Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Segmentu nositelné elektroniky vévodí Fitbit, ale Apple se dere vzhůru

  0:09aktualizováno  0:09
Applu stačily pouhé tři měsíce na to, aby se z nuly vyšvihl na druhého největšího výrobce v segmentu nositelné elektroniky. Tam kromě chytrých hodinek, kterým Apple Watch s přehledem kraluje, patří i chytré náramky a krokoměry. Těch nejvíc prodala společnost Fitbit. Vyplývá to ze zprávy agentury IDC.

Mezi nositelnou elektroniku se kromě chytrých hodinek řadí i jednodušší náramky. | foto: watchaware.com

Firma Fitbit dokázala ve druhém čtvrtletí letošního roku prodat celkem 4,4 milionu kusů nositelné elektroniky, což znamená téměř čtvrtinový tržní podíl a pohodlný náskok před Applem. Fitbit si připsal také značný meziroční růst, a to téměř o 160 procent. Přesto však jeho tržní podíl přibližně o pětinu poklesl. Důvodem je nástup hodinek Watch z dílen společnosti Apple.

Její výsledek v podobě 3,6 milionu udaných kusů je sice pod odhady analytiků, kteří nejčastěji předpovídali objem přes čtyři miliony, přesto je v dané kategorii velkým úspěchem. A to především, pokud bychom výběr zúžili pouze na chytré hodinky, kterých se v porovnání s jednoduššími náramky přece jen prodá mnohém méně.

Analytik IDC Jitesh Ubrani dokládá úspěšné tažení Apple Watch jednoduchým propočtem, podle kterého nesly každé dvoje ze tří prodaných chytrých hodinek právě logo Applu. To by znamenalo, že se za druhý letošní kvartál prodalo okolo 5,5 milionu chytrých hodinek.

Impozantní náskok firmy se podle tohoto analytika bude v následujících letech zvyšovat a současné vedení značky Fitbit bude zanedlouho historií. Jednoduchá nositelná elektronika, tedy zařízení, do kterých nelze dodatečně instalovat další aplikace, totiž bude v příštích letech ztrácet na popularitě právě na úkor univerzálnějších hodinek.

Prodej nositelné elektroniky v Q2/2015 a meziroční srovnání s Q2/2014
odbyt 2Q15 [mil.ks]tržní podíl 2Q15odbyt 2Q14 [mil. ks]tržní podíl 2Q14rozdíl 2Q15/2Q14
Fitbit4,424,3 %1,730,4 %158,8 %
Apple3,619,9 %00,0 %-
Xiaomi3,117,1 %00,0 %-
Garmin0,73,9 %0,58,9 %40,0 %
Samsung0,63,3 %0,814,3 %-25,0 %
ostatní5,731,5 %2,646,4 %119,2 %
Celkem18,1100,0 %5,6100,0 %223,2 %

Třetí místo zajistil čínskému dravci Xiaomi jednoduchý a cenově dostupný náramek Mi Band, o který je zájem zejména v Číně. Xiaomi sice postupně expanduje na další asijské trhy, ale je to právě pomalejší vstup do klíčových regionů (jako je USA), co brzdí potenciálně mnohem svižnější tempo růstu. Přesto je odbyt 3,1 milionu kusů krokoměru Mi Band velmi dobrým výsledkem.

Se značným odstupem následuje Garmin, jehož 700 tisíc expedovaných kusů nositelné elektroniky představuje ani ne čtyřprocentní tržní podíl. Společnost se v dané kategorii zaměřuje spíše na trackery, nedávno však uvedla zajímavé chytré hodinky Vivoactive, které se chlubí integrovaným GPS modulem a až týdenní výdrží. Meziročně Garmin zvýšil odbyt o 40 procent, ale tržní podíl citelně poklesl.

Samsung má asi nejširší nabídku chytrých hodinek, zájemci o jednodušší zařízení pak mohou sáhnout po Gear Fit. Šíře portfolia přesto největšímu prodejci smartphonů zajistila odbyt jen 600 tisíc kusů hodinek, což představuje meziroční propad o 25 procent. Tržní podíl se pak z více než 14 % meziročně smrskl na zanedbatelných 3,3 procenta. Výrobce se aktuálně chystá uvést nástupce funkcemi nabitého modelu Gear S, který je díky integrovanému telefonnímu modulu skutečným náramkovým smartphonem. Model Gear S2 se bude vzhledově radikálně lišit, dostat má klasické kulaté pouzdro (více o hodinkách zde).

Poměrně velký objem 5,7 milionu prodaných kusů nositelné elektroniky ukrývá nespecifikovaná skupina „ostatní“. Celkem se ve druhém letošním čtvrtletí prodalo 18,1 milionu kusů nositelné elektroniky, což je meziroční nárůst o 223 %.





Nejčtenější

HTC U11
Mačkací telefon znamená návrat na vrchol. Test HTC U11

Firma HTC, kdysi průkopník na poli smartphonů, nezažívá zrovna skvělé časy. Někdy jsou totiž její telefony vcelku po právu přehlíženy. Ale přehlédnout nové HTC...  celý článek

LG Q8
Další skvěle vybavená zmenšenina má dvojitý displej a dva foťáky

LG překvapilo modelem Q6, který nabízí v poměrně kompaktním těle slušnou výbavu. Jen o pár dnů později pak jihokorejský výrobce představil model Q8. Ten tak...  celý článek

LeEco Le 2
Nejlepší poměr ceny a výkonu? Jen naoko. Rychlý test LeEco Le 2

Model LeEco Le 2 se snaží zaujmout nízkou cenou, ale zároveň se tváří jako hodně dobře vybavený smartphone. Zde ovšem najdete hlavně dobrý příklad toho, že...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Galaxy S9 má mít stejný displej jako S8, ale s integrovanou čtečkou

Podle nových zpráv si příští generace špičkových samsungů ponechají displeje se stejným rozlišením a stejným tvarem jako u současných modelů.  celý článek

iPhone 7
Dvě třetiny všech vyrobených iPhonů jsou stále v provozu

Do konce letošního března Apple za skoro 10 let vyrobil 1,163 miliardy iPhonů. Podle analytické společnosti Newzoo jich bylo v letošním dubnu stále v provozu...  celý článek

Další z rubriky

Aplikace WhatsApp (ilustrační obrázek)
Čína na den blokovala WhatsApp. Příště ho může vypnout úplně

Uživatelé chatovací aplikace WhatsApp v Číně mohli během včerejšího dne mít problémy s posíláním určitého typu obsahu. Dnes už aplikace funguje normálně, ale...  celý článek

Smartphone od KFC
Dvoje křidýlka a smartphone k tomu. KFC prodává vlastní smartphone

V Číně došlo k neobvyklému spojení dvou zcela rozdílných značek. Huawei totiž společně s fastfoodovou restaurací KFC připravil ke třicetiletému výročí působení...  celý článek

Louis Vuitton Tambour Horizon
Povedené chytré hodinky Louis Vuitton. Řemínek stojí od 7 000 korun

Vedle běžných chytrých hodinek za několik tisíc se na trhu stále častěji objevují i přístroje od luxusních značek. Své modely už prodávají značky TAG Heuer...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.