Palm Inc díky modelu m505 dosáhl 70% podílu na trhu PDA v USA za měsíc květen. Podařilo se mu tedy nastartovat obrat v nepříznivém vývoji? Informaci přinesl C/Net News.com.
Domnívám se, že na takovéto hodnocení situace je ještě poměrně brzy, za tímto nárůstem může stát jednorázová poptávka uživatelů "natěšených" čekáním na nový, od března avizovaný, ultratenký model s barevným displejem.
Každopádně však si však Palm Inc znovu upevnil svoje pošramocené postavení. V dubnu byl totiž tento podíl jen 62,1% a měl sestupnou tendenci. 70% podíl znamená návrat ke "zlatým časům" firmy.
Pozici dvojky trhu potvrdil Handspring, ale jeho podíl se snížil z dubnových 19,2% na 15,3%. HP předstihl Casio na třetí pozici (má 6,1% trhu, kdežto Casio 4,1%). Do velké pětky patří ještě Compaq s 2,9% trhu.
Jestli se vám zdá něco "podezřelého" na těchto podílech, pak vězte, že marketingová firma NPD, která je vytváří, zkoumá prodeje jen v tzv. retailové sféře, to znamená, že zde nejsou zahrnuty přímé nákupy velkých firem od výrobců. Navíc se jedná o trh v USA, kde se tradičně daří PalmOS počítačům mnohem lépe, než v Evropě.
Od června se očekává rovněž významný posun v souvislosti s vstupem dalšího velkého dráče - firmy Sony s modely Clie na trh v USA.
Celkový podíl PDA s operačním systémem PalmOS na retailovém trhu dosáhl v květnu 86%, přičemž průměrná cena těchto zařízení $252 poklesla oproti stejnému období loňského roku o $46 ($298).
V souvislosti s úspěšným květnem upravil Palm Inc svůj výhled ztráty za poslední kvartál.