Paegas nabízí přehled faktur na internetu

Službu zaměřenou spíše na jednotlivce spustil RadioMobil.
Vždy mne okouzlovalo, jak výborně se EuroTel s Paegasem doplňují. Jeden den se prosákne informace o předplacených kartách u RadioMobilu, druhý den je tahají u EuroTelu ze šuplíku. Jeden den vyjede první se smart messagingem, o pár hodin triumfuje s tímtéž druhý. Ba, konkurence jest jednou hybnou silou pokroku - tou druhou je lidská lenost (s telefonováním můžete počkat na doma a nekupovat si mobil, že...).

Když EuroTel oznámil účtování po internetu, dalo se čekat, že Paegas nabídne totéž. Nechat EuroTel osamoceného se svojí nabídkou, to se nesluší. Paegas ovšem přišel s poněkud jinak řešenou službou - podívejme se tedy, komu k čemu jaká služba je.

Základní rozdíl: U EuroTelu může službu využít jen ten, kdo má alespoň 15 mobilních telefonů. U Paegasu každý - stačí vstoupit na WWW stránky a nechat si poslat SMS s heslem. Zde je první zádrhel - ke službě EuroTelu může mít přístup kdokoliv znalý hesla, ke službě Paegasu každý držitel telefonu (heslo platné pro jednu návštěvu přijde na telefon).

Rozdíl je tedy patrný - u EuroTelu může účetní firmy projít stránky sama, u Paegasu musí účetní dostat do ruky samotný mobilní telefon a nechat si na něj doručit heslo. Typické zaměření služby EuroTelu je tedy právě na účetní větších firem, u Paegasu pak na jednotlivce, jenž se chce přesvědčit, zda do RadioMobilu dorazila jeho platba. Pro celofiremní použití se služba Paegasu nehodí.

Další rozdíl je v poskytovaných datech. EuroTel na internetu nabízí kompletní výpisy a rozpisy hovorů tak, jak je dostáváte na podrobné faktuře, Paegas nabízí pouze čísla faktur, data splatnosti, částky a data uhrazení - vizte zde na příkladu:

Takto vypadá záznam osobních profilů

Jak se k nové službě Paegasu nazvané Osobní profil dostat? Na stránkách Paegas zvolte SMS a Paegas Info Profil - po vyzískání hesla zadejte Osobní profily.

Když si uživatel zvolí položku Osobní profil, může si nechat zobrazit přehled všech vyúčtovaných faktur v přehledné tabulce. Tam je uvedeno číslo daňového dokladu, datum vystavení vyúčtování, datum splatnosti, celková částka vyúčtování a dosud nezaplacená částka. Pod sebou jsou přitom seřazeny všechny dosud vystavené faktury. Veškeré údaje se aktualizují vždy k půlnoci, takže jestliže zákazník fakturu zaplatí během dne, v jeho osobním profilu na internetu se tato informace objeví o den později.

Nemilé je, že u Paegasu jsou informace skoupé - praktické použití se omezuje pouze na zjištění, zda peníze dorazily či nikoliv - a k evidenci zabordelených faktur. EuroTel zase službu omezuje pouze na větší zákazníky. Zlatá střední cesta je přitom někde jinde - například v tarifikaci podle GSM Phase 2 - což zatím naši operátoři nenabízejí.