Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pokud pravidelně nešmírujete web, tak se o odstávce operátora nedozvíte

  15:36aktualizováno  15:36
Operátoři jsou několikrát do roka nuceni aktualizovat své systémy, což vyžaduje odstávku služeb. Mnozí uživatelé se o nich však dozvědí až ve chvíli, kdy jim něco nefunguje. Operátoři totiž zdaleka nevyužívají všechny komunikační kanály. Informační SMS je opravdu výjimečnou záležitostí.

Zákazníci operátorů se o odstávkách dozvědí často až ve chvíli, kdy něco nefunguje. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Na redakci Mobil.iDNES.cz se v posledních dnech obrátili nespokojení zákazníci T-Mobilu, kteří si kvůli odstávce služeb operátora a výpadku speciálně připravené webové stránky nemohli v případě vyčerpání datového limitu aktivovat datové balíčky.

Mnohdy šlo přitom o klienty nacházející se v zahraničí, ti tak byli odkázáni na využívání dat za vyšší sazby. Například využívání navigace v zahraničí by se jim tak značně prodražilo, zákazníci tak byli nuceni obejít se bez ní. Problémy měli například i při rezervacích hotelů.

Cena 1 MB dat T-Mobilu v EU
 T-Mobile RoamingInternet v zahraničí na den (do 5 MB)Internet v zahraničí na den (30 MB)Internet v zahraničí 100 MB
Cena balíčku-24 Kč/den70 Kč/den185 Kč/měsíc
Kč/1 MB6,63 Kč4,80 Kč2,33 Kč1,85 Kč

Podle vyjádření operátora se odstávka dotkla pouze administrace služeb. „Fungovaly všechny aktivní služby, to znamená, že co si klienti objednali před odstávkou (balíčky), během víkendu šlo,“ informovala Patricie Šedivá z tiskového oddělení T-Mobilu.

O odstávce operátor informoval s předstihem, a to všemi způsoby, které běžně k tomuto účelu využívá. „Pro rezidentní zákazníky byla připravena speciální odstávková stránka, dále banner na Můj T-Mobile, připravena byla speciální hláška automatu IVR,“ upřesnila Šedivá s tím, že zákazníci byli informování také prostřednictvím sociální sítě.

Zde je však nutné zmínit politiku Facebooku, kdy se již zdaleka ne všechny příspěvky uživatelům zobrazují. Navíc v případě přístupu přes mobilní zařízení je počet nezobrazených příspěvků výrazně vyšší. A ne všichni zákazníci operátorů používají sociální sítě, případně ne všichni jsou fanoušky jejich stránky.

Pro zákazníky T-Mobilu byla připravena oznamující odstávková landing page (vstupní stránka), kde bylo možné si datový a roamingový denní balíček aktivovat. Operátor však přiznává, že tyto stránky během víkendu nefungovaly. „To bylo ovšem opraveno ihned v průběhu víkendu,“ dodala Šedivá.

A co textovka, milí operátoři?

Avšak nejen T-Mobile své zákazníky informuje o odstávkách výhradně prostřednictvím internetu. Ti však nejsou vždy v jeho dosahu. Ano, nyní se dá argumentovat mobilním internetem. Nicméně v případě výše popsané situace, tedy při nemožnosti dokoupení datových balíčků, se informace k dotčeným zákazníkům nemusí dostat. Málokdo by totiž dobrovolně platil více, než běžně musí.

Jak často vás totiž napadne zobrazit stránky operátora, fungují-li bez problému všechny služby? Nebo jak často voláte na infolinku, abyste se přesvědčili, zda operátor neplánuje víkendovou odstávku?

Operátoři tak zjevně opomíjejí jeden z hlavních komunikačních kanálů, který by zajistil, že se potřebné informace dostanou včas ke všem zákazníkům. Tím kanálem jsou textové zprávy.

„Zvažovali bychom (zaslání SMS) v případě dlouhodobější odstávky. Většina odstávek služeb je obvykle uzavřena do 24 hodin,“ informovala Adéla Konopková z tiskového oddělení Vodafonu. Běžným komunikačním kanálem je opět internet. Zákazníci Vodafonu se o odstávkách dozvědí na webových stránkách operátora (v Centru péče), v Samoobsluze, na sociálních sítích či prostřednictvím tiskové zprávy.

„V případě plánované odstávky webové Samoobsluhy, která probíhá většinou o víkendech a nemá vliv na funkčnost webu a dalších kanálů, informujeme zákazníky s týdenním předstihem na přihlašovací homepage jak na mobilní, tak na desktopové verzi,“ reagovala na dotaz redakce Mobil.iDNES.cz tisková mluvčí O2 Lucie Pecháčková. „Pokud bychom posílali SMS všem zákazníkům, pro většinu z nich by to byla nerelevantní informace vnímaná spíš jako spam,“ dodala s tím, že při větší odstávce by O2 zvážilo další možnosti, jak zákazníky informovat.

Zákazníkům tuzemských operátorů tak v současnosti patrně nezbývá nic jiného, než před víkendem minimálně jednou navštívit stránky svého operátora, otevřít mobilní aplikaci či zhlédnout jeho facebookové stránky. Jen tak nebudou nemile překvapeni, když nastane problém s některou službou.

Nezaslání informační SMS vysvětluje T-Mobile tím, že u zmiňované odstávky tak nešlo učinit z časových důvodů. „Jde o velice náročný a složitý proces, který se celkem dlouho připravoval tak, aby se dotkl co možná nejmenšího počtu zákazníků a u nějž jsme do poslední chvíle neměli přesné datum překlopení,“ informovala redakci Mobil.iDNES.cz Šedivá s tím, že z tohoto důvodu nebylo možné rozeslat hromadně na všechny zákazníky SMS. Systém by je prý za tak krátkou dobu nezvládl zpracovat.

Jak často sledujete web operátora?

celkem hlasů: 290

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 31. srpna 2015. Anketa je uzavřena.

párkrát do roka 243
minimálně jednou za měsíc 27
každý den 11
minimálně jednou týdně 9
Autor:


Témata: O2, T-Mobile, Vodafone


Nejčtenější

Samsung Galaxy S8
Podívejte se, jak fotí Samsung Galaxy S8. Je to mobilní špička

Top modely od Samsungu jsou tradičně jedny z nejlépe fotících smartphonů. Výjimkou není ani novinka Galaxy S8, která útočí na trůn smartphonů s nejlepším...  celý článek

Huawei P10 a P10 Plus používají různě rychlé paměťové moduly
Jako kupovat zajíce v pytli. U Huaweie P10 můžete dostat pomalé paměti

Huawei P10 i větší model s přídomkem Plus jsou bezpochyby povedené smartphony. Na výrobce však v minulých dnech prasklo, že u obou modelů používá různé typy...  celý článek

Připravovaný model Maze Alpha
Fungují pár měsíců a už mají dvojitý fotoaparát a displej bez rámečků

První model značky Maze se začal prodávat teprve minulý měsíc a je to smartphone nižší střední třídy. Vedle toho však firma kutí něco o poznání zajímavějšího -...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S8 je nejlepší smartphone, který vám bude lézt na nervy

Nový Samsung Galaxy S8 je úžasný smartphone. Skvělý, na první pohled téměř dokonalý. Má styl, obrovský výkon i spoustu praktických funkcí. Ale neznamená to, že...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Operátor O2 měl v části Čech výpadek. Nedalo se dovolat

Síť operátora O2 měla dopoledne výpadek. Operátor na to upozornil na svém facebookovém profilu. Zákazníci v části sítě měli problém se spojením hovorů.   celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
T-Mobile rázně upravil tarifní nabídku. Vytáhne svá esa i konkurence?

V dubnu uplynou již čtyři roky od mobilní revoluce, která v roce 2013 výrazně změnila český trh. A k další se možná právě schyluje, náznakem budiž nová tarifní...  celý článek

Výkop
Operátoři ušetří. Stát jim vyjde vstříc

Mobilní operátoři by mohli do roku 2020 ušetřit podle odhadu vlády 20 až 30 procent celkových nákladů při budování vysokorychlostních sítí. Pomoci jim v tom má...  celý článek

(Ilustrační snímek)
S virtuály ušetříte, ale jen s řadou ústupků. Náš trh dosud nespasili

Na českém mobilním trhu působí v současnosti desítky alternativních poskytovatelů mobilních služeb. Zákazníky se snaží nalákat na příznivé ceny služeb již od...  celý článek

MJ Cargo s.r.o. - Lubomír Polák
řidič nákladní dopravy

MJ Cargo s.r.o. - Lubomír Polák
Ústecký kraj
nabízený plat: 22 000 - 28 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.