Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

O2 začíná převádět nespotřebovaná data. Konkurence se k tomu nemá

  • 31
Zákazníci O2 od 25. října již nepřijdou o nespotřebovaná mobilní data dokoupená po vyčerpání dat tarifu, ta se budou nově převádět do dalšího měsíce. Operátora k tomuto kroku přiměly stížnosti zákazníků. Na dlouhou dobu je nicméně zřejmě jediným, kdo toto zavádí.

Převod nespotřebovaných dat do dalšího měsíce se týká nejen dat dokoupených v rámci automatické obnovy datového limitu, ale také nevyčerpaných dat jednorázových měsíčních balíčků. Od úterý 25. října všem zákazníkům O2 (rezidentním i firemním) taková data již nepropadnou.

Po letošním červencovém kroku, kdy O2 přerušilo jako první tuzemský operátor u všech svých tarifů bezplatné datové přenosy po vyčerpání datového balíčku (více zde), se operátor potýkal se stížnostmi ze strany zákazníků. Sdružení dTest navíc na O2 kvůli tomu podalo žalobu (více zde).

Samotní zákazníci si stěžovali, že v případě dokoupení dat krátce před koncem zúčtovacího období všechna nevyčerpaná data propadnou bez náhrady. Vadilo jim, že platí za podstatně více dat, než stačí ve skutečnosti vyčerpat.

Nyní se tak budou nespotřebovaná data dokoupená nad rámec tarifních dat nově převádět, jako první bude přitom zákazník v novém zúčtovacím období čerpat právě data přenesená z předchozího období. Data tarifu budou čerpána až poté. O2 bude nicméně na dlouhou dobu asi jediným operátorem, který se k takové změně rozhodl.

Nebyl přitom prvním operátorem, který k blokaci datového připojení po vyčerpání standardního datového limitu tarifu přistoupil. Již loni v květnu totiž takové omezení u některých tarifů zavedl T-Mobile, navíc bez předchozího varování (více zde). Podle Patricie Šedivé z tiskového oddělení však tento operátor obdobný krok jako nyní O2 v nejbližší době neplánuje.

Převod nespotřebovaných dat neplánuje ani Vodafone, ten totiž datové přenosy po vyčerpání FUP neblokuje. „Na rozdíl od naší konkurence zákazníkům nabízíme dokupování dat nad rámec základního balíčku za nepoměrně nižší cenu. A pokud zákazník nechce tuto službu využít, data mu po vyčerpání základního balíčku pouze zpomalíme,“ informovala redakci Mobil.iDNES.cz Veronika Exnerová z tiskového oddělení Vodafonu.

Nicméně ani Vodafone není bez poskvrny, již v červenci 2014 totiž zavedl automatické dokupování dat (více zde). Zavedení této služby musel operátor vysvětlovat Českému telekomunikačnímu úřadu, který Vodafonu udělil milionovou pokutu a přikázal službu zrušit (více zde).