Palm prodal 20.000.000 handheldů

Poslední informace o výsledcích firmy Palm, Inc. dávají tušit, že období stagnace, červených čísel a nadměrných zásob hotových výrobků se novému managementu pomalu daří překonat...

 

Palm, Inc se dne skládá ze dvou víceméně samostatných jednotek - Palm Solutions Group, což je výrobce handheldů značky Palm a PalmSource, který spravuje operační systém PalmOS a má na starosti jeho vývoj a licencování. Součástí nové strategie firmy bylo právě rozdělení firmy na vývoj a výrobu handheldů a správu operačního systému, které dříve tvořily firmu Palm, Inc a vytvářely nejrůznější problémy a paradoxy zejména ve vztahu k ostatním PalmOS výrobcům.

Firma včera oznámila, že ve druhém fiskálním kvartále 2003 (což je období září až listopad 2002) dosáhla tržby ve výši $265 milionů, což je oproti minulému kvartálu nárůst o 54%. Oproti stejnému období loňského roku je to ale pokles o 9%. Celkový výsledek firmy ale znamená čistý účetní zisk $5,7 mil., a to především díky redukci nákladů související se snížením loňské "černé můry" firmy (zásob hotových výrobků a nákladů na ně) a  nákladů restrukturalizace.

Samotná firma označila za klíčový prvek zlepšených výsledků včasné uvedení  dvou nových handheldů pro různé cílové skupiny zákazníků - Palm Zire a Tungsten T na trh a současně obchodní úspěch obou řad. Od Palmu Zire si firma slibuje získání nových trhů a zákazníků a Tungsten T by měl potvrdit postavení Palmu jako výrobce špičkových zařízení na trhu.

Jen v průběhu hodnoceného čtvrtletí prodal Palm, Inc asi 1,4 milionu handheldů. Firma odhaduje svůj podíl na trhu handheldů v USA na 60% a další rozvoj si slibuje od své nové strategie v Číně.

Druhý fiskální kvartál byl úspěšný i pro PalmSource. $20 milionů do něj "napumpovala" po jeho oddělení od mateřské firmy firma Sony, na trh se dostal PalmOS5 a objevili se noví výrobci, kteří jsou ochotni platit licenční poplatky, jako třeba Fossil, Legend a další.