Ze statistik vyplývá, že pouhých dvacet procent všech funkcí v mobilu používají lidé pravidelně. Ke zbylým nástrojům pak přistoupí jen zřídka, či dokonce nikdy. Celá čtvrtina funkcí zůstává u průměrného uživatele neobjevená. Průzkumu se zúčastnilo na pět set respondentů.
"Drtivá většina uživatelů používá dokola pět stejných funkcí. Bývá to telefonování, textové zprávy, adresář, digitální fotoaparát a budík," říká k průzkumu Doug Overton, viceprezident WDSGlobal v oblasti poradenství a analýz, a dodává: "Menšina má pak v oblibě i hudební přehrávač či například internetový prohlížeč. Zjistili jsme, že mnoho dalších funkcí je v telefonech pro spoustu uživatelů zcela zbytečně."
Uživatelé se cítí přehlceni
Proč lidé nevyužívají svůj mobil na sto procent? Firma tvrdí, že se cítí přehlceni. Mobilní výrobci do přístrojů implementují desítky nejrůznějších předinstalovaných aplikací, což je uživatelům spíše na obtíž. Místo aby možnosti svého mobilu vyzkoušeli, raději vždy co nejrychleji "projedou" skrz menu k určité funkci.
Podle odborníků z firmy Strand Consult bude v budoucnosti úspěšný ten výrobce, který dokáže správně naslouchat požadavkům zákazníků a podle toho sestavovat výbavu v mobilních telefonech. Zatím se spíše předhánějí v tom, kdo bude mít na reklamním letáku bohatší technickou výbavu. Zdali má o jednotlivé funkce zájem i uživatel, není priorita číslo jedna.
Zpráva společnosti Strand Consult také nabádá výrobce k tomu, aby si uživatelé například mohli na internetu sestavit svůj vlastní telefon nebo alespoň nějakým způsobem ovlivnit konečný výčet jednotlivých technologií a funkcí daného modelu.