Jak hospodaří Telecom?

velikost textu:
vydáno 24.2.2005 14:30
Český Telecom vytvořil za loňský rok čistý zisk 5,6 miliardy korun. Co se podílelo na tomto dobrém výsledku, co očekává a plánuje Telecom do příštího roku? Prozradí finanční ředitel Juraj Šedivý.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 24. února 2005 do 15:00

OTÁZKA: Dobrý den.Jsem uživatelem produktu Internet expres 512/128,několik let pevné linky a rád bych byl hýčkán (platím 1500 Kč za měsíc).Určitě nejsem sám, ale chybí nám určité výhody např.větší rychlost připojení, paušál zároveň pro mobilní síť(klidně přestoupím od T-mobile – což Vám hodí dalších 800 kč v případě naší rodiny).Myslím, že tímto ztrácíte zákazníky.Orientace na zákazníky, kteří přelétávájí jak včelky na květ je krátkozraká – toto lze také vycítit z reakcí lidí na tématiku Vaší firmy.Makejte hlavou, bohatství přinášejí jenom lidé.(i když ten zisk to nepotvrzuje) Karel Karel
ODPOVĚĎ: Dobrý den všem, děkuji za dotaz. Myslím že naše nabidka ze začátku tohoto roku reaguje právě na Váš požadavek. Za cenu stejnou jako byla doposud služba Internet Expres 512, nabízíme vysokorychlostní připojení k internetu s max. rychlostí 1024 kbps. Společnost připravuje další změny tímto směrem včetně kombinovaných balíčků se službami Eurotelu v mantinelech, které nám umožňuje regulační rámec našeho podnikání. 24.2.2005 14:39
OTÁZKA: Když máte tak vysoké zisky tak by jsete nám mohl třeba zlevnit volání , nebo co se s těma penězi stane? Jujing
ODPOVĚĎ: Zisky Telecomu jsou samozřejmě použity jak pro další investice tak i k rozdělení našim akcionářům. Právě reinvestice těchto zdrojů do moderních produktů a zvýšení efektivity provozu budeme dále promítat do atraktivnější nabídky pro naše zákazníky a to jak v oblasti hlasových služeb tak zejména v oblasti vysokorychlostního internetu a navazujících služeb. 24.2.2005 14:43
OTÁZKA: dobry den, chtel bych se zeptat na vas nazor ohledne celistvosti Telecomu po privatizaci. myslite si, ze novy majitel si necha Eurotel a zbytku se zbavi a nebo naopak? bruno ferari
ODPOVĚĎ: Vedení společnosti věří, že hodnota společnosti jak pro akcionáře tak i pro zákazníky je nejlépe realizovatelná přes co nejužší integraci segmentů pevných a mobilních služeb. Je to trend, kterým se ubírají nejvyspělejší telekomunikační trhy a my máme dnes vynikající šanci tohoto trendu využít. Na druhé straně nechceme dnes předjímat výsledek privatizace, a je možné, že nový majitel může mít jinou představu o budoucí strategii. 24.2.2005 14:47
OTÁZKA: Míníte zachovat zaměstnanost před/po privatizaci ČT, od traťáků, přes obchodníky, po IT ? Nebo chcete jít cestou Outsortcingu a mít jen manažery, kteří řídí subdodavatele ? Jak je to nyní s myšlenkou TeleHouse v Praze a mít tam všechny klíčové zaměstnance ? Martin
ODPOVĚĎ: Nemyslím si, že naše strategie racionalizace je přímo vázána na privatizaci, tím hlavním kritériem je dosažení produktivity a efektivity srovnatelné s nejlepšími evropskými operátory. Podíváte-li se na hodnocení nezávislých analytiků (např. nedávná zpráva Patria Finance), Telecom v tomto směru již dosáhl významného pokroku a vede z hlediska provozní ziskovosti a efektivity mezi středoevropskými operátory. Outsourcing v tomto směru představuje významný nástroj, jak realizovat aktivity, které nejsou pro Telecom klíčové, externími dodavateli lépe a levněji. Nemyslím si však, že k této skupině budou patřit obchodníci resp. klíčové oblasti IT. Otázka výstavby centrální budovy v Praze (Telehouse)je řešena v rámci celkové strategie využití nemovitostí a je v tomto kontextu ji vidíme zcela reálně, v současnosti se dopracovávají projektové studie a připravuje se dokumentace k územnímu řízení. Finální schválení tohoto projektu samozřejmě závisí na studii finanční proveditelnosti. 24.2.2005 14:57
OTÁZKA: Proč se musí platit tak vysoký pronájem linky, co je zahrnuto v této částce ? Jarda
ODPOVĚĎ: Do této ceny jsou zahrnuty náklady na tzv. přístupovou síť, to je síť kabelových vedení od ústředen až ke koncovým zákazníkům. Výstavba a údržba této části sítě je bohužel extrémně nákladná. Stávající výše regulovaných měsíčních paušálů nám tyto náklady ani zdaleka nepokrývá (Home Mini a Home Standard) a patří mezi nejnižší v Evropě. 24.2.2005 15:02
OTÁZKA: zdravim, proda podle vas vlada CTc primo a nebo s nim nakonec pujde na burzu? Ktera z techto moznosti by vam vice vyhovovala? franta
ODPOVĚĎ: Toto rozhodnutí je výlučně otázkou prodávajícího. 24.2.2005 15:04
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jaký měl zisk Český Telecom v roce 2004 bez započtení zisku Eurotelu. Děkuji za odpověď Petr Kozlík
ODPOVĚĎ: Zisk před odpisy, finančními náklady a zdaněním (tzv. EBITDA)v segmentu pevných linek dosáhl výše 15,3 mld. Kč, v segmentu mobilních linek 13,6 mld. Kč, obojí bez konsolidačních úprav. 24.2.2005 15:10
OTÁZKA: Jaké má vyhlídky Český Telecom v případě odprodeje Eurotelu? Anonym
ODPOVĚĎ: Jsme přesvědčeni, že segment pevných linek zůstává zejména v návaznosti na poskytování vysokorychlostního internetu a navazujících služeb, např. IP TV, velmi atraktivním. Jak jsem již ale uvedl, jeho kombinace s mobilními technologiemi tento potenciál násobí. 24.2.2005 15:15
OTÁZKA: Co říkáte na analýzu ECF (European-Czech Forum)? Neříkejte že o ní nevíte... Mario
ODPOVĚĎ: Pokud máte na mysli dokument zvěřejněný na začátku února, nemyslím si, že tento reprezentuje názory všech členů ECF. 24.2.2005 15:20
OTÁZKA: Dobry den, mohli by jste informovat uzivatele vasich linek, kdy vyuzijete vas zisk k zkvalitneni linek?!? Jednoduchy priklad - v obci Chrastany na Kromerizsku si muzou o ISDN, Express internetu nebo o "obycejnem" internetu (Dial-up) jen zdat a to nemluve o tom kdyz telefonuje vice lidi najednou (v obci) tak se spojeni jednouduse prerusi a je to jak sazka do loterie a to jsme v 3 tisicileti!!! Poruchy byli hlaseny s odpovedi ze s tim uz nic nenadelaji a ze je to vysoka investice pro Telecom?!? Obyvatele tam snad nejsou lide? a platici zakaznik??? Martin
ODPOVĚĎ: Pošlete, prosím, konkrétnější informace o Vašem problému na adresu: tiskovy.odbor@ct.cz. Pokusíme se najít řešení. 24.2.2005 15:23
OTÁZKA: Jak chce Telecom prorazit na zahraniční trhy? Neměl by radši zajišťovat funkčnost zanedbaného Českého trhu? Myslíte že v zahraničí by stáli o společnost s takovou pověstí? Co říkáte na přibývající žaloby na Vaši společnost a konkurenci v podobě společností Tiscali a Aliatel? Martin
ODPOVĚĎ: V zahraničí je určitě o služby naší společnosti zájem. Důkazem je působení našich dceřinných společností v Německu, Rakousku a na Slovensku. Za zhruba dva roky svého působení se jejich služby velmi dynamicky rozvíjí. Nemyslím si, že český trh je zanedbaný z hlediska technické infrastruktury, poskytovaných služeb nebo konkurenčního prostředí. Žaloby konkurenčních operátorů patří k folkloru liberalizovaných trhů, což v žádném případě neznamená, že budeme poskytovat naši infrastrukturu vybudovanou za peníze patřícím našim akcionářům pod náklady. 24.2.2005 15:32
OTÁZKA: Lze očekávat nějaké výhodnější propojení s vaší mateřskou společností - rozumějte výhodnější pro zákazníky = nižsí ceny za volání telecom-eurotel a opačně Jiří
ODPOVĚĎ: Ano, skupina připravuje balíčky fixních a mobilních služeb, vše v rámci platných regulačních omezení. Konkrétnější informace budou zveřejněny v okamžiku jejich uvedení na trh. 24.2.2005 15:37
OTÁZKA: Dobry den , jaky pouzivate mobilni telefon ?? Standa
ODPOVĚĎ: Eurotel Dataphone II, všem vřele doporučuji jak pro hlasové služby, tak zejména pro sofistikované datové aplikace, včetně neustálého spojení s firmou a přístupu na internet. 24.2.2005 15:41
OTÁZKA: Jestě jeden dotaz: Myslíte si že by vás novy "mobilní telefón" z Jablonce mohl nějak ohrozit? Podle reakcí důchodců si myslím že až s tím nějaký operátor příjde na trh začnou si staří lidé odhlašovat pebné linky a přihlásí si radši tohle. Co vy na to ? Jujing
ODPOVĚĎ: Spíše si myslím, že naše nové bezdrátové telefony v kombinaci s nespornou cenovou výhodností významně podporují zájem o služby pevné sítě. Už nyní se na trhu objevují přístroje umožňující duální využití pro sítě GSM a připojení na fixní síť přes Bluetooth, resp. Wi-Fi. Počítáme s tím, že tato konvergentní služba bude v České republice k dispozici v relativně krátkém časovém horizontu. 24.2.2005 15:47
OTÁZKA: Dobrý den, neuvažujete o tom přestat tarifikovat místní hovory ? Vaše společnost jde přesně obráceným směrem - důvodem pro tarifikaci místních hovorů byla zastaralá síť která byla dlouhými místními hovory přetěžována, u Vás naopak došlo k tarifikaci po modernizaci sítě. Jiří
ODPOVĚĎ: Trend postupného přechodu trhu od minutové tarifikace k tzv. paušálním poplatkům je zřejmý. Podmínkou jeho dalšího rozšíření je však rozumná regulace zejména v oblasti měsíčních paušálů, tak aby měl operátor pokryty oprávněné náklady. 24.2.2005 15:52

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.