Operátor plánuje blokovat reklamu na mobilních zařízeních

Operátor plánuje blokovat reklamu na mobilních zařízeních | foto: Profimedia.cz

Google má problém. Operátor připravuje blokování reklamy

  • 164
Minimálně jeden z velkých evropských operátorů začne podle serveru Financial Times blokovat internetovou reklamu na mobilních zařízeních, respektive při připojení přes mobilní sítě. Důvodem je datová náročnost pro jeho sítě. Dá se očekávat, že další operátoři ho budou následovat.

Technologii pro blokování internetové reklamy vyvinula izraelská společnost Shine. Šéf marketingu izraelské společnosti Roi Carthy sdělil, že významný operátor s desítkami milionů zákazníků ohlásí blokování reklamy v nadcházejících měsících.

Společnost Shine je financovaná investory jako je Horizons Ventures. Tento investor je vlastněn Li Ka-shingem, který je předsedou společnosti Hutchinson Wampoa. Hutchinson Wampoa provozuje na několika evropských trzích mobilního operátora 3 (Three). Působí například ve Velké Británii, Rakousku, Itálii nebo Švédsku a Dánsku.

Blokovaní reklamy může mít dost výrazné následky pro společnosti jako je Google, pro které je internetová reklama jedním z hlavních zdrojů příjmů. Podle Financial Times jeden z evropských operátorů plánuje zablokovat Googlu reklamy a přinutit ho tak, aby se domluvil na podílech příjmů z nich plynoucích. Může se jednat i o reklamu v bezplatných aplikacích a různé kontextové reklamy na internetových stránkách.

Snaha operátorů blokovat reklamy může narazit jak u evropských, tak amerických regulačních úřadů. Aby se operátoři vyhnuli zneužití existujících zákonů, mohou blokování reklamy nabízet jako placenou službu nebo požádat zákazníka o schválení blokování reklamy.