Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Oznamte operátorovi odchod a ušetříte tisíce

  0:50aktualizováno  1:22
Tisícové účty za mobilní telefon lze srazit o více než polovinu. Stačí jen svému operátorovi říct, že se chystáte ke konkurenci. Operátoři si dobré klienty snaží udržet za každou cenu.
Oznamte operátorovi odchod a ušetříte tisíce

Oznamte operátorovi odchod a ušetříte tisíce | foto: Běla FialováiDNES.cz

I já jsem to nedávno zkusil. A začal neskutečný kolotoč telefonátů, nabídek a přesvědčování. Výsledek? Dvoutřetinová sleva na volání. „Podezřelý“ jsem pro T-Mobile začal být už v říjnu, kdy jsem nechtěl prodloužit tarifní zvýhodnění HIT, které mi zlevňovalo volání zhruba o třetinu za podmínky, že u operátora zůstanu dva roky.

Po dalším telefonátu ze zákaznické linky jsem přiznal barvu: neprodlužuji, protože plánuji dříve či později odchod k jinému operátorovi. „Ne, není to kvůli nespokojenosti, starali jste se o mě dobře, prostě jen chci změnu. Ne, děkuji, opravdu nechci po dobu půl roku dvě stě volných minut navíc,“ opakoval jsem jako kolovrátek.

Rozhoupával jsem se přes měsíc a zjišťoval, jaké nabídky bych mohl dostat od konkurence. V tu chvíli jsem však už volal o třetinu dráž. Od chvíle, kdy skončilo zvýhodnění HIT, se faktury vyhouply k třítisícové hranici. Průměr provolaných minut: kolem 500 za měsíc.

Jak na operátory

Dobíhá-li smlouva na dobu určitou, neprodlužujte ji.

Po jejím skončení oznamte záměr přenést své číslo ke konkurenci. Dejte operátorovi dva až tři dny, jistě se někdo ozve s první nabídkou "na udržení". Nechte si ji zaslat e-mailem a vyžádejte si telefonát třeba za týden.

Pro jistotu poptejte konkurenci, třeba vás překvapí. V komunikaci se svým operátorem trvejte na svém přechodu. Podejte žádost o přechod k jinému operátorovi a vyčkejte finální nabídky v průběhu posledních dní.

Pozn.: Vyšší šance na úspěch je, když účty přesahují tisícikorunu a platíte je včas. Mějte připravenu variantu skutečného přechodu.

Když jsem u konkurence konečně vylicitoval nabídku, která mi vyhovovala, vypověděl jsem v prodejně T-Mobile smlouvu a zažádal o převod čísla k jinému operátorovi.

Zůstaňte, zlevníme vám volání o dvě třetiny

V tu chvíli zákaznický systém v T-Mobilu vyhodnotil, že to s odchodem myslím asi vážně.

A přišla téměř neodolatelná nabídka: za 700 korun měsíčně zhruba 600 volných minut. Pro většinu lidí tedy prakticky neomezené volání. „Když operátor vidí, že je opravdu zle, přistoupí na systém, že je lepší udržet si bonitního zákazníka za cenu třeba jen desetiprocentní marže, než o něj úplně přijít,“ vysvětluje bývalý zaměstnanec konkurenčního operátora Telefónica O2.

Podle něj má takzvané retenční oddělení za úkol udržet zákazníka i za cenu minimálního zisku.

„Je ale pravda, že pracovat v této části zákaznického centra nikdo moc dlouho nevydrží. Zaměstnanci totiž zpravidla mluví s naštvanými lidmi, které u operátora nedokázaly udržet žádné předchozí nabídky. A tou poslední, nejsladší, mnoho lidí ještě naštvou, protože si uvědomí, kolik peněz platili roky úplně zbytečně,“ dodává bývalý manažer Telefóniky.

I v mém případě byla nabídka velmi výhodná. Dokonce výhodnější než u nového operátora. Změna je ale život, odešel jsem.

Recept na levné volání: čekat do poslední chvíle

Kdo chce volat levněji, musí používat kouzelná slovíčka. Funguje kombinace: drahý stávající tarif, přenesení čísla ke konkurenci, nabídka, e-mail, poslat, rozmyslet, zavolat za týden.

Důležité však je nepodlehnout prvotním nabídkám a i na další telefonáty reagovat neurčitě.

Chvíle opravdového vyjednávání totiž přichází ve chvíli, kdy zákazník podá písemnou výpověď. I když už běží lhůta pro přenesení čísla, může starý operátor žádost v případě, že klienta přesvědčí, zrušit.

„Ochota ke slevám roste tím víc, čím bonitnější zákazník je. Na dvoutřetinovou slevu by tak většina lidí nedosáhla,“ říká mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. Průměrná útrata klientů T-Mobilu je nyní 472 korun měsíčně.

Mnohem snazší je dosáhnout výrazné slevy u Telefóniky O2 v případě, že se zákazník rozhodne například zrušit pevnou linku v domácnosti. „Ani jsem nechtěl odejít, ale jen zachrastit zbraněmi a dosáhnout lepší ceny. Za internet, telefon a televizi jsem platil kolem 1 300 korun. Řekl jsem, že chci zrušit linku, a dostal jsem stejné služby za 750 korun,“ říká Michal z Prahy. „Musel jsem ale vyjednávat jako na arabském tržišti. Chce to trpělivost a cit,“ uzavírá.

Autor:




Nejčtenější

Soyes 6S
Nejmenší „iPhony“ na světě můžete mít za 1 300 korun

Kopie iPhonů nejsou žádnou novinkou, v čínských e-shopech jich najdeme desítky více či méně povedených. Mezi ty minimálně zajímavé patří mini smartphony Soyes....  celý článek

Nubia Z11 miniS
Nubia zlevnila i o více než tisíc korun. A rovnou všechny modely

Nubia zlevnila prakticky celý svůj sortiment na českém trhu. Hned několik modelů se tak dočkalo cenovky nižší i o více než tisíc korun.  celý článek

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Zatímco Apple rychle posiluje, Samsung pozvolna ztrácí své pozice
Nejprodávanější modely smartphonů na světě. Apple se směje zbytku světa

Je to krutá podívaná pro výrobce smartphonů s Androidem. Ať se snaží jakkoliv, tak první příčky okupují dva iPhony. Ty se prodávají už skoro rok a designově to...  celý článek

rozbitý telefon
Revoluční patent: mobil si sám opraví prasklý displej

Zní to jako pořádné sci-fi, ale praskliny na displeji možná mobily v budoucnu opraví samy. Poslední patent Motoroly naznačuje, že se na takové technologii už...  celý článek

Další z rubriky

Sleva 25 procent
Největší sleva v dějinách? Operátor ji dal na neuvěřitelných 982 let

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Ilustrační snímek
O2 zrychluje datové přenosy. V Praze je prý nejrychlejším operátorem

Výstavba nových vysílačů, navýšení kapacity sítě i využívání více kapacitních vrstev najednou umožnilo společnosti O2 docílit vyšší průměrné rychlosti 4G LTE....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Operátora O2 zlobil mobilní internet. Zpomaloval se a vypadával

Na problémy s mobilním internetovým připojením upozorňovali uživatelé operátora na jeho facebookových stránkách. Připojení bylo několik hodin nestabilní,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.