Odhlášení telefonu od Telecomu nic nestojí

  • 39
Po ohlášeném zdražení cen tarifních programů Českého Telecomu se zvýšil zájem o podmínky, za jakých lze zrušit pevnou linku od tohoto operátora. V souvislosti s tím se také vyrojily fámy o tom, jak je zrušení linky drahé a komplikované. Zjistili jsme, jak je to doopravdy.
Zprávy o tom, že zrušení pevné linky stojí 2000 korun, nebo že po 1. únoru vůbec nepůjde linku zrušit, jsou nesmyslné. Zrušení pevné linky nestojí nic. Žádný správní či manipulační poplatek, prostě nic. Telecom si samozřejmě vezme zpět telefonní aparát, protože ten má uživatel linky pouze v pronájmu. V případě, že odcházející zákazník telefon nevrátí, bude za něj dále, stejně jako dosud, platit nájem.

Jakým způsobem tedy můžete linku od Českého Telecomu odhlásit? Jestli jste se rozhodli, že je mobilní telefon výhodnější než pevná linka, stačí, když pošlete jeden dopis. Ten by měl psát majitel stanice a musí v něm uvést číslo stanice s předvolbou (např. 02 pro Prahu, 05 pro Brno) a také tzv. referenční číslo stanice, které najde v levém horním rohu vyúčtování telekomunikačních služeb, jež mu Telecom posílá. Výpovědní lhůta je jeden měsíc.

Jako příjemce výpovědi uvádějte oddělení s názvem „Podpora telekomunikačních služeb“. Dopis posílejte na nejbližší adresu ze čtyř následujících:

  • Olšanská 3, 130 84 Praha 3
  • 1.máje 3, 709 05 Ostrava
  • Senovážné náměstí 1, 371 71 České Budějovice
  • Berní 1, 400 01 Ústí nad Labem

Žádné zvěsti o horentních poplatcích za zrušení telefonní stanice tedy nejsou pravdivé. Případné nejasnosti můžete řešit na bezplatné telefonní lince Českého Telecomu 0800 123456. Pokud budete mít s rušením linky negativní zkušenosti, napište nám do redakce.