Pohled na hlavní obrazovku telefonu s Windows Phone

Pohled na hlavní obrazovku telefonu s Windows Phone | foto: wpcentral.com

Propadák, nebo úspěch Windows Phone? Podíl klesá, prodeje stagnují

  • 253
Za třetí kvartál letošního roku se po celém světě prodalo 10,5 milionu smartphonů s operačním systémem Windows Phone. To je zhruba stejně jako před rokem, jenže konkurence prodeje zvedá, a tak celosvětový tržní podíl mobilních Windows klesá.

Podle analytické společnosti Strategy Analytics se za třetí čtvrtletí 2014 po celém světě prodalo 10,5 milionu smartphonů s operačním systémem Windows Phone. Je to o 200 000 přístrojů více než za stejné období minulého roku. Meziročně tak prodeje smartphonů s operačním systémem od Microsoftu stagnují.

Konkurence naopak roste, Apple prodal meziročně o 5,5 milionu iPhonů více, telefonů s Androidem se meziročně prodalo dokonce o 62 milionů více. Operační systém Android tak trhu zcela přesvědčivě dominuje, aktuálně jeho operační systém používá 84 přístrojů ze sta prodaných. Přestože Apple prodeje taktéž navyšuje, na nárůst prodejů smartphonů s Androidem to nestačí a Applu klesl tržní podíl na 12,3 procenta.

Tržní podíl mobilních Windows také poklesl, a to ze 4,1 procenta v loňském třetím čtvrtletí na letošních 3,3 procenta. Windows Phone se tak blíží k BlackBerry, jehož podíl taktéž poklesl z jednoho procenta na sedm desetin procenta. Ostatní operační systémy mají na trhu minimální zastoupení v řádu desítek tisíc prodaných přístrojů za čtvrtletí.

Jelikož zatím drtivou většinu smartphonů s Windows Phone produkuje značka Nokia patřící přímo Microsoftu, můžeme odhadnout její podíl na trhu. Odpovídá zhruba podílu další dříve slavné značky Motorola, která za kvartál prodala 9,6 milionu přístrojů (více zde). Nokia jich udala o pár stovek tisíc více a bude se pohybovat na konci první desítky světových výrobců smartphonů.

Zajímavé jistě je, že agresivní čínské značky jako Xiaomi, Lenovo nebo Huawei již prodávají mnohem více než Nokia (více zde). Ta uvedené výrobce předbíhá jen v tabulkách prodejů všech mobilních přístrojů včetně obyčejných mobilů (více zde). Čínské značky se už výrobou obyčejných mobilů nenamáhají, fakticky v tomto byznysu zůstává z velkých výrobců jen Nokia a Samsung.