Telefonní prodejci služeb operátorů T-Mobile a O2 mají nově přesně definovaná pravidla, jak se chovat (ilustrační foto)

Telefonní prodejci služeb operátorů T-Mobile a O2 mají nově přesně definovaná pravidla, jak se chovat (ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

Operátoři políčili na podvodné prodejce přes telefon. Zavedli nový etický kodex

  • 13
Operátoři Telefónica O2 a T-Mobile společně vytvořili etický kodex pro prodej po telefonu. Ten mimo jiné prodejcům nakazuje, aby se představovali celým svým jménem, a aby nevolali ze skrytých čísel. Nová pravidla mají omezit počet podvodných prodejů, které poškozují jména obou firem.

Kodex O2 a T-Mobilu nově stanovuje přesná pravidla pro prodej po telefonu, tedy takzvaný aktivní telemarketing. Zároveň je zde definován etický a profesionální přístup prodejce ke spotřebiteli.

Firmy tím daly především jasná pravidla svým externím partnerům, kteří občas etiku při prodejních kampaních zcela ignorovali. Nová pravidla se samozřejmě týkají i interních telefonních center samotných operátorů.

Kodex například stanovuje způsob vedení prodejního hovoru, konkrétně zavádí povinnost prodejce se vždy představit, uvést název firmy, jejíž nabídku prezentuje, účel hovoru a dát spotřebiteli možnost v hovoru nepokračovat. Je v něm také popsáno, jak může spotřebitel podat stížnost na postup prodejce, a zakazuje volání ze skrytého čísla.

Operátoři se při vzniku kodexu inspirovali zahraničím, především Velkou Británií. "Přijetí kodexu považujeme za zcela zásadní krok na cestě k důslednému prosazování etických pravidel v komunikaci se zákazníky," uvedl ředitel péče o zákazníky a prodej T-Mobilu Miroslav Rakowski.

Ostatní operátoři působící na českém trhu prý k přistoupení ke společnému kodexu osloveni nebyli. O2 a T-Mobile dohromady pokrývají zhruba 80 % mobilního telekomunikačního trhu. Podle mluvčího Miroslava Čepického má Vodafone svůj vlastní kodex, kterým se řídí.

"Konkurenti nás neoslovili nejspíš proto, že vědí, že etické kodexy používáme již od roku 2005 a máme je nastaveny komplexně na všechny aktivity marketingu, nákupu a jiné činnosti firmy," uvedl Čepický.

Podle interního výzkumu O2 se až 56 procent zákazníků mobilních operátorů v minulosti setkalo s nabídkou produktů a služeb po telefonu.

,