Nubia Z11 Black Gold Edition

Nubia Z11 Black Gold Edition | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Jen co se začala prodávat v Česku, tak Nubia odešla od ZTE. Co bude dál?

  • 0
Čínský koncern ZTE prodal většinu ve značce Nubia. Podle serveru etnet.com.cn vstoupili do značky blíže nespecifikovaní investoři. Značka Nubia je aktivní i na českém trhu.

O prodeji značky Nubia se spekuluje delší dobu. ZTE ji vyčlenilo ze svého koncernu jako samostatný subjekt už dříve a nyní se zbavilo majoritního podílu. I tak si však ponechává 49,9 procenta akcií. Ale jaká bude budoucnost značky, to zatím není jasné.

Vytvoření samostatné značky Nubia byl pokus koncernu ZTE proniknout na mimoasijské trhy, kde se mu příliš nedařilo. Značku založil v roce 2012, první přístroje šly do prodeje o rok později. V Česku jsou však běžně k dostání až v posledních dvou letech.

Nubia se odpočátku tvářila jako samostatná značka. ZTE si přálo, aby se z Nubie stal výrobce prémiových smartphonů. Ale to se příliš nepovedlo a v podstatě se jednotlivé modely ZTE a Nubia navzájem kryly a odlišovaly jen značkou. Na veletrzích Nubia někdy vystavovala samostatně, někdy společně se ZTE. Například v domovské Číně má Nubia vlastní značkové obchody.

Nubia chce mezi elitu. Z11 miniS je povedený smartphone

Nubia Z11 miniS

Nubia aktuálně vyrábí cenově dostupné modely se slušnou výbavou a s několika zajímavými funkcemi, jako je ovládání některých funkcí pomocí gest v rámečku (více zde). Pokus o luxusní značku tak nevyšel, Nubia spíše nahradila samotné ZTE, které se z mnoha evropských trhů v podstatě s mobily stáhlo.

Zajímavostí byl v roce 2015 smartphone Nubia My Prague, který byl pojmenovaný po Praze a v Praze měl i světovou premiéru.

Test: Nubia Z11 je čínský luxus, za který si musíte připlatit

Nubia Z11 Black Gold Edition

ZTE je dobrým příkladem nezvládnutého marketingu. Tento čínský výrobce ještě před pár lety čínské konkurenty válcoval a patřil mezi největší výrobce smartphonů na světě. To platilo zhruba do poloviny roku 2013. Dnes se naopak kouká konkurenci na záda s velkým odstupem a nepomohla mu ani luxusní značka Nubia.

Do roku 2010 fungovaly společnosti ZTE a Huawei podobně. Měly extrémně široké portfolio bez jasné segmentace a výrazných modelů. Huawei pochopil, že tudy cesta na světové trhy nevede a tak portofolio zredukoval, soustředil se na jednotlivé segmenty a v každém nabídl jeden výrazný model. Nešlo to hned, ale správně nastavený směr dovedl firmu na aktuální pozici světové trojky.

Huawei se tak dokázal poprat i s novou konkurencí na domácím trhu v podobě značek Vivo, Oppo nebo Xiaomi. A ve světě je velmi úspěšný. To ZTE se mimo Asii daří jen v USA, kde je tato značka silná v segmentu levných smartphonů v předplacených sadách. V Evropě pak ZTE paběrkuje a na českém trhu v podstatě přímo aktivní není.