Technologii pro blokování internetové reklamy vyvinula izraelská společnost Shine. Šéf marketingu izraelské společnosti Roi Carthy sdělil, že významný operátor s desítkami milionů zákazníků ohlásí blokování reklamy v nadcházejících měsících.
Společnost Shine je financovaná investory jako je Horizons Ventures. Tento investor je vlastněn Li Ka-shingem, který je předsedou společnosti Hutchinson Wampoa. Hutchinson Wampoa provozuje na několika evropských trzích mobilního operátora 3 (Three). Působí například ve Velké Británii, Rakousku, Itálii nebo Švédsku a Dánsku.
Blokovaní reklamy může mít dost výrazné následky pro společnosti jako je Google, pro které je internetová reklama jedním z hlavních zdrojů příjmů. Podle Financial Times jeden z evropských operátorů plánuje zablokovat Googlu reklamy a přinutit ho tak, aby se domluvil na podílech příjmů z nich plynoucích. Může se jednat i o reklamu v bezplatných aplikacích a různé kontextové reklamy na internetových stránkách.
Snaha operátorů blokovat reklamy může narazit jak u evropských, tak amerických regulačních úřadů. Aby se operátoři vyhnuli zneužití existujících zákonů, mohou blokování reklamy nabízet jako placenou službu nebo požádat zákazníka o schválení blokování reklamy.