Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Operátoři pod palbou vašich otázek

  16:00aktualizováno  16:00
Zástupci českých mobilních operátorů odpovídali v on-line chatu na vaše zvídavé otázky. Dozvíte se o jejich finanční pomoci postiženým oblastem, Integrovaném záchranném systému, ale i o účtování za volání na krizové linky.
Uvažuje RadioMobil o neúčtování hovorů na tísňové linky? (Hana Pelčáková)
host odpovídá:
Jiří Hájek (TM): Ano, stejně jako všichni ostatní operátoři neúčtujeme volání na všechny zveřejňované tísňové linky.

Chtěl bych se zeptat, zda se v souvislosti s přetížením sítí v krizových situacích neuvažuje o vnitrostátním roamingu... V krizi by měla jít konkurence stranou. Díky za odpověď. (Karel Horák)
host odpovídá:
Je to jistě téma k diskusi.
Igor Přerovský (OS): Právě krizové situace ukazují, že nemusí být vždy optimální spoléhat se pouze na jednoho operátora.
Jan Kučmáš (ET): Technicky to není tak jednoduché a tak levné, aby se to používalo pouze při krizích a navíc by se velmi těžko odhadoval provoz. Už i tísňové linky ukazují, že i vnitrostátní roaming může fungovat.

Dobry den. V jakem stavu jsou mobilni site? Jake jsou skody? (Radek Komrska)
host odpovídá:
Všechny sítě fungují, pokrytí mají stejné, v evakuovaných a zatopených oblastech běží na dieselové generátory. Škody se budou teprve počítat, u všech mobilních operátorů však půjdou řádově do desítek milionů korun.

Pane Hajek chtel jsem se zeptat,co udelate pro lidi v zaplavenych oblastech a tem co maji pausalni,jestli jim odpudstite placeni faktur za tento mesic?Dekuji (Marian Michenka)
host odpovídá:
Hned první dny povodní jsme přispěli půl milionu korun na účet Českého červeného kříže, další humanitární pomoc oznámíme v pondělí.

Chtěl jsem se zeptat, jestli mobilni operátoři, respektive T-Mobile,Eurotel i Oskar , když jim ted jistě stoupnou zisky dají finanční pomoc postiženým oblastem, nebo jen budou těžit z této tragédie! (Milan Adámek)
host odpovídá:
Igor Přerovský (OS): Všechna krizová volání jsou zdarma a v době záplav byla spousta volání právě krizová, z čehož příjmy operátorům neplynou. Další věc je, že všichni operátoři mají zvýšené náklady, aby byli schopni v době záplav udržet provoz.
Jiří Hájek (TM): každý z operátorů přispěl nějakou finančí částkou na humanitární účely. Nad rámec výše uvedené částky jsme poskytli naše centrum v Hradci Králové pro ubytování postižených.
Jan Kučmáš (ET): dali jsme více než půl milionu korun na účet ČČK, dalšího více než půl milionu korun dá ČČK ze zaměstnanecké sbírky a další humanitární pomoc dáme v pondělí. Více než 7 tisíc záchranářů volalo dva týdny zdarma a minimálně ještě další dva týdny bude.
Igor Přerovský (OS): telefony a SIM karty směřovaly jako pomoc do řady postižených oblastí, další finanční pomoc bude ohlášena.

DObrý den, chtěl jsem se zeptat, všechny telefonní společnosti měly velký zisk ze svýšené frkvence hovorů po dobu kritických dnů. Uvažujete o finanční pomoci postiženým oblastem?Pokud ano, v jaké výši???Děkuji za odpověď (Petr Pavel)
host odpovídá:
viz. předchozí odpovědi

Jak je možné, že telefony záchranného systému neměly při první vlně záplav přiděleny prioritu? Myslím, že objednávka od státu, v ceně cca milionů, zněla na záchranný systém, který bude fungovat v případě ohrožení a nouze. Myslím, že když tyto "nouzové" telefonz nemají prioritu, ztrácí celý systém na smyslu. Proč tedy nebyla tomuto systému hned na počátku přidělena priorita? Byla chyba v zadání státu nebo v provedení Eurotelu? Prosil bych jasnou odpověď, bez vytáček - kdo udělal chybu? Děkuji. (Ivan Miksik)
host odpovídá:
Jan Kučmáš (ET): Bohužel minulý týden v Českých Budějovicích jsme seznam prioritních čísel dostali až pozdě odpoledne a během pěti minut byly zapojeny (záplavy byly od rána).

Pro Eurotel: Tzv.krizové telefony, které dostaly obce, jsou v oblasti kolem Nepomuka až u 30% bez signálu, zejména uvnitř budov - např. Čížkov, Sedliště, Vrčeň, Polánka. Počítá se v blízké době s pokrytím "hluchých" míst v řídčeji obydlených či rekreačních oblastech ? Neuvažuje se v budoucnosti s pokrytím přes satelit ? A bude možno dobíjet též GO přes terminály Sazky ? (Jiří Holec)
host odpovídá:
Jan Kučmáš (ET): 1) ano, bude se navyšovat pokrytí v rámci integrovaného záchranného systému (IZS) ve spolupráci s Ministerstvem Vnitra.
2) to není bohužel technicky možné.
3) vyvíjíme stále nové způsoby dobíjení předplacených sad, bohužel přímou odpoveď poskytnout nemohu.

Mate predbezna cisla o skodach na vasich sitich? Mate sve technologie pojisteny proti zaplavam? (Pavel Rysavy)
host odpovídá:
viz. výše. Pro každého operátora řádově desítky milionů. Každý z operátorů je částečně pojištěn.

Podle dostupných informací vzrostl provoz v sítích o mnoho desítek procent. Z toho vyplývá, že vzroste i obrat u všech operátorů. Podle mne v tom případě na povodnícj jako jedni z mála vydělají (i když samozřejmě také asi utrpěli škody). Zajímalo by mne, jestli by nemohli uvažovat o slevách či jiném zvýhodnění pro uživatele z postižených oblastí. (Tomáš Kubín)
host odpovídá:
viz. předchozí odpověď + všichni operátoři odložili splatnost faktur.

Jaké pokrytí signálem je v Hřensku, dle TV Nova žádné? (Petr Kuba)
host odpovídá:
Vzhledem k tomu, že v rámci krizového řízení bylo přerušeno spojení pevnou linkou Českého Telecomu, který zajišťuje spojení pro všechny tři mobilní operátory, bohužel vzduchem (mikrovlnami) se tam není možné dostat. Krizový štáb nás ujistil, že se v oblasti nikdo nenachází.

Jak je to s finanční pomocí od jednotlivých operátorů? Psalo se o 0,5 mil Kč od T-mobile, o nějaké sbírce od zaměstnanců Eurotelu a co Oskar? Jinak - i když sám nejsem vodou postižen - bych chtěl tímto operátorům za pomoc postiženým a záchranářům poděkovat. (Pavel Zatloukal)
host odpovídá:
viz. předchozí odpovědi
Igor Přerovský (OS): telefony pro městské části v Praze, nadace Člověk v tísni, pro koordinaci záchranných prací, ADRA, odříznuté obce v severních Čechách, další finanční pomoc bude ohlášena v pondělí.

Dobry den, chci se zeptat: spousta lidi ted provolala hodne penez tim, ze se shanela po svych pribuznych, kamaradech, znamych v dusledku zaplav. Myslim si, ze na tom mobilni operatori dost vydelali. Uvazujete to nejakych slevach na toto obdobi, nebo o nejake jine kompenzaci? Diky (Sona Sss)
host odpovídá:
viz. výše, všichni tři operátoři přispěli a nadále plánují přispívat.

Chtěl jsem se zeptat a ptám se podruhé prosím, uvažuje některý mobilní operátor o finanční pomoci, když teď stoupla frekvence volání na mobily až o 80% jak píšou noviny? (Milan Adámek)
host odpovídá:
viz. výše, frekvence volání stoupla zejména na krizové linky a tato volání jsou zdarma, mobilní operátoři z něj nemají žádné příjmy, jen náklady na posilování kapacity svých sítí a udržování provozu.

Jeste jedna otazka. Proc T-Mobil dal zachranarum zrovna Panasoniky GD35? Byl jich ve skladu prebytek a nikdo je nekupoval? Nebylo by lepsi venovat outdoory?? Dekuji (Pavel Rysavy)
host odpovídá:
Jiří Hájek (TM): šlo především o rychlost. V té chvíli to byl jediný telefon, který jsme měli okamžitě k dispozici. Nešlo o typ telefonu, ale o to, abychom měli tisíc kusů telefonů okamžitě k dispozici.

Rad bych vedel jake povinnosti vyplyvaji ze zacleneni Eurotelu do Integrovaneho zachranneho systemu? (Marek Pokorný)
host odpovídá:
Jan Kučmáš (ET): 1) předat 19 tisíc telefonů, těžkých hands-free sad a dalšího vybavení (1ks za korunu)
2) poskytnout volání zdarma v době krizí v postižených oblastech, což se dnes týká přibližně sedmi tisíc lidí s mobilními telefony a bude to trvat nejméně následující tři týdny
3) udržovat v maximální možné míře síť v provozu i v postižených oblatech (což se nám daří díky dieselovým generátorům a vrtulníkům).

K tomu neuctovani hovoru - neni to pravda. Oskar mi nauctoval vsecha volani na krizove linky 02360995XX. Na infolince mi rekli, ze je to v poradku. Mozna to tak dela TM, ale rozhodne ns OS. (Neni Neni)
host odpovídá:
Igor Přerovský (OS): Toto číslo je zařazeno do těch, které jsou poskytovány zdarma. Magistrát neustále doplňoval čísla krizových center, která nám byla ohlašována postupně, takže možná došlo k tomu, že tento odečet proběhl dříve, než se stihlo přeřadit na volání zdarma. Na všechna ohlášená krizová čísla opravdu stále platí volání zdarma. Těch čísel je několik desítek a jsou neustále doplňována.

Dobry den, chtela bych se zeptat, co bylo pricinou vypadku site Eurotel v oblasti Ceskych Budejovic. Naopak bych chtela podekovat Oskarovi, ktery to zvladl perfektne. Diky. (Hana Petrová)
host odpovídá:
Jan Kučmáš (ET): nevím, co myslíte výpadkem. V centru Českých Budějovic jsme měli 2 stanice mimo provoz, 9 jich běželo na dieselové generátory. Samozřejmě tam byl obrovsky zvýšený provoz, tak jako v ostatních postižených oblastech.

Zustanou stejne ceny hovorneho a odesilani SMS? i po zaplavach? (sarka zachar)
host odpovídá:
Nelze bohužel směšovat běžný provoz s krizovou situací.

jak všichni Vaši zaměstnanci zvládají celou situaci? (simona nováková)
host odpovídá:
Vyžadovalo to mimořádné nasazení od všech technických týmů i našich dodavatelů, kromě toho to vyžadovalo i osobní odvahu bojovat s vodním živlem. Všem našim technickým složkám bychom chtěli za to, jak tuto situaci zvládli, tímto způsobem poděkovat.

Pane Kučmáši, musím, bohužel, říci, že nejsem spokojen s Vaší odpovědí ohledně nefunkčního záchranného systému (v první etapě povodní)koupeného státem od Vaší společnosti. Myslím, že nešlo o problém s ohlášením prioritních čísel státu Vám, ale o koupi prioritního systému státem od Vás. Jinak si mohly státní instituce nakoupit samostatně mobilní telefony, a nedá se hovořit o systému, ale o koupi jednotlivých telefonů! Vracím se tudíž k původní otázce - koupil od Vás stát záchranný systém se zadáním priorit? Nebo onu koupi drahého systému špatně specifikoval? Nebo Vaše společnost špatně provedla zakázku? Takže konkrétně, kdo za to může - stát špatnou zakázkou nebo vy špatným provedením? Děkuji a těším se na konkrétní a jasnou odpověď. (Ivan Miksik)
host odpovídá:
1) nejvyšší priorita není přidělena nastálo, pouze v období krizí.
2) systém nebyl drahý, český stát stál dohromady 19.000,- Kč, není žádný měsíční paušál a v době krizí, kdy vzroste volání, je volání zdarma.

Jaká bude reakce na povodně ohledně technického vybavení ze strany operátorů? Jsou již nějaké plány, co bude potřeba udělat, jakou technikou se dovybavit (např. nákup dalších agregátů apod.)? (Pavel Zatloukal)
host odpovídá:
Je předčasné nyní analyzovat situaci, spousta vybavení je stále pod vodou...

Uvažujete již po současných zkušenostech o nějakých technických změnách (Hřensko, BTS v Čaských Budějovicích, propracovanější systém prioritních telefonů). (Vaclav Brozik)
host odpovídá:
Samozřejmě. Každý operátor se z této krize použí, každý operátor se na podobné situace lépe připraví.

Zajimalo by mě, kolik používáte vrtulníků armády a kolik od soukromých leteckých společností. 2, Jak dlouho vydrží palivo v diesel agregatech, alespoň přibližně. (Jan Adámek)
host odpovídá:
Jan Kučmáš (ET): dva soukromé a jeden armádní vrtulník
Jiří Hájek (TM): dva soukromé vrtulníky
Igor Přerovský (OS): jeden soukromý vrtulník
všichni: palivo v agregátech vydrží od osmi do dvaceti hodin dle typu agregátu.

Jestli to dobre chapu, tak tedy si ponechate cely zisk ze zvysene frekvence hovoru pri zaplavach a poslete pul milionu na CCK, stejne jako spousta ostatnich firem, ktere zadny zisk z obdobi zaplav nevykazi? To neni moc fer.... (Sona Sss)
host odpovídá:
Pro všechny operátory znamenaly povodně zejména výrazně zvýšené náklady na posilování sítě, další náklady budou na rekonstrukci (vše nám pojišťovny nezaplatí), příjmy ovšem zvýšené nebyly, protože většina volání byla realizována v rámci krizových linek, které jsou zdarma.

Kdyz se tady oháníte, jiste potřebnou (je otázka zda dostatečnou), finanční pomocí uvedete někde, kolik jste celkově dali nebo toto "příznání" necháte jen na pracujících, důchodcích a studentech (kteří se tím netaíi a přispivají také, ač to pro leckoho není lehké)? Děkuji předem za odpoved (Tomas Vana)
host odpovídá:
Všichni operátoři průběžně zveřejňují a na závěr zveřejní materiální i finanční pomoc.

Proč Oskar neposkytuje zpravy o povodnich na mobil, jak to dělá ET a TM(RM)? Pokud ano, proč to není uvedeno na IDNES? Dík za informaci (Jaroslav Douša)
host odpovídá:
Igor Přerovský (OS): Zřídili jsme zvláštní odkaz na WAPu, přes SMS zprávy neposkytujeme...

Čí (kterého operátora) byl nápad využít cílených SMS pro rozesílání instrukcí obyvatelům ohrožených oblastí, zdá se že to docela funguje,využívají to všichni operátoři? (Josef Vališka)
host odpovídá:
Tato idea přišla z magistrátu hl. města Prahy, velmi se osvědčila a využívají ji všichni tři operátoři.

Mohu vedet jestli povodne 1997 na morave nejakym zpusobem "prispely" k "lepsimu" zvladnuti aktualni situace??? Dekuji (Marek Pokorný)
host odpovídá:
Díky zkušenostem jsme mohli připravit vyšší kapacitu, mohli jsme připravit více dieselových generátorů a naši lidé měli zkušenost a věděli co dělat v zaplavených oblastech.

Telecom vyhlásil číslo 0900 ... na přispívání obětem povodní. Jak je účtována při volání z mobilních telefonů - tj. přispívají operátoři zdarma na volání a celých 60 Kč/min jde na pomoc postiženým? (Vlad Bloudek)
host odpovídá:
Igor Přerovský (OS): Oskar toto volání od úterý propojuje, přispívá plnou částkou 60,- Kč (neúčtuje si žádný poplatek)
Jiří Hájek (TM): T-Mobile v pondělí oznámíme vlastní projekt podobného charakteru
Jan Kučmáš (ET): vyžaduje to změnu nastavení InterConnectu, Český Telecom nás o tom neinformoval, my jsme se o tom dozvěděli pozdě a v současné době naši technici pracují na zprovoznění této linky.

Tak jeste jednou, porad se mi to nezda: Mobilni operatori si odectou od zakladu dane humanitarni pomoc obetem zaplav [napr. prispevek CCK] a tento prispevek se muze dostat klientovi - dluznikovi mobilniho operatora, ktery de facto timto prispevkem treba muze uhradit tento dluh. Tzn. opet na tom vydela mobilni operator. Jsem jedina, ktere to prijde nefer????? (Sona Sss)
host odpovídá:
Operátoři přispěli zejména tím, že umožnili telefonovat všem i v době, kdy nefungoval elektrický proud a pevné linky. Jakékoliv slevy či volání zdarma navíc zvýší intenzitu volání a ucpou síť tak, že by byla nepoužitelná.

Vzhledem k tomu,že Vaše společnosti patří k nejbohatším v této zemi,uvažujete o nějaké další pomoci postiženým oblastem? (Petra Navarová)
host odpovídá:
viz. předchozí odpovědi.

Chtěla jsem Vám všem poblahopřát, protože celou tu situaci jste zvladli a zvládáte perfektně. Na to, že je to taková katastrofa tak díky mobilním operátorům jsou lidí v kontaktu. Je to veliký úspěch. (simona nováková)
host odpovídá:
Děkujeme, všichni operátoři to budou tlumočit svým technickým týmům.

Pro pana Kučmáše: výpadkem myslím, že bylo stále obsazeno a že jsem se nemohla spojit s rodiči. (Hana Petrová)
host odpovídá:
Jan Kučmáš (ET): omlouvám se vám, v Budějovicích byl v jistých okamžicích 2x - 3x vyšší provoz, stejně jako u všech ostatních operátorů. Síť GSM není stavěna pro povodně a okamžik, kdy chtějí všichni zákazníci najednou volat (to by služby stály 3-5x více díky vyšším investicím), nicméně při opakovaném vytočení bylo stále možné se dovolat, síť neměla výpadek. V pozdějších dnech, ve středu, ve čtvrtek, se nám podařilo navýšit kapacitu v rámci možností a bylo to lepší.

Jeste k tem cislu zdarma 02360995XX: 1. Bylo by vhodne, aby podobne informace, co jste ted sdelil, byla schopna take poskytnout infolinka a nevykrucovala se z toho. 2. Bude tedy proveden zpetny odecet nebo ma clovek smulu, ze jste ta cisla dostali pozdeji? (Neni Neni)
host odpovídá:
Ano, zákazníkům to budeme refundovat.

Dobrý den, jak jsou mobilní operátoři připraveni na přečíslování 22. září 2002. Jak bude v průběhu aktualizace ústředen zabezpečeno volání na tísňové linky? A změna čísel bude prováděna ve stejných hodinách jako u čísel Českého Telecomu,a.s.(0 - 3 hod ranní)? (Václav Vomáčka)
host odpovídá:
Připraveni jsme všichni tři, změna bude malá a bude prováděna ve stejných hodinách jako u čísel ČT. Volání na tísňové linky bude stejné jako normálně (112, 150, 155 a 158)...
Jan Kučmáš (ET): technicky bude zajišťováno v síti Eurotelu. Uživatelsky se ovšem nic nezmění.
Igor Přerovský (OS): zákazníci ostatních operátorů budou volat jako obvykle.

Má Eurotel nějaké problémy s komunikací s Českým Telecomem? Vždyť je to jeho majoritní vlastník. Podle odpovědi pane Kučmáše to spíše vypadá na vztah dcera - macecha než dcera - matka. Je škoda, že linka 0900... z Eurotelu ještě nefunguje. (Pavel Zatloukal)
host odpovídá:
Český Telecom je částečně naším vlastníkem, zákazníkem, dodavatelem i konkurentem, je jedno v jakém pořadí. Vztah je to samozřejmě komplikovaný, nicméně v současné době se každý operátor každé sítě soustředí hlavně na udržení provozu.

Co vas "nutí" nebo vede k finanční nebo materiálni pomoci v pripade podobycnh katastrof? Kdo určuje jak vysoká bude míra pomoci? (Tomas Vana)
host odpovídá:
Nic nás k tomu nenutí, vede nás k tomu lidská solidarita.

Pro Oskar Informace poskytujete přes WAP, to je chválihodné, ale kolik lidí k němu má přístup a v krizi budou mít čas něco hledat. A za druhé. SMS hradí operátor (prakticky zdarma) kdežto wap zákazník. Není to v této chvíli poněkud nevhodné? (Kristian Novák)
host odpovídá:
Igor Přerovský (OS): Volání na krizová čísla je zdarma, SMS od magistrátu jsme rozesílali zdarma všem účastníkům sítě v Praze. Službu informační SMS budeme uvádět na trh zanedlouho.

Podle jakeho kriteria rozesilate cilene instrukcni sms? Je to podle adresy zakaznika, nebo vsem zapnutym mobilum prihlasenym na vybrane bts nebo jak? (Josef Duchecek)
host odpovídá:
Všichni operátoři podle VLR databáze. Zjednodušeně podle posledního přihlášení v síti.

Otázka na T-Mobile: Budou mít pražané možnost zjišťovat změny v tramvajové dopravě prostřednicvtím T-Mobile Infa? (Hana Pelčáková)
host odpovídá:
Jiří Hájek (TM): díky za podnět, v případě že budeme mít přístup k ověřeným datům, zkusíme to zprovoznit.

Mám otázku, či spíše poznámku na zástupce Eurotel. Volal jsem na informaci na vámi uvedené číslo, jako bezplatné a poplatek mi byl z kreditu stržen. Stejně tak i při dotazu na čísle 1188. Šlo o ověření kontaktu na osobu v zátopové oblasti /U nem. pojišťovny/ (Jindřich UHER)
host odpovídá:
Jan Kučmáš (ET): všechny krizové štáby mnohokrát změnily krizová čísla. Můžete mi prosím napsat, které číslo přesně to bylo? Děkuji.

Dotaz na zástupce T-Mobile. Spojení ze zahraničí je přes Prahu? Hovor mi vypadl při telefonátu s příbuznými, že jsme v pořádku. (Jindřich UHER)
host odpovídá:
Jiří Hájek (TM): pro konkrétní odpověď mi chybí více informací, příčin může být několik. Můžete mi poslat podrobnější informace na press@t-mobile.cz?

Planujete do sluzeb typu Navigator, OskarKompas apod. implementovat informace o zatopenych oblastech, zmenach tramvaji, apod. (Pavel Rysavy)
host odpovídá:
Igor Přerovský (OS): na WAPu jsou informace o povodních pod linkem "aktuální povodňové zpravodajství". OskarKompas slouží jako vyhledávač polohy, nikoliv jako informační servis.
Jiří Hájek (TM): Služba na bázi navigačních služeb. Aktuální informace o povodních jsou na T-Zones - aktuálně.

Autor:




Nejčtenější

Počet objednávek na Galaxy S8 předčil dosavadní rekord předchůdce o 30 procent
Hlasový asistent Bixby vám poslouží i v Česku. Pokud mluvíte anglicky

Samsung uvolnil svého hlasového asistenta i na český trh, stále však umí jen anglicky a korejsky.  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung S8+ v prodeji i ve verzi pro dvě SIM. Jeden slot je kombinovaný

Samsung začal na českém trhu oficiálně prodávat dvousimkovou verzi svého top modelu Galaxy S8+. Ovšem řešení neumožní používat dvě SIM a paměťovou kartu...  celý článek

Další z rubriky

Hlasová asistentka Amazon Alexa na HTC U11
Na hraní je asistentka v mobilu dobrá, ale prakticky je k ničemu

HTC při představení špičkového modelu U11 slibovalo, že nabídne i různá řešení hlasových asistentů. A přímo slibovalo Alexu od Amazonu. Ta se teď s drobnou...  celý článek

Ilustrační obrázek
Největší žrouti baterie v mobilu. Vyrábí je hlavně Google a Samsung

Společnost Avast připravila přehled mobilních aplikací, které nejvíc ovlivňují výdrž baterie smartphonů s operačním systémem Android. Nejčastěji jde o nástroje...  celý článek

rozbitý telefon
Revoluční patent: mobil si sám opraví prasklý displej

Zní to jako pořádné sci-fi, ale praskliny na displeji možná mobily v budoucnu opraví samy. Poslední patent Motoroly naznačuje, že se na takové technologii už...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.