Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se, jak se v Česku prodávají milionářské mobily Vertu

aktualizováno 
Výjimečné telefony si žádají výjimečný přístup při prodeji. Telefony Vertu se tak prodávají v luxusních buticích, kam se většinou běžný člověk ostýchá vstoupit.

Oficiální Vertu store v Pařížské ulici | foto: John Grove & partners

Mobilní telefony Vertu nejsou klasickým spotřebním zbožím. Jde spíše o šperk, který dává dostatečně najevo vaši individualitu. Proto telefony této luxusní značky nekoupíte v klasických obchodech s mobily. Vertu jsou exkluzivně k dostání v nejlepších hodinářstvích a klenotnictvích, opravdu luxusních obchodních domech, telefon si můžete také koupit v několika prodejnách luxusních automobilů a samozřejmě přímo ve specializovaných značkových Vertu prodejnách. Jednoduše řečeno, telefony Vertu najdete po boku vytříbených značek věhlasných jmen.

To je i případ jediného značkového obchodu Vertu u nás. Ten stojí v pražské Pařížské ulici, takže o dobrou společnost je postaráno. Jeho provoz zajišťuje společnost John Grove & partners, která je exkluzivním distributorem telefonů Vertu v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Právě v Budapešti byl před nedávnem otevřen další značkový obchod Vertu.

Oficiální Vertu store v Pařížské ulici

Ten pražský vede Kateřina Krejzlová, se kterou jsme si popovídali o tom, jak se luxusní mobily prodávají. Hned její první slova potvrzují výše uvedené: „Důležité je prostředí obchodu, přístup k zákazníkovi i samotná lokalita, kde mají být telefony prodávány. Společnost Vertu dovede ze svých výzkumů odhadnout, kde by si zákazník přál najít Vertu telefony a kde o něj bude patřičně postaráno. Našich zákazníků si vážíme, známe jejich životní styl a maximálně se snažíme vyhovět jejich požadavkům a přáním. Prodáváme také emoce, krásný pocit z vlastnictví ušlechtilého předmětu a je pro nás velmi důležité, aby se zákazník cítil dobře,“ říká. Podmínkou pro prodejce je, aby v daném prodejním prostoru měly telefony vyhrazené své speciální místo, které se vždy vyznačuje designem typickým pro tuto značku.

Pokud tedy máte obchod s luxusním zbožím a nevíte, co s přebytkem jeho podlahové plochy, můžete zkusit štěstí u distributora a stát se jedním z prodejců. Prodávat telefony Vertu se určitě vyplatí. Podle Krejzlové se průměrná cena prodaného kusu pohybuje kolem 150 000 korun a firma si prý nemůže stěžovat na nezájem zákazníků. A to navzdory probíhající finanční krizi. Přesná čísla prodejů však Vertu tají, ostatně stejně jako mnoho dalších údajů. Pokud třeba očekáváte, že vám v dnešním článku prozradíme, kdo ze známých osobností s Vertu telefonuje, jste na omylu. Firma je naprosto diskrétní a jména svých klientů nesděluje.

Oficiální Vertu store v Pařížské ulici

Ovšem telefony Vertu si nekupuje pouze několik slavných osobností a multimilionářů. „Naši zákazníci jsou úspěšní lidé, kteří chtějí nekompromisní kvalitu. Je ale samozřejmé, že lidí, kteří by si přáli Vertu telefon vlastnit, je mnoho a proporcionálně vzato si nakonec pouze pár z nich tuto výjimečnou radost dopřeje,“ říká Krejzlová a pokračuje: „Lidé se často koupí takového telefonu odměňují za stanovené obchodní cíle a kupují si je k různým slavnostním příležitostem. Navíc jim tento výjimečný telefon dodá pocit, že od života chtějí jen to nejlepší a dokáží to také náležitě ocenit.“ Na každého zákazníka je pohlíženo s respektem a každý příchozí je potenciálním zákazníkem.

Je skutečně hodně lidí, kteří se chtějí odměnit a kteří si Vertu mohou dovolit. Navíc i student, s dnes ještě omezeným rozpočtem, si dříve nebo později na Vertu může vydělat a stát se zákazníkem. “V současné době máme na prodejně poslední unikátní model z té nejvyšší řady klasického Signaturu, který je z 18 karátového bílého zlata, posázený 1072 brilianty, z nichž 428 tvoří vzácné černé diamanty. Cena je 1 560 000 Kč. Na druhou stranu si u nás můžete pořídit elegantní Constellation z vysoce kvalitní chirurgické oceli potažený jemnou kůží za cenu lehce nad 100 000 Kč. Z toho můžeme rovněž usoudit, že naše klientela je také poměrně rozmanitá,“ upřesňuje Krejzlová.

Oficiální Vertu store v Pařížské ulici

Mimochodem, prodavači, které potkáte v prodejně, jsou speciálně vyškoleni tak, aby dovedli zákazníkovi pomoci vybrat ten pravý telefon právě pro něj. V případě Vertu však většinou nehrají zásadní roli pouze technické parametry, telefon je také módním doplňkem. Samotní prodavači a prodavačky se tak rekrutují spíše z řad personálů luxusních módních butiků. Vždy a za všech podmínek musí zachovávat maximální dekorum. Zákazník, který si telefon koupí, musí být s úrovní služeb personálu maximálně spokojen.

Špičkové služby nejsou to jediné, co se skrývá za výjimečností telefonu. Než se Vertu dostane do vašich rukou, projde dlouhou cestou, z valné části strávenou v mateřské manufaktuře na jihu Anglie. Výrobě toho úplně prvního telefonu Vertu předcházela řada let výzkumu, vývoje, designérských návrhů a testování. Vertu je pionýrem v použití řady materiálů v mobilním průmyslu, jako jsou například keramická klávesnice, safírové sklo, rubínová ložiska i puncované zlato na elektronice. Všechny použité materiály jsou té nejvyšší kvality a vysoce odolné.

Oficiální Vertu store v Pařížské ulici

Neznamená to ovšem, že jsou naprosto nerozbitné. „Většina našich zákazníků si uvědomuje, že si pořídili v mobilním telefonu rovněž šperk a kousek nádherné a jemné řemeslné práce, a proto se k němu také patřičně chovají,“ říká managerka prodejny a dodává: „Samozřejmě že Vertu poskytuje záruční i pozáruční servis, kdy telefon putuje zpět do rukou britských odborníků, aby o něj bylo ve speciálních podmínkách adekvátně postaráno. Součástí každé opravy je diagnostika závady a finální testy přístroje.“

S Vertu se také pojí speciální služba Concierge, což je obdoba služeb z pětihvězdičkových hotelů, v luxusním a všude dostupném provedení. Zákazník má 24 hodin denně, 7 dní v týdnu možnost zavolat asistentovi a vyptávat se jej téměř na cokoli. Asistenti ale mohou kromě typických dotazů na doporučení restaurace řešit i komplexnější úkoly. Zákazníkovi umí třeba naplánovat dovolenou na míru.

Oficiální Vertu store v Pařížské ulici

Služba Concierge je pro všechny zákazníky na rok zdarma, pak se za ni platí. „Existuje i rozšířená verze VIP Concierge,“ prozrazuje Krejzlová a pokračuje: „Pak se každému zákazníkovi věnuje jeho osobní asistent, který detailně zná jeho osobní potřeby, časový rozvrh a podobně. Tito speciálně vyškolení asistenti se musí výjimečně dobře orientovat v luxusním segmentu.“ Cenu této služby se opět nedozvíme, firma ji sděluje pouze vážným zájemcům individuálně. Prý ji ale zákazníci označují za adekvátní ke komfortu, který jim přináší.

Jak moc konkrétně zákazníci těchto služeb využívají, to nám opět zůstalo utajeno. Firma ale tvrdí, že Concierge využívají zákazníci často a především jsou s touto službou nadmíru spokojeni. Celkovou spokojenost zákazníků dokazuje i fakt, že se velká část z nich do prodejen Vertu po čase vrací a pořídí si nový model. Někteří tyto telefony i sbírají, ale to už je opravdu nákladný koníček. Jiní zákazníci zase volí různé telefony pro různé příležitosti.

Telefony Vertu jednoduše nejsou pro každého. Spíše ale než s kritickým despektem vůči předraženému zboží se na ně opravdu musíme dívat jako na exkluzivní luxusní zboží, které dokáže dokonale reprezentovat svého majitele. A že je opravdu o co stát, to potvrzují i naše nedávné krátké zkušenosti s nejnovějším modelem Signature S Design.





Nejčtenější

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

Ilustrační snímek
Vystřelil ve striptýzovém klubu. Prý šlo o nehodu při focení selfie

Striptýzové kluby slibují nevšední zážitky, střelba mezi ně ovšem nepatří. O takový netradiční zážitek se loni 17. prosince návštěvníkům klubu Lust ve...  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

příslušenství k Samsungu Galaxy S8+
Natáhněte si na špičkový Samsung třeba mechanickou klávesnici

Vlastníci Samsungu Galaxy S8/S8+ mají spoustu možností, jakými doplňky si vylepšit svůj smartphone. Na výběr jsou různé kryty, pouzdra, sluchátka plus...  celý článek

Tchajwanský průmyslový designér Chris Wu navrhl koncept chytrých hodinek s...
Tyto chytré hodinky jsou opravdu inovativní. Mají otočný displej

Chytré hodinky s operačním systémem jsou poměrně mladou záležitostí, na trhu se objevily poprvé před čtyřmi roky. Doposud se ovšem mezi uživatele nerozšířily...  celý článek

Další z rubriky

Hlasová asistentka Amazon Alexa na HTC U11
Na hraní je asistentka v mobilu dobrá, ale prakticky je k ničemu

HTC při představení špičkového modelu U11 slibovalo, že nabídne i různá řešení hlasových asistentů. A přímo slibovalo Alexu od Amazonu. Ta se teď s drobnou...  celý článek

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.