"Tato cílová skupina je omezena, ale o to více sleduje trendy ve vývoji mobilních telefonů a netrpělivě čeká na nástup každého nového produktu," uvedla mluvčí Eurotelu Diana Dobálová. Luxusní telefony se podle ní vždy dobře prodávají ze začátku po uvedení na trh, po několika měsících však s příchodem nových modelů jejich odbyt klesá. Hodně je kupují lidé, kteří si zakládají na image a chtějí být stále "in", nebo techničtí inovátoři.
Uživatelé luxusních telefonů jsou podle operátorů většinou hodně volající lidé, kteří využívají jejich pokročilé funkce ke své práci. "Jde především o firemní klienty a zákazníky, kteří se živí na volné noze, tudíž mají vysoké nároky na mobilní připojení. Například novináři, překladatelé a podobně," doplnila Martina Kemrová z T-Mobile.
Strategie výrobců luxusních telefonů se podle mluvčího Oskara Petra Šindlera postupně mění. "Dříve telefony v této kategorii oplývaly výjimečným designem a prvotřídními použitými materiály, ale neplatilo pravidlo, že měly úplně všechny funkce a technologie, nyní se stávají výjimečné funkce jejich součástí," uvedl. Jako příklad jmenoval telefony s dvoumegapixelovým fotoaparátem.
Napsali jsme o luxusních mobilech
Luxusním telefonům jsme se samozřejmě už věnovali. V tomto článku najdete přehlednou tabulku všech luxusních modelů a jejich fotografie.
Nejprodávanějšími drahými mobily jsou například Sony Ericsson P910i, Nokia 7280 nebo komunikátory, ale také Motorola V3 RAZR, která však nedávno výrazně zlevnila, či některé PDA a dataphony. Nejdražší z telefonů v běžné nabídce operátorů je zřejmě Nokia 9500 zhruba za 23 000 korun.
Luxusní model má v nabídce téměř každý velký výrobce. Finská Nokia nedávno představila novou řadu N a kromě toho nabízí přístroje pod exkluzivní značkou Vertu, jejichž ceny se mohou vyšplhat na stovky tisíc korun. Motorola sem řadí například "žiletku" RAZR a německý Siemens začne v polovině roku prodávat model CL75, k němuž byl dokonce vytvořen i speciální parfém.
Několik modelů z módní edice mobilů značky Xelibri.