Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google má problém. Operátor připravuje blokování reklamy

  20:07aktualizováno  20:07
Minimálně jeden z velkých evropských operátorů začne podle serveru Financial Times blokovat internetovou reklamu na mobilních zařízeních, respektive při připojení přes mobilní sítě. Důvodem je datová náročnost pro jeho sítě. Dá se očekávat, že další operátoři ho budou následovat.

Operátor plánuje blokovat reklamu na mobilních zařízeních | foto: Profimedia.cz

Technologii pro blokování internetové reklamy vyvinula izraelská společnost Shine. Šéf marketingu izraelské společnosti Roi Carthy sdělil, že významný operátor s desítkami milionů zákazníků ohlásí blokování reklamy v nadcházejících měsících.

Společnost Shine je financovaná investory jako je Horizons Ventures. Tento investor je vlastněn Li Ka-shingem, který je předsedou společnosti Hutchinson Wampoa. Hutchinson Wampoa provozuje na několika evropských trzích mobilního operátora 3 (Three). Působí například ve Velké Británii, Rakousku, Itálii nebo Švédsku a Dánsku.

Blokovaní reklamy může mít dost výrazné následky pro společnosti jako je Google, pro které je internetová reklama jedním z hlavních zdrojů příjmů. Podle Financial Times jeden z evropských operátorů plánuje zablokovat Googlu reklamy a přinutit ho tak, aby se domluvil na podílech příjmů z nich plynoucích. Může se jednat i o reklamu v bezplatných aplikacích a různé kontextové reklamy na internetových stránkách.

Snaha operátorů blokovat reklamy může narazit jak u evropských, tak amerických regulačních úřadů. Aby se operátoři vyhnuli zneužití existujících zákonů, mohou blokování reklamy nabízet jako placenou službu nebo požádat zákazníka o schválení blokování reklamy.

Autor:


Nuda, nebo zápřah?
Nuda, nebo zápřah?

Kolik kroužků má mít vaše dítě?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.