alternativní možnost nákupu za ceny, které vynechávají řadu článků obchodního řetězce. Zákazník má stále možnost nákupu zboží za vyšší ceny v klasické lokální obchodní síti.

Má již televize a další výrobky CE certifikát, když před 14 dny se o tom teprve teoreticky uvažovalo?

Televizor prozatím CE certifikaci nemá. Opět v této souvislosti musíme konstatovat, že nákup probíhá z Asie. Jak jsme avizovali na tiskové konferenci, plánujeme ve spolupráci s XiaomiForSale.com postupné zajištění certifikátů i na ostatní zařízení (mimo mobilních telefonů), která tento e-shop bude evropským zákazníkům nabízet.

Proč stojí například televizor téměř dvojnásobnou cenu, než se udává oficiálně? (1100 USD versus 640 USD)

Televizor je velmi specifickým artiklem a jeho doprava do Evropy je velmi nákladná. To v souvislosti s dalšími nutnými poplatky neumožňuje prozatím dosáhnout tak zajímavé ceny, jak by se předpokládalo. Zároveň nelze očekávat tak vysoké objednávky televizorů, které by umožňovaly dosáhnout pro Evropu tak zajímavých nákupních cen. Pokud zájem o 4K televizor bude v Evropě růst, předpokládáme, že cena dopravy pro více kusů a tím i celková konečná cena televizoru rapidně klesne. V porovnání s jinými čínskými e-shopy je nákup televizoru (i jiných produktů, a to vč. dopravy) na XiaomiForSale.com stále daleko výhodnější.

Proč jsou ceny nejednoznačné?

Ceny na e-shopu jsou uvedeny konečné, včetně všech poplatků, jak uvádí obchod. Cena dopravy telefonu je velmi nízká, např. u RedMi 2 je cena dopravy do ČR 3€, což je víc než přijatelné a cena je dokonce nižší než většina tuzemských obchodů. XiaomiForSale.com má sklady v Evropě - veškeré zboží tudíž prošlo celním řízením vč. zaplacení DPH dle evropské legislativy. E-shop zaznamenal hned v prvních hodinách od spuštění desítky objednávek a velmi pozitivní ohlas, a to z více zemí například z Polska.

Co se týče cenové politiky okolo nabídek „PRE ORDER“, jedná se o zcela běžnou praxi čínských obchodníků – e-shopů.





Nejčtenější

Modulární zařízení Facebooku použitelné také jako telefon
Facebook chce Googlu ukázat, že on takový smartphone dokáže udělat

Brzy tomu bude rok, co Google oficiálně zastavil Project Ara. Zdá se ovšem, že myšlenka modulárního telefonu není mrtvá. O vývoj takového zařízení se pokouší...  celý článek

HTC U11
Mačkací telefon znamená návrat na vrchol. Test HTC U11

Firma HTC, kdysi průkopník na poli smartphonů, nezažívá zrovna skvělé časy. Někdy jsou totiž její telefony vcelku po právu přehlíženy. Ale přehlédnout nové HTC...  celý článek

Sleva 25 procent
Největší sleva v dějinách? Operátor ji dal na neuvěřitelných 982 let

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Smartphone Leagoo Kiicaa Mix
Cenu tlačí níž a níž. Bezrámečkový mobil bude za dva tisíce

Čínský výrobce Leagoo v posledních měsících napodobuje různé designové trendy u smartphonů a prodává je za zlomek ceny. Poslední novinkou je model Kiicaa MIX,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Operátora O2 zlobil mobilní internet. Zpomaloval se a vypadával

Na problémy s mobilním internetovým připojením upozorňovali uživatelé operátora na jeho facebookových stránkách. Připojení bylo několik hodin nestabilní,...  celý článek

Další z rubriky

LeEco Le 2
Nejlepší poměr ceny a výkonu? Jen naoko. Rychlý test LeEco Le 2

Model LeEco Le 2 se snaží zaujmout nízkou cenou, ale zároveň se tváří jako hodně dobře vybavený smartphone. Zde ovšem najdete hlavně dobrý příklad toho, že...  celý článek

Nubia Z17 mini
Zákazník by měl vědět, do čeho jde. Test Nubie Z17 mini

Jeden z nejnovějších modelů vyšší střední třídy od výrobce Nubia se pyšní dvojitým fotoaparátem, dobrým výkonem i výdrží a spoustou prostoru pro data. Ovšem...  celý článek

LG G6+
Konečně se výrobci chytili za nos. Jejich špičkové telefony stojí za to

Takhle by to mělo na trhu skutečně vypadat, ale v minulých letech tomu tak nebylo. Špičkové smartphony známých značek i ambiciózních výrobců totiž konečně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.