Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodávají bez zisku, to je jejich marketing. OnePlus startuje v Česku

  9:09aktualizováno  9:09
Značka OnePlus, která loni vzbudila rozruch skvěle vybaveným smartphonem za nízkou cenu, vstoupila oficiálně na český trh. K příležitosti uvedení na trh uspořádala firma v Praze komorní setkání s fanoušky značky. Nic korporátního, spíš neorganizovaný večírek.

Setkání fanoušků značky OnePlus v Praze | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Asi třicítka fanoušků značky a několik českých novinářů se sešlo v úterý večer v prostoru Node5 na akci pořádané společností OnePlus k příležitosti uvedení jejího smartphonu One na český trh. Firma tu oznámila již dříve avizovanou dostupnost svého smartphonu včetně českých cen. Lákavý smartphone OnePlus One v bílé verzi se 16 GB paměti vyjde na 8 089 korun, provedení v černé barvě (a s mnohem luxusnější povrchovou úpravou) se 64 GB paměti stojí 8 989 korun. Mírnou komplikací je poštovné, které do České republiky vyjde na 499 korun.

Fotogalerie

Za dobře vybavený a elegantní smartphone jsou to vcelku lákavé ceny, pihou na jejich kráse je absence podpory našich „venkovských“ LTE pásem. Telefon je nutné objednávat z internetového e-shopu Oneplus.net/cz a podle toho, co se na stránkách píše, budou objednávky otevřeny vždy v úterý. Kromě samotného smartphonu nabídne značka i příslušenství, například přídavnou baterii s kapacitou 10 000 mAh za pouhých 484 korun. Dostupná bude až později v březnu.

V Praze představil značku hrstce fanoušků jeden z jejích spoluzakladatelů Carl Pei. Ve své prezentaci mimo jiné vysvětlil, jak je možné, že OnePlus prodává za tak nízké ceny. Firma momentálně funguje prakticky bez marže, snaží se jen dostat své produkty k co nejširší skupině uživatelů. Na druhou stranu OnePlus neutrácí skoro žádné peníze za marketing, právě samotné rozšiřování cenově dostupných produktů mezi větší masu lidí považuje firma za tu správnou „marketingovou“ akci. To samozřejmě vyvolává otázky o budoucím zdražení výrobků značky, jako k tomu v minulosti došlo i u jiných „vycházejících hvězd“ mobilního světa.

Sám Carl Pei nám po skončení prezentace potvrdil, že značka v Evropě na svých telefonech vlastně vůbec nevydělává, důvodem je relativně nevýhodný kurz eura. Budoucí vývoj cen Pei komentoval pouze konstatováním, že firma v podstatě nemá prostor pro zlevňování.

Zajímalo nás také, jak vlastně OnePlus v Evropě funguje. Byli jsme ujištěni, že cena uváděná v e-shopu je konečná a obsahuje i DPH. Jenže situace je trochu komplikovaná. OnePlus nemá v Evropě žádné zastoupení, které by tu mělo vlastní právní subjektivitu. Daň zaplatí výrobce při dovozu telefonů do svého centrálního skladu ve Velké Británii, dál už to firma neřeší. Ze skladu v Británii putují telefony přímo k zákazníkům, na faktuře je prodávajícím firma OnePlus se sídlem v Hong Kongu. Nově plánuje OnePlus i sklad v Německu, ze kterého by firma mohla obsluhovat i české zákazníky. Záleží však na prodejních úspěších značky.

Podobně „nevyřešeně“ se staví firma k záruce. Tu dává na své výrobky pochopitelně dvouletou. Servisní síť ovšem v Evropě nefunguje, zákazník musí telefon poslat zpět poštou a v případě oprávněné reklamace dostane nový kus. Evropský trh je ovšem podle Peie pro OnePlus velmi důležitý takže firma pracuje na tom, aby tu měla jak vlastní zastoupení, tak i servisní síť. Plány jsou, na druhou stranu je OnePlus poněkud známé svým trochu zvláštním přístupem k byznysu. Firma má za sebou několik skandálů, včetně zpackaných log CE na telefonech nebo nepovedené sexistické kampaně.

Carl Pei během své pražské prezentace určité potíže přiznal a tvrdil, že se z přehmatů snaží firma vždy velmi rychle poučit, aby podobné chyby nedělala dvakrát. Na druhou stranu právě třeba pražské setkání bylo důkazem toho, že OnePlus funguje jinak než běžné značky. Telefon na komorní akci představila malá parta mladých lidí, místy byla sešlost dost neorganizovaná, téměř v punkovém stylu. To není kritika, jen konstatování faktu. Určitý nekorporátní přístup je samozřejmě na OnePlus sympatický.

Firma má v současnosti ovšem už 700 zaměstnanců, takže o malém startupu už nemůže být řeč. Otázkou je, jak dlouho tedy uvnitř OnePlus uvolněná atmosféra vydrží. Za rok fungování prodala společnost přes milion kusů svého modelu One. V druhé polovině letošního roku bychom se podle všeho měli dočkat nástupce. Kolegové ze serveru Smartmania.cz od Carla Peie zjistili, že by se měla novinka objevit ve třetím čtvrtletí. O výbavě se stále spekuluje, kolegové se však dozvěděli, že by novinka měla mít podporu evropských LTE pásem 800 a 900 MHz.



Témata: Zisk


Nejčtenější

Samsung Galaxy S8
Galaxy S8 už se prodalo přes pět milionu kusů. Na iPhony přesto nemá

Samsung Galaxy S8 se prodává dobře. Za necelý měsíc si už našel přes pět milionů zákazníků, ale na rekordní iPhony přesto nemá.   celý článek

(Ilustrační snímek)
Data nezlevní, varují operátoři. Telekomunikační novela jde do finále

Sněmovna by se měla ve středu 24. května zabývat novelou zákona o elektronických komunikacích v závěrečném čtení. Podle šéfa poslanců KDU-ČSL Jiřího Miholy má...  celý článek

Motorola Moto C Plus
Motorola Moto C začíná na 2 400 korunách, verze Plus má velkou baterii

Lenovo představilo nový model Moto C, který je určen nenáročným zákazníkům. Výbava odpovídá nízké cenovce, přesto má novinka velký pětipalcový displej. Lepší...  celý článek

HTC U Ultra Sapphire edition. Smartphone s tvrdším sklem přes displej nenajdete
HTC boduje. Displej safírového U Ultra jen tak nepoškrábete

Špičkové HTC U Ultra je k dostání i ve speciální verzi, u níž obří displej překrývá safírové sklo. Youtuber proslulý četnými crashtesty zjišťoval, zda je...  celý článek

Uživatelské rozhraní systému Fuchsia od Googlu
Tajemný systém Fuchsia od Googlu se poprvé ukazuje

Není tajemstvím, že Google již nějakou dobu pracuje na zcela novém operačním systému s označením Fuchsia. V minulých dnech se objevily první ukázky...  celý článek

(ID: 779, Editovat, Smazat, Nastavit soukromý, Preview)
(ID: 779, Editovat, Smazat, Nastavit soukromý, Preview)

Co maminky motivuje k vlastním článkům? A co jim dává a bere blogování o porodu a životě s dětmi?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.