Německý
koncern, společnost Siemens, provedl další významný krok v oblasti
svých telefonních ústředen, když produktovou řadu určenou pro
malé až střední podniky výrazně modernizoval. Původní systémy už
přestávaly splňovat stále rostoucí požadavky na maximální efektivitu
spojení při využití všech dostupných produktů, což se
pochopitelně projevilo migrací zákazníků k silnější
konkurenci. Představme si proto inovovanou řadu Hicom 150 E.
Za
velmi dobrý krok lze nepochybně považovat přechod nejnižších
systémů 112 resp. 118 pod unifikovaný základ 150 E, které tak získají
větší množství podporovaných funkcí. K určitému kapacitnímu
odlišení však přesto muselo dojít. Vznikl prostor pro doplňkové označení
OfficePoint, OfficeCom a OfficePro, disponujících různými velikostmi
skříně. Nejmenší z nich, OfficePoint, zvládne připojit max.
20 účastníků, což je ideální pro malé kanceláře. Jako jediný
však nepodporuje připojení bezdrátových poboček. Větší
modifikace si pak poradí s 156 resp. 250 pobočkami, z nichž může
být až 64 bezdrátových, pracujících v rámci standardu DECT/GAP. Není to
sice mnoho, ale většina firem prý stejně často volí pevnou
variantu a podstatně dražšími přenosnými telefony vybavuje jen
menšinu zaměstnanců. Přesto bych to považoval za minus oproti
konkurenci. Větší podporu bezdrátových poboček, konkrétně trojnásobný počet, přinese až další verze, která přijde na náš trh v průběhu přístího roku.
Přejděme
však k samotným inovacím. Tou nejvýznamnější bylo přepracování
softwaru a rozšíření funkční základny o LCR (Least Cost Routing resp.
ARS) představující inteligentní spravování odchozích hovorů, bez něhož
se nedal Hicom považovat za konkurenceschopný. Při uskutečňování
spojení tak ústředna vybere podle vytáčeného čísla příp.
doby tu nejlevnější možnou cestu spojení, přičemž
s jednotlivými volacími znaky si dovede dokonale pohrát. U volání
využívajících např. sítě IP (NetCall, Internet Call, Xcall, ...)
nahradí přestupný znak do mezinárodní sítě odpovídající
předvolbou (např. 55), aniž by účastník musel jakkoliv
zasahovat. Nemusí tak ani poznat, že byl spojen alternativní cestou.
Větší
pozornost byla tentokráte věnována přesměrování.
Účastníkovi se nabízí detailnější rozpracování správy hovorů
v případě přepojování v rámci firmy a
v případě odklonění volání na externí linku lze využít
přímo služeb veřejné sítě, čímž dojde k cenné
úspoře dvou B kanálů (jeden pro příchozí hovor, druhý
k účastníkovi). Novinkou je rozšíření seznamu
uskutečněných volání na 3 pozice.
Inovací
se dočkaly i připojitelné periferie, jimiž Siemens
jednoznačně vítězí před ostatními. Kromě
rozšíření produktové řady o 90-ti tlačítkový modul předvoleb,
usnadňující práci operátorky, která není vybavena počítačem, je
nabízeno už 8 adaptérů rozšiřujících možnosti koncových
zařízení. Kromě karet sloužících k odposlechu, připojení
externích akustických souprav, analogových resp. ISDN koncových zařízení a
dalšího telefonu s odlišným číslem, lze využít k spoustě
užitečných činností tzv. contact adaptér disponující dvojicí
galvanicky oddělených kontaktů, z nichž jeden sepne při
vyzvánění, druhý při obsazení. Kupříkladu v hlučném
prostředí může vyzvánění indikovat světlo, siréna, apod.
Poslední
dobou přichází čím dál tím častěji do podvědomí také
telefonování prostřednictvím počítače (CTI), které dokáže
v krajním měřítku zastat velkou část práce sekretářky.
V rámci systému Hicom 150E jsou nabízeny dvě úrovně- Smartset a
CTI TAPI. První z nich není ničím jiným, než volbou telefonních
čísel uložených v počítači a evidencí všech
uskutečněných volání. Podstatně zajímavější je však
nástavba pro připojení počítačů k digitálním
systémovým telefonům- Hicom CTI TAPI, kde už lze hovořit o
plnohodnotném využití možností CTI prostřednictvím standardizovaného
rozhraní TAPI.
Jenom
na okraj bych zmínil volitelnou kartu Xpress@LAN
umožňující přístup počítačů připojených
k lokální síti Ethernet do veřejné sítě, kdy ústředna
začne plnit ještě funkci středového rozbočovače pro
hlasovou, datovou a videokomunikaci.
|
150 E
OfficePoint |
150 E
OfficeCom |
150
EOfficePro |
Hi Net
VS1600 |
Analog.
pobočky |
12 |
84 |
250 |
44 |
Digit.pobočky |
16 |
48 |
250 |
48 |
Max.
poboček |
20 |
156 |
250 |
48 |
Z
toho bezdrát. |
- |
64 |
64 |
- |
Max.
linek (kanálů) |
16 |
60 |
120 |
50* |
Druhy
vedení |
S0, analog |
S0, S2M, KD3, analog |
S0, S2M, KD3, analog, E&M |
S0, S2M, KD3, analog |
Pozn.
HiNet VS1600 je PBX určená pro vestavbu do 19" racku
*nebo
60 kanálů pro pevná připojení
Pro podrobnější informace navštivte stránku společnosti Siemens.