Chytré hodinky od Lenova a Motoroly - Moto 360.

Chytré hodinky od Lenova a Motoroly - Moto 360. | foto: Jan Kužník, Technet.cz

O chytré hodinky není zájem, Motorola odkládá novou řadu na neurčito

  • 26
Chytré hodinky Moto 360 byly jedny z prvních, které přinesly do světa nositelné elektroniky kulatý displej. Bylo to na podzim roku 2014, loni se představila druhá generace. Ta třetí však stále nepřichází a podle vyjádření Motoroly ani jen tak nepřijde.

Všeobecně se předpokládalo, že nová generace Moto 360 nepřijde letos na podzim, protože výrobci obecně čekají na novou generaci platformy Android Wear, která by se měla představit někdy zkraje příštího roku. Jenže Motorola teď oznámila, že nová generace jejích chytrých hodinek nepřijde ani po uvedení nové verze systému pro nositelnou elektroniku.

Podle slov Shakila Barkata, globálního šéfa vývoje produktů Moto, totiž firma nevidí na trhu dostatečný zájem na to, aby novou generaci uváděla. Moto prý může situaci přehodnotit, pokud se technologie pro nositelnou elektroniku výrazně zlepší, ale obecně platí, že Moto nebude chytré hodinky vyvíjet na obvyklé roční bázi. Barkat tak v podstatě říká, že v dané kategorii není možné dosáhnout dostatečné úrovně inovací na to, aby se vyplatilo uvádět novou generaci hodinek. Ty stávající pořád bohatě stačí.

Druhá generace Moto 360 by podle všeho měla dostat aktualizaci na novou generaci Android Wear, první generace ji ovšem nedostane. Té druhé to tak zajistí určitý náskok a aktivní život v modelové řadě Moto.

Zájem o chytré hodinky obecně oslabuje, což ukázala i čísla za druhé čtvrtletí letošního roku. V něm se prodalo pouze 3,5 milionu kusů chytrých hodinek oproti 5,1 milionu ve stejném období před rokem. Ve třetím čtvrtletí se pak prodeje podle analytické firmy IDC propadly na pouhých 2,7 milionu kusů z loňských 5,6 milionu. Na vině samozřejmě může být i fakt, že zákazníci čekali na uvedení nové generace přístrojů, včetně modelů s Android Wear 2, který byl ale odložen na jaro 2017.

V závěrečném čtvrtletí mohou situaci částečně vylepšit nová generace Apple Watch series 2 a také hodinky Samsung Gear S3, které jsou založeny na vlastních platformách, a tudíž nečekají na update systému od Googlu. Každopádně ani v jejich případě to zatím nevypadá na fenomenální úspěch, byť by alespoň mohly zastavit nebo zpomalit pád celého odvětví. Pro představu, značka Moto (spadající pod Lenovo) měla podle odhadů IDC ve třetím čtvrtletí prodat jen asi 100 tisíc kusů svých hodinek.