Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pokud pravidelně nešmírujete web, tak se o odstávce operátora nedozvíte

  15:36aktualizováno  15:36
Operátoři jsou několikrát do roka nuceni aktualizovat své systémy, což vyžaduje odstávku služeb. Mnozí uživatelé se o nich však dozvědí až ve chvíli, kdy jim něco nefunguje. Operátoři totiž zdaleka nevyužívají všechny komunikační kanály. Informační SMS je opravdu výjimečnou záležitostí.

Zákazníci operátorů se o odstávkách dozvědí často až ve chvíli, kdy něco nefunguje. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Na redakci Mobil.iDNES.cz se v posledních dnech obrátili nespokojení zákazníci T-Mobilu, kteří si kvůli odstávce služeb operátora a výpadku speciálně připravené webové stránky nemohli v případě vyčerpání datového limitu aktivovat datové balíčky.

Mnohdy šlo přitom o klienty nacházející se v zahraničí, ti tak byli odkázáni na využívání dat za vyšší sazby. Například využívání navigace v zahraničí by se jim tak značně prodražilo, zákazníci tak byli nuceni obejít se bez ní. Problémy měli například i při rezervacích hotelů.

Cena 1 MB dat T-Mobilu v EU
 T-Mobile RoamingInternet v zahraničí na den (do 5 MB)Internet v zahraničí na den (30 MB)Internet v zahraničí 100 MB
Cena balíčku-24 Kč/den70 Kč/den185 Kč/měsíc
Kč/1 MB6,63 Kč4,80 Kč2,33 Kč1,85 Kč

Podle vyjádření operátora se odstávka dotkla pouze administrace služeb. „Fungovaly všechny aktivní služby, to znamená, že co si klienti objednali před odstávkou (balíčky), během víkendu šlo,“ informovala Patricie Šedivá z tiskového oddělení T-Mobilu.

O odstávce operátor informoval s předstihem, a to všemi způsoby, které běžně k tomuto účelu využívá. „Pro rezidentní zákazníky byla připravena speciální odstávková stránka, dále banner na Můj T-Mobile, připravena byla speciální hláška automatu IVR,“ upřesnila Šedivá s tím, že zákazníci byli informování také prostřednictvím sociální sítě.

Zde je však nutné zmínit politiku Facebooku, kdy se již zdaleka ne všechny příspěvky uživatelům zobrazují. Navíc v případě přístupu přes mobilní zařízení je počet nezobrazených příspěvků výrazně vyšší. A ne všichni zákazníci operátorů používají sociální sítě, případně ne všichni jsou fanoušky jejich stránky.

Pro zákazníky T-Mobilu byla připravena oznamující odstávková landing page (vstupní stránka), kde bylo možné si datový a roamingový denní balíček aktivovat. Operátor však přiznává, že tyto stránky během víkendu nefungovaly. „To bylo ovšem opraveno ihned v průběhu víkendu,“ dodala Šedivá.

A co textovka, milí operátoři?

Avšak nejen T-Mobile své zákazníky informuje o odstávkách výhradně prostřednictvím internetu. Ti však nejsou vždy v jeho dosahu. Ano, nyní se dá argumentovat mobilním internetem. Nicméně v případě výše popsané situace, tedy při nemožnosti dokoupení datových balíčků, se informace k dotčeným zákazníkům nemusí dostat. Málokdo by totiž dobrovolně platil více, než běžně musí.

Jak často vás totiž napadne zobrazit stránky operátora, fungují-li bez problému všechny služby? Nebo jak často voláte na infolinku, abyste se přesvědčili, zda operátor neplánuje víkendovou odstávku?

Operátoři tak zjevně opomíjejí jeden z hlavních komunikačních kanálů, který by zajistil, že se potřebné informace dostanou včas ke všem zákazníkům. Tím kanálem jsou textové zprávy.

„Zvažovali bychom (zaslání SMS) v případě dlouhodobější odstávky. Většina odstávek služeb je obvykle uzavřena do 24 hodin,“ informovala Adéla Konopková z tiskového oddělení Vodafonu. Běžným komunikačním kanálem je opět internet. Zákazníci Vodafonu se o odstávkách dozvědí na webových stránkách operátora (v Centru péče), v Samoobsluze, na sociálních sítích či prostřednictvím tiskové zprávy.

„V případě plánované odstávky webové Samoobsluhy, která probíhá většinou o víkendech a nemá vliv na funkčnost webu a dalších kanálů, informujeme zákazníky s týdenním předstihem na přihlašovací homepage jak na mobilní, tak na desktopové verzi,“ reagovala na dotaz redakce Mobil.iDNES.cz tisková mluvčí O2 Lucie Pecháčková. „Pokud bychom posílali SMS všem zákazníkům, pro většinu z nich by to byla nerelevantní informace vnímaná spíš jako spam,“ dodala s tím, že při větší odstávce by O2 zvážilo další možnosti, jak zákazníky informovat.

Zákazníkům tuzemských operátorů tak v současnosti patrně nezbývá nic jiného, než před víkendem minimálně jednou navštívit stránky svého operátora, otevřít mobilní aplikaci či zhlédnout jeho facebookové stránky. Jen tak nebudou nemile překvapeni, když nastane problém s některou službou.

Nezaslání informační SMS vysvětluje T-Mobile tím, že u zmiňované odstávky tak nešlo učinit z časových důvodů. „Jde o velice náročný a složitý proces, který se celkem dlouho připravoval tak, aby se dotkl co možná nejmenšího počtu zákazníků a u nějž jsme do poslední chvíle neměli přesné datum překlopení,“ informovala redakci Mobil.iDNES.cz Šedivá s tím, že z tohoto důvodu nebylo možné rozeslat hromadně na všechny zákazníky SMS. Systém by je prý za tak krátkou dobu nezvládl zpracovat.

Jak často sledujete web operátora?

celkem hlasů: 290

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 31. srpna 2015. Anketa je uzavřena.

párkrát do roka 243
minimálně jednou za měsíc 27
každý den 11
minimálně jednou týdně 9
Autor:


Témata: O2, T-Mobile, Vodafone


Nejčtenější

Moto M
Kovová střední třída se zářivým displejem. Test Moto M

Značka Motorola je plně v rukou čínského Lenova a konečně útočí na český trh. Nejnovějším pokusem je smartphone střední třídý Moto M, který láká na luxusní...  celý článek

Ilustrační snímek
iPhonu se nevzdal ani při koupeli. Neopatrné nabíjení ho stálo život

Nad příčinou úmrtí dvaatřicetiletého Brita zůstává doslova rozum stát. Mladík se totiž rozhodl čas strávený ve vaně zpříjemnit iPhonem. K jeho smůle jej bylo...  celý článek

Aukce
Aukce frekvencí pro obecní mobilní internet začíná. Přijde nový operátor?

Český telekomunikační úřad vypsal aukci kmitočtů pro rychlé mobilní sítě v pásmu 3,7 GHz. Licence je ideální pro pevný internet přes mobilní sítě a je...  celý článek

Samsung Galaxy Note 7
Tečka za trapasem s Note 7. Samsung na dálku mobily vyřadí z provozu

Poslední krok k vyřešení fiaska s vybuchujícím modelem Note 7 podnikne Samsung během dubna. Do telefonů pošle finální aktualizaci, která jim zcela zabrání se...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Zajímavý model od neznámé značky. Prohlédněte si novou Nubii Z11 miniS

Hned několik parametrů z vyšších cenových tříd si vypůjčil model Nubia Z11 miniS. Jde o zajímavý telefon, který má potenciál zaujmout jak uživatele, kteří rádi...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Sdružení objevilo objevené, mobilní služby jsou v Česku drahé

Nově vzniklé sdružení Telefonující.cz, které založil brněnský zastupitel a aktivista Svatopluk Bartík, zveřejnilo vlastní analýzu cen mobilních služeb v Česku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Vyzrál na české operátory. Koupil tarif v Polsku za polovinu

V Polsku jsou mobilní služby výrazně levnější než v Česku, tamní ceny patří k nejnižším v Evropě. To svádí k tarifní turistice, která, jak vyzkoušel náš...  celý článek

T- Mobile.
S T-Mobilem už v noci nic nevyřešíte, výrazně omezí provoz infolinky

Nonstop infolinka operátora T-Mobile končí. Od 3. dubna bude zákaznická linka k dispozici pouze ve specifické denní hodiny, v noci se nedovoláte. Nepřetržitě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.