Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

On-line rozhovor s Janem Lodlem

Jan Lodl
velikost textu:
vydáno 16.5.2013 9:00
Produktový manažer MOBIL.CZ Jan Lodl odpovídal čtenářům na vše, co je zajímalo o novém virtuálním operátorovi.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 16. května 2013 do 14:30

OTÁZKA: Dobrý den pane Lodle, chtěl bych se Vás dotázat, zda se ještě v letošním roce u MOBIL.CZ dočkáme podobných nabídek balíčků, jaké jsou běžné v zahraničí - např. u německého virtuálního opetárora Tchibo Mobil? Ten dokonce v Německu patří spíš k těm dražším, přesto je celkem výhodný: http://mobilfunk.tchibo.de/fileadmin/pdf/formulare/tarifeundpreise/Tchibo_mobil_Preisliste_Einheitstarif.pdf např.: - Tchibofon-Flatrate - 2,95 € (75 Kč) - Internet-Flatrate XL (5000 MB) - 19,95 € (500 Kč) - 50 Minuten - 2,95 € (75 Kč, odpovídá 1,50 Kč/min.) - 100 Minuten - 5,95 € (150 Kč, odpovídá 1,50 Kč/min.) - Telefonie-Flatrate - 24,95 € (625 Kč, volání neomezeně) - SMS-Flatrate - 9,95 € (250 Kč, SMS neomezeně) - Smartphone-Tarif - 9,95 € (250 Kč, 50 min., 50 SMS, internet 300 MB) V rámci různých akčních nabídek jsou ceny oproti ceníku ještě zvýhodněny - nedávno např. Telefonie-Flatrate - 14,95 € (375 Kč, volání neomezeně), Smartphone-Tarif - 9,95 € (250 Kč, 100 min., 100 SMS, internet 300 MB) Pavel Bednár
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, vítejte u on-line rozhovoru s operátorem MOBIL.cz. Jestli podobné balíčky budeme schopni nabídnou ještě letos v tuto chvíli, nevím. Situace na českém trhu je odlišná od situace v Německu. V Česku nám dost dlouho trvalo, že regulátor alespoň přestal blokovat nástup konkurence na trhu. V současnosti jsme se pokusili nabídnout nejlepší podmínky, které se nám podařilo vyjednat. Bohužel, alespoň v tuto chvíli jsou podobné ceny v Česku nereálné. Děláme ale, co je v našich silách, abychom něco zajímavého brzy přinesli. 16.5.2013 14:05
OTÁZKA: Dobrý den! Půjde se s číslem od mobi.cz zaregistrovat na t-zones nebo jiném portálu pro zasílání bezplatných SMS do síte t-mobile? František Kafka
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, Ačkoli MOBIL.cz využívá síť T-Mobile, je samostatným virtuálním operátorem. Klienti T-Mobile volají tedy do sítě MOBIL.CZ jako do sítě jiného operátora. Čísla v síti MOBIL.CZ tak není možné zařadit ani do služeb Mých 5 Nej a podobně. Stejně tak se nepůjde zaregistrovat do T-Zones. 16.5.2013 14:07
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak je to s Vaším internetem na telefonech BlackBerry? Mám starší přístroj této značky a u O2 mi internet běhal dobře i bez BIS a pro příklad u BleskMobilu mi nejde vůbec. Proto se chci zeptat, jak je to u Vás, popřípadě nějaké řešení, jak to rozběhat. Díky Lukáš Pěnička
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, bohužel naše síť zatím nepodporuje službu BIS. Pokud dáte do přístroje BlackBerry naši SIM, bude fungovat jen jako běžný chytrý telefon. Služby BlackBerry k dispozici nebudou. 16.5.2013 14:08
OTÁZKA: Dobrý den, prosím Vás o odpověď zda připravujete taky rodinné tarify? Máme 4 SIM a prozatím jsem nenašel rozumnou nabídku. Další dotaz je, jak dlouho trvá převod SIM od T-mobil a zda nedojde k přerušení služeb? děkuji za odpověď MP PS: logování do diskuze mě málem odradilo Vám napsat:( Milan Pop
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, zvýhodnění pro rodiny je určitě věc, kterou se naše úvahy ubírají. Prozatím nemůžeme říci, kdy s nějakým zvýhodněním přijdeme. Ale uděláme, co bude možné. 16.5.2013 14:11
OTÁZKA: Dobry den, kdyz jsem si precetl jak jsou nastaveny Vase sluzby. Zajasal jsem. Perfektni pro mlade v tom pripade, ze maji pouze omezene kreditni moznosti. Hned jsem se snazil prenest tel. cislo me dcery. JENZE je pro mlade neprijatelne, ze jim vrstevnici taktez s omezenym kreditem nemohou posilat zdarma sms zpravy z internetu. Ptam se tedy. Bude mozne v kratke dobe zasilat SMS zpravy z free SMS brany T-Mobile? Predem dekuji za jakoukoliv reakci. Pavel Vlasák
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, Určitě nebude možné posílat zdarma zprávy ze SMS brány T-Mobile. Jsme jiný operátor. Spuštění naší internetové brány připravujeme. Přesný termín zatím sdělit nemůžeme. 16.5.2013 14:12
OTÁZKA: Dobrý den, stále čekám na operátora, který přijde s tarifikací 1+1. Neuvažujete o tom? Děkuji za odpověď. Zbyšek Erben
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, prozatím nikoli. Průměrná délka hovoru v českých mobilních sítích je tuším kolem 50 sekund. Tarifikace 60+1 nám tak přišla jako poměrně spravedlivá k většině uživatelů. 16.5.2013 14:15
OTÁZKA: Nenastavený limit FUP (200MB ze základu) a nemožnost si ho nastavit *146 je "globální", nebo pro moji kartu specifická? Kdybych měl rychlý internet, tak bych na sebe ani neupozorňoval, jenže takto to "jede" permanentně na 16 kB/s Adam Turek
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, 30 dní od každého dobití byste se měl, až do vyčerpání FUP 200 MB, připojovat rychlostí až 10 Mb/s. Pokud se Vám datový balíček neaktivoval správně, kontaktujte infolinku. Ta s Vámi problém vyřeší. Poplatek 20 Kč za spojení s operátorem Vám bude v případě oprávněné reklamace vrácen. 16.5.2013 14:17
OTÁZKA: Je to pouze reakce na bleskmobil,proč není cena volání nišší,nebo jiná odlišnost.200Mb je příliš málo na používání třeba Google map a pod.Budete to v budoucnu měnit? Milan Jelinek
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, uvažovali jsme, jakou výhodu našim zákazníkům nabídnout. Za datový balíček s objemem 200 MB se dnes běžně u operátorů platí 150 korun a více. Kdybychom nabídli cenu třeba 2,20 Kč za minutu, ušetříte při provolání kreditu 200 Kč asi 25 korun. 16.5.2013 14:20
OTÁZKA: Dobrý den, tarif by mi vyhovoval, ale nechci se zbytečně zatěžovat dobíjením kreditu. Neuvažuje o možnosti platby převodem nebo automatickým (třeba měsíčním) strháváním z platební karty? Vojtěch Jahoda
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, Nejsem si jistý, jestli pravidla v Česku pravidelné inkaso z platební karty vůbec umožňují. Na dobíjení trvalým příkazem usilovně pracujeme. Rádi bychom ho nabídli co nejdříve. 16.5.2013 14:24
OTÁZKA: Dobrý den. Z vlastní zkušenosti vím, že rychlost 16 kb/s je při velikosti současných stránek a množství reklam na internetu prakticky nepoužitelná. Existují nějaké náznaky, že by mohla být v dohledné době zvýšena - např. na 200 kb/s jako to má O2? A bude se po vyčerpání limit snížená rychost 16 kb/s týkat i serverů skupiny MAFRA, nebo zde bude i nadále rychlost neomezená? Děkuji za odpověď. Pavel Hurych
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, využíváme síť T-Mobile, takže musíme vycházet z možností, které má náš partner. V tuto chvíli bohužel navýšit rychlost po vyčerpání FUP nemůžeme. Vedeme ale usilovně jednání, aby došlo ke zvýšení alespoň na 32 kb/s 16.5.2013 14:27
OTÁZKA: Proc si rikate virtualni operator, kdyz jenom preprodavate predplacene karty tmobile? Neni to klamani zakazniku? Libor Hosak
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, není a nepředprodáváme jen SIM karty T-Mobile. Virtuálních operátorů existuje celá řada typů. Záleží na tom, kolik služeb si zajišťují samostatně, a kolik si pronajímají od partnera. Nejjednodušším stupněm je Brand Licencing. Tady opravdu jde spíše o přeprodej. Model Branded Reseller je už všeobecně považován za nejnižší stupeň virtuálního operátora. Ale řada velkých společností po světě takto funguje. Namátkou třeba Tchibo Mobile, jeden z největších virtuálních operátorů na světě, nebo Tesco Mobile v některých zemích (Slovensko). Je sice pravda, že Branded Reseller nemá vlastní operátorské číslo (MNC) a ani IMSI (International Mobile Subscriber Identity). Nicméně mohu zcela zodpovědně říci, že MOBIL.CZ jsme připravili ve společnosti MAFRA a.s. a jeho realizace znamenala poměrně dlouhé a složité vyjednávání se společností T-Mobile. Rozhodně to tedy není projekt, který by si vymyslel operátor, aby klamal zákazníky. Myslím, že mohu zodpovědně říct, že bez naší aktivity by rozhodně v síti T-Mobile žádný takový tarif nevznikl. Nebo alespoň ne teď. 16.5.2013 14:35
OTÁZKA: cywe, Kim Dotcom. Teodor Slavíček

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli je Mobil.cz opravdovým virtuálem s vlastním call centrem, zákaznickou péčí, sim kartami atd., nebo jen přeprodáváte předplacené karty T-Mobilu a vše bych musel řešit s nimi? Děkuji a přeji pěkný den Karel Stržanovský
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, zatím máme na infolince 4 operátory. Číslo je 3333. Pokud bude potřeba, budou přibývat další. Jednat budete vždy s námi. 16.5.2013 14:36
OTÁZKA: Dobrý den, pane Lodle, v článku z 11. května 20 + 1 nejčastější otázka o MOBIL.CZ se k sedmé otázce "Proč se rychlost po vyčerpání FUP snižuje na 16 kb/s?" vyjádřil autor takto: "Virtuální operátor využívá technologie svého partnera. V případě MOBIL.CZ je to T-Mobile. V tomto směru tedy musí vycházet z technických možností, které má právě on. Vlastní síťovou infrastrukturu MOBIL.CZ nemá." Pokud jsem si dobře vědom tak T-Mobile po nevoli zákazníku zvýšil rychlost po vyčerpání FUP na 32 - 64 kb/s. Takže budete vycházet z jeho technických možností a rychlost bude větši než propagujete nebo je technicky možné, že ji ještě o polovinu snížíte, tak jak na to připravujete zákazníky? Jakub Podlesný
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, autorem odpovědí jsem já :) Velkoobchodní nabídka T-Mobile obsahovala nabídku jen 16 kb/s. Snažíme se dohodnout na zvýšení rychlosti, jestli uspějeme, netuším. 16.5.2013 14:38
OTÁZKA: Dobry den, zvazujete o zvyseni rychlosti internetu po vycerpani FUP ze 16 kbit/s na 200 kbit/s, jako to ma operator O2? Predem dekuji za odpoved, Koumar. Petr Koumar
Jan Lodl ODPOVĚĎ: Dobrý den, již bylo odpovězeno v předchozích otázkách. 16.5.2013 14:38

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.