Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


O2 se opičí po Oskarovi a přebarvilo další pražský most

aktualizováno 
Česko se nedávno zařadilo mezi hrstku států, ve kterých již nefigurují žádní domácí operátoři. Namísto Paegasu přišel T-Mobile, kamarádského Oskara nahradil Vodafone a nejstaršího operátora nedávno pohltila španělská Telefónica. Pojďte s námi zavzpomínat, jak jejich přejmenování probíhalo.

Společnost Telefonica O2 ukončila na konci srpna historii dlouholetých značek a oficiálně je sloučila pod jednu značku O2. Přejmenování Eurotelu a Českého Telecomu je tak v plném proudu.

Podobně jako u již přejmenovaných operátorů se změna týká několika tisíc vozidel, exteriérů a interiérů stovek budov, firemních prodejen i log na displejích mobilních telefonů. Ušetřen však nezůstal ani most.

Pokrývací mánii přitom začal v roce 2004 Oskar, když oblepil červenou fólií pražský most přes Nusle. O2 si vybralo Štefánikův most přes Vltavu. Konstrukci mostu obaloval operátor za pomoci potápěčů a horolezců již od minulého víkendu.

Přebarvení něco stojí

V pondělí už byla pokryta levá strana viditelná z Karlova mostu, v nejbližších dnech zmodrá i strana druhá. Tu mohou spatřit řidiči z pražské magistrály. Nejen tyto akce však stojí operátory nemalé peníze.


Štefánikův most se zahalil do modra.

Náklady na změnu názvu jsou vysoké, a to nejen v telekomunikacích. "Investice do rebrandingu operátorů s jistotou překračují hranici 200 milionů korun," říká Martina Trymlová z Marketing & Media. Přesné sumy ale podle Trymlové tají i mediální agentury, které na změně názvu pracují.


Úvodní nabídka nového webu: www.cz.o2.com

"Jen pro srovnání, výdaje do reklamy finanční skupiny GE Money v roce 2005, kdy proběhl rebranding, činily přes 330 milionů korun,“  dodává Trymlová. Lze tak předpokládat, že ani operátoři na změně jména nešetří. Úspěšnost změny obchodní značky je totiž klíčová pro budoucnost společnosti.

Oproti nedávnému pohlcení Oskara Vodafonem však s přejmenováním společnost Telefónica O2 příliš nepospíchá. "Zhruba 80 procent změn by mělo být hotovo do konce roku," uvedl generální ředitel O2 Jaime Smith.


Změny už se dotkly i telefonních budek.

Kromě nového názvu však společnost představila i mnoho nových služeb, mezi něž patří například dva tarify či televizní vysílání přes internet. Největší národní firmy tak rychle mizí v náručích velkých nadnárodních korporací. Končí staré a zavedené značky a změna jména stojí nové vlastníky stovky milionů.

Zároveň je čím dál tím složitější přijít s něčím novým v přejmenovávací kampani. Zatímco u českého T-Mobilu, který pohřbil bývalého Paegase, stačila jedna velká party na Václavském náměstí, o pár let později už slovenský T-Mobile růžově nasvítil bratislavský hrad.

T-Mobile ovládl Václavák

Jako první se do přejmenování pustil Paegas. Do jeho koupě však ještě žádný T-Mobile neexistoval. "Rebranding z Paegase na T-Mobile byl trochu jiný, než čím prochází Eurotel nebo přednedávnem Oskar," říká Zdeněk Maršál z T-Mobilu.


Webové stránky Paegasu v době, kdy se o T-Mobile již vědělo

"Rebeanding přinesl kromě nové značky také úplně novou společnost, která vznikla sloučením čtyř mobilních sítí," pokračuje Maršál. Současný T-Mobile tak vznikl spojením německého T-Mobil DE, anglického One to One, rakouského Max.mobil a českého Paegasu.

Přelomovým datem byl osmnáctý duben roku 2002, kdy původní křiklavé barvy Paegasu nahradila pro T-Mobile tolik charakteristická růžová. Změna probíhala postupně a byla podpořena silnými marketingovými akcemi. Úkolem reklamních agentury bylo i dostatečné seznámení obyvatelstva s anglickou výslovností společnosti.


Slavnostní otevření první prodejny T-Mobile

Celá akce vyvrcholila velkým T-Mobile dnem na Václavském náměstí. Zde jste se mohli seznámit s novým operátorem, pobavit se u koncertů vybraných kapel či se pokochat pohledem na ladné křivky mažoretek. Tentýž den byla otevřena i první prodejna T-Mobile Na Příkopech. Pro českou smetánku si pak připravil T-Mobile luxusní večírek na pražském Žofíně, kam byl pozván i prezident Václav Havel.


Ne vždy se ale přejmenování vydaří dokonale. Ještě dnes můžete najít podobné nápisy na zdech. Jako například ve středu Ostravy.

Vodafone byl tajemný

Zatímco přebarvení Paegasu bylo již předem otevřeně ohlašováno, Oskar svůj odchod tak trošku tajil. Nejrůznější "tajné" informace však nasvědčovaly tomu, že nám oskar zamává 1.února 2006. Přechod na globální značku rodiny Vodafone byl připravován osm měsíců a to od června, kdy společnost Oskar Mobil přešla do vlastnictví skupiny Vodafone. - více zde

Kromě marketingové akce s tajemnou rukou, jež zahalila drtivou většinu tuzemských reklamních ploch, připravil operátor i speciální nabídky. "V případě rebrandingu je velmi důležité, aby změnu grafické podoby loga doprovázely klíčové služby a hodnoty, které jsou zákaznicky atraktivní a pro novou značku charakteristické," poznamenal Jakub Hrabovský z Vodafone.

Největší nadnárodní operátor však svůj vstup na český trh nepodpořil žádnou masovou akcí. Spoléhal se jen na promo akci, v které nabízel možnost vyzkoušení jeho služeb na měsíc zdarma. Zároveň představil nové služby týkající se především roamingového volání.





Nejčtenější

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Zatímco Apple rychle posiluje, Samsung pozvolna ztrácí své pozice
Nejprodávanější modely smartphonů na světě. Apple se směje zbytku světa

Je to krutá podívaná pro výrobce smartphonů s Androidem. Ať se snaží jakkoliv, tak první příčky okupují dva iPhony. Ty se prodávají už skoro rok a designově to...  celý článek

Ilustrační snímek
ČTÚ smetl ze stolu žádosti virtuálů. Roaming je pro ně noční můrou

Již v průběhu května obdržel Český telekomunikační úřad od tří virtuálních operátorů žádosti o povolení účtovat příplatek k roamingu. Virtuálové bez vlastní...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Nubia zlevnila i o více než tisíc korun. A rovnou všechny modely

Nubia zlevnila prakticky celý svůj sortiment na českém trhu. Hned několik modelů se tak dočkalo cenovky nižší i o více než tisíc korun.  celý článek

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
O2 zůstane O2 minimálně do roku 2022, možná ještě o pět let déle

Operátor O2, majoritně vlastněný skupinou PPF, se domluvil se španělskou společností Telefónica na prodloužení používání ochranné známky O2. Tu může používat...  celý článek

Vodafone (ilustrační fotografie)
Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nedovolali

Od čtvrtečního poledne se operátor Vodafone potýkal s výpadkem ve své síti. Problémy při volání hlásili uživatelé z Prahy, Brna, Ostravy či Ústecka, textové a...  celý článek

Ilustrační snímek
Zrušený roaming: data nejvíc letí v Chorvatsku, volání v Německu

Statistiky operátora O2 ukazují, jak si Češi užívají nově bezpříplatkových roamingových služeb v oblíbených zahraničních destinacích. Fotky z pláží nejčastěji...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.