Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Oppo sesadilo Apple z čínského trůnu. Prodeje iPhonu 6s nestačily na R9

  0:09aktualizováno  0:09
iPhone byl od roku 2012 nejprodávanějším smartphonem v Číně. Uplynulý kvartál ale situaci mění, v nejlidnatější zemi světa se totiž více prodávalo Oppo R9.

Oppo R7 sesadilo v Číně iPhone 6s | foto: oppo.com

A nutno říci, že současný topmodel sílící čínské značky ze skupiny BKK Electronics Applu utekl o pořádný kus. Nejprodávanějším iPhonem uplynulého roku byl v Číně předloňský model 6s, po kterém sáhlo okolo 12 milionů zájemců. Takový odbyt odpovídá něco přes 2,5 % čínského trhu.

Oppo R9 ale tamní obyvatelstvo patrně oslovilo mnohem více, analytici společnosti Counterpoint Research totiž uvádějí až 17 milionů prodaných kusů.

Navzdory menšímu zájmu o iPhony celkově tamní trh s chytrými telefony mezigeneračně rostl o 6 procent a měl dosáhnout objemu 465 milionů kusů.

Apple však v loňském roce vůči roku 2015 v Číně oslabil velmi výrazně. Zatímco přede dvěma lety dosáhl na 14,3procentní, v loňském roce kalifornský gigant uzmul jen něco přes 10 procent.

Zásluhu na slábnoucí pozici Applu mají samozřejmě právě agresivní čínští hráči. Jedním z hlavních je rostoucí Huawei, který loni prodal okolo 120 milionů smartphonů. Vedení společnosti přitom do čtyř let chce z trůnu sesadit Samsung a stát se jedničkou celého segmentu.

Oppo je známé především coby výrobce velmi dobře vybavených a kvalitně zpracovaných smartphonů za nízké ceny. Stejnou taktiku má Vivo z téže mateřské společnosti BKK Electronics, které rovněž získává na popularitě.

Meziročně se tržní podíl značky Oppo v Číně zvýšil o 109 procent, sesterské Vivo pak rostlo o 78 procent. Zatím největší čínský hráč Huawei pak loni posílil o 21 procent. Apple podle analytiků naopak o stejné procento oslabil. Nebyl v tom ale sám, na domácím trhu ztratilo také Xiaomi, a to ještě více než Apple (22 procent).

Situace v Číně podle analytiku dokazuje skutečnost, že tamní výrobci dokážou nabídnout prémiově vypadající smartphone s dostatečným výkonem za takových cenových podmínek, kterým Apple není schopen konkurovat. Zatímco cenový rozdíl mezi smartphony Apple a Oppo (nebo Vivo) je markantní, výkon a schopnosti u čínských telefonů o tolik nižší nejsou.



Témata: Apple iPhone, Huawei


Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Chemický zločin povede k zákazu látky, která dělá oblečení nepromokavým

Evropská unie jedná o zákazu látek, bez kterých se neobejde například oblíbené voděodolné outdoorové oblečení. Je to poslední kapitola desetiletí trvajícího v...  celý článek

Montblanc Summit jsou první chytré hodinky výrobce
Německý výrobce luxusu má první chytré hodinky. Jmenují se Summit

Německá společnost Montblanc oficiálně představila své vůbec první chytré hodinky. Model Summit má velké ocelové pouzdro, safírové sklo. běží na platformě...  celý článek

Moto M
Kovová střední třída se zářivým displejem. Test Moto M

Značka Motorola je plně v rukou čínského Lenova a konečně útočí na český trh. Nejnovějším pokusem je smartphone střední třídý Moto M, který láká na luxusní...  celý článek

Aukce
Aukce frekvencí pro obecní mobilní internet začíná. Přijde nový operátor?

Český telekomunikační úřad vypsal aukci kmitočtů pro rychlé mobilní sítě v pásmu 3,7 GHz. Licence je ideální pro pevný internet přes mobilní sítě a je...  celý článek

Ilustrační snímek
iPhonu se nevzdal ani při koupeli. Neopatrné nabíjení ho stálo život

Nad příčinou úmrtí dvaatřicetiletého Brita zůstává doslova rozum stát. Mladík se totiž rozhodl čas strávený ve vaně zpříjemnit iPhonem. K jeho smůle jej bylo...  celý článek




Huawei P9 Lite Dual SIMHuawei P9 Lite Dual SIM

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.