Rozhodnutí o zrušení tarifu ZERO vysvětluje O2 nulovým provozem na SIM řady zákazníků, kteří mají tento tarif s nulovým měsíčním paušálem sjednaný. SIM tak pravděpodobně leží ladem kdesi v šuplících. Zákazníci, kteří tarif používají, budou v průběhu ledna převedeni na některý z následujících tarifů: Basic, [:kůl:], Free, nebo Machine.
Bude přitom záležet, jaké služby nejčastěji využívají. Tedy zda více volají, posílají SMS, využívají data, či SIM používají pro fungování například zabezpečovacího zařízení, dálkového topení či dálkového otevírání vrat. Operátor bude o konkrétním tarifu včetně výše jeho měsíčního paušálu zákazníky používající tarif ZERO s předstihem informovat. A to nejpozději měsíc před změnou v měsíčním vyúčtování, poté ještě týden před změnou prostřednictvím SMS či e-mailu.
Další změna platná od 1. ledna 2016 se dotkne základního tarifu Basic určeného pro zákazníky, kteří potřebují být neustále na příjmu s malou potřebou volat nebo psát SMS. Ti budou muset v novém roce sáhnout hlouběji do kapsy. Tarif totiž podraží o 30 korun, a sice z 19 Kč na 49 Kč.
do 31. 12. 2015 | od 1. 1. 2016 | |
---|---|---|
Měsíční paušál | 19 Kč | 49 Kč |
Volání do všech sítí | 3,50 Kč/min | 3,50 Kč/min |
SMS do všech sítí | 1,90 Kč/min | 1,90 Kč/min |
„Díky novému měsíčnímu paušálu je u tarifu možné zachovat výhodné sazby shodné s tarify FREE - 3,50 Kč za minutu volání a 1,50 Kč za SMS a jeho bezzávazkovost,“ vysvětluje zdražení operátor v tiskové zprávě.
Operátor zároveň informuje, že zákazníci využívající uvedené tarify si budou moci případně sami vybrat jakýkoli jiný tarif z nabídky O2. Mohou také využít zákonné právo službu O2 ZERO nebo Basic zrušit bez standardní výpovědní lhůty. Učinit tak mohou až do konce února 2016.