Nové tváře na Svobodné Evropě - zábava s TWISTem

  • 13
Na bývalém československém parlamentu, na stávajícím sídle Rádia Svobodná Evropa je umístěn největší reklamní billboard na předplacenou službu TWIST společnosti T-Mobile. Potřebujete si opravdu "přivolávat zábavu"?

Přinášíme zprávu, která pro vás rozhodně není důležitá. U sídla Rádia Svobodná Evropa (kamenný blok vyčnívající z budovy patří totiž už Státní opeře) je umístěn nový megaboard inzerující služby TWIST. Tato reklamní plocha nad Václavským náměstím je zřejmě největší v ČR a společnost RadioMobil ji má dlouhodobě pronajatu. Ale proč vám tuto novinu sdělujeme? Tento fakt je totiž nadmíru důležitý pro všechny členy redakce a může ovlivňovat jejich práci: několik desítek metrů dlouhá reklama se "dívá" přímo do našich oken, tedy vlastně my jsme nuceni zpoza prosklené stěny pozorovat onen vzruchuplný nápis "Jen s TWISTEM přivoláš zábavu".

Poslední fotka je pořízena přímo z redakce, je hezky vidět, že opravdu zakrývá třetinu našeho "kancelářského obzoru". Reklama je pravděpodobně zaměřena buď na propagaci herních služeb T-Mobilu (SMS chat, audio pohlednice, stahování Java her), nebo chce v obecném smyslu znovu oslovit mladé uživatele telefonů, aby intenzivně používali svůj mobil, aby se telefonicky svolávali, telefonicky domlouvali, telefonicky hádali a nakonec telefonicky rozcházeli. Mnozí to tak jistě dávno dělají, ale máme zato, že nikdo z nich na tom není tak zle, aby si zábavu musel telefonem "přivolávat". Ať chcete, či nechcete: pokud nemáte dobrou náladu, zábavu nepřivoláte.

Ale pak je tady ještě třetí možnost: T-Mobile samozřejmě ví, jaký je z redakce Mobilu.cz výhled. A tedy zcela namístě je následující otázka: "nechce snad T-Mobile svou dlouhodobou kampaní podprahově působit především na nás, ubohé redaktory?" Je zcela zřejmé, že tím sleduje jediný cíl: chce nás vytáhnout z nehybného ticha českých komunikačních vod. Krátce po RadioMobilu  by totiž měli své bilboardy na Svobodnou Evropu, případně na Národní muzeum vyvěsit i ostatní operátoři. Teprve potom ranní nástup redaktorů Čs. rozhlasu i Mobilu.cz dostane ty správné obrátky.

Je-li správným vysvětlením možnost číslo dvě, zůstává jedna nezodpovězená otázka. Co mají dělat nudící se zákazníci jiných služeb? Mají si koupit Twist, nebo pěknou knížku?

Při zachování objektivity jsme v redakci přesvědčeni, že mobilní telefon opravdu nefunguje jako univerzální "přivolávač zábavy".