Čím větší displej iPhone má, tím častěji uživatelé opomíjejí iPady

Čím větší displej iPhone má, tím častěji uživatelé opomíjejí iPady | foto: Pocket

Nové iPhony 6 parazitují na iPadech, jejich větší displej už stačí

  • 20
Donedávna téměř polovina uživatelů iPhonů kvůli výrazně menšímu displeji dávala při prohlížení webu či čtení textu přednost iPadům. Propastný rozdíl se však osmou generací zmenšil. Porovnání uživatelských dat mobilní aplikace tak prokázalo, že uživatelé nových iPhonů dávají přednost spíše telefonu.

Apple dlouho vzdoroval trendu zvětšování úhlopříček displejů u mobilních telefonů. Avšak v případě nové generace iPhonu se na této vlně již také svezl, přece jen příznivci jeho produktů po takové změně dlouho volali. A s příchodem iPhonů s většími displeji se mění i jejich návyky.

Poukázala na to studie tvůrců mobilní aplikace Pocket, která slouží k ukládání textů pro jejich pozdější (off-line) čtení. Ti se zaměřili na změnu zvyklostí uživatelů iPhonů 5 a 5s po přechodu na iPhony osmé generace. Rozborem téměř dvou milionů otevřených článků a videí zjistili, že po přechodu na novější generaci telefonu uživatelé aplikace opomíjejí své iPady.

Zatímco majitelé staršího iPhonu 5s se k uloženému obsahu vraceli na telefonu pouze v 55 % případů, tak s příchodem telefonů osmé generace tento počet výrazně stoupl. Celkem 72 % uživatelů iPhonu 6 dá přednost telefonu před iPadem, 5,5“ displej většího modelu 6 Plus pak zláká rovných 80 % majitelů.

Čím je tedy displej telefonu větší, tím méně často uživatelé sáhnou po iPadu. Apple totiž především větším modelem zmenšil dosavadní propastný rozdíl vůči 7,9“ úhlopříčce displeje u iPadu mini.

Majitelé iPhonů osmé generace navíc oproti uživatelům starších generací zobrazí a přečtou mnohem více obsahu. U iPhonu 6 se zvýšil o třetinu, u většího provedení pak o téměř dvě třetiny.

Pro Apple není příznivé, že uživatelé iPhonů stále častěji přicházejí na to, že je pro ně pořízení iPadu zbytečné. I vzhledem k tomu, že noví zákazníci dávají přednost pořízení telefonu před koupí tabletu, tak společnost očekává ve druhém fiskálním čtvrtletí propad tržeb z prodeje iPadů.