Kdo prokáže mobilnímu operátorovi, že mu živelní katastrofa způsobila závažnou újmu, může získat celou řadu úlev, jako je sleva na nový mobilní telefon či pro mnoho postižených vítaný odklad platby faktur.
T-Mobile rozdá tisíce dobíjecích kuponů
Například operátor T-Mobile nabízí slevu 500 korun na nový telefon, novou SIM kartu se stejným číslem na počkání zdarma, nový mobil za korunu či možnost předčasného prodloužení smlouvy.
Kde žádat o pomocO uvedené úlevy lze žádat v kamenných prodejnách operátorů, případně na jejich bezplatných telefonických linkách, kde lze získat i další informace (4603 pro T-Mobile, 800 123 456 pro Telefóniku O2) |
Navíc T-Mobile poskytne několik tisíc dobíjecích Twist kuponů v hodnotě 100 korun, které bude distribuovat v postižených oblastech s pomocí humanitární organizace ADRA.
Pro přiznání výhody je třeba předložit doklad totožnosti či náhradní doklad a některý z dokumentů průkazně svědčících o tom, že zákazník byl významnou měrou postižen živelní pohromou.
O2 dává 50% slevu na volání
Jak prokázat újmu?Pro získání vybraných výhod je potřeba doložit, že byl zákazník skutečně významně zasažen povodněmi. To lze prokázat dokladem o poskytnutí dávky mimořádné okamžité pomoci v hmotné nouzi, protokolem o pojistném plnění, potvrzením městského či obecního úřadu, nebo jakýmkoli jiným dokumentem dokládajícím skutečnost, že žadatel byl výrazně zasažen živelní pohromou. |
Kromě toho lze individuálně dohodnout odklad splatnosti faktur za fixní služby a mobilní služby s uzavřenou smlouvou až o čtvrt roku.
"Zmrazeno bude i vymáhání stávajících pohledávek a dojde k případné reaktivaci čísla, pokud na něm již došlo k omezení služeb pro neplnění závazků," dodal mluvčí O2 Martin Žabka.
Navrch O2 přidá postiženým možnost získání 50% slevy na volání z mobilního telefonu v rámci ČR po dobu dvou následujících zúčtovacích období. "Majitelé předplacených karet mohou získat 100,- Kč kredit navíc po dobu 6 měsíců," dodal Žabka.
Vodafone nabízí finanční pomoc
Operátor Vodafone se postiženým oblastem rozhodl pomoci zcela jinak, a to vnitrofiremní finanční sbírkou. "Na pomoc lidem v oblastech postižených povodněmi organizujeme zaměstnaneckou sbírku. Nadace Vodafone vybranou částku zdvojnásobí a pošle na povodňové konto Člověka v tísni," odhalil formu pomoci mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický.
Mobilní operátoři postiženým oblastem pomáhají i přesto, že jim povodně taktéž způsobují nemalé škody. Jejich základnové stanice vlivem běsnícího živlu kolabují a servisní technici mají v postižených oblastech značně ztíženou práci. V některých oblastech tak přetrvávají problémy s mobilní sítí.
"Situace je lepší než v minulých dnech, od elektrické sítě jsou odříznuty už jen dva vysílače. Na zákazníky to ale vliv nemá, protože jeden vysílač jede na záložní baterie a k druhému je připojen záložní generátor," uvedl za Vodafone Čepický.