Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Segmentu nositelné elektroniky vévodí Fitbit, ale Apple se dere vzhůru

  0:09aktualizováno  0:09
Applu stačily pouhé tři měsíce na to, aby se z nuly vyšvihl na druhého největšího výrobce v segmentu nositelné elektroniky. Tam kromě chytrých hodinek, kterým Apple Watch s přehledem kraluje, patří i chytré náramky a krokoměry. Těch nejvíc prodala společnost Fitbit. Vyplývá to ze zprávy agentury IDC.

Mezi nositelnou elektroniku se kromě chytrých hodinek řadí i jednodušší náramky. | foto: watchaware.com

Firma Fitbit dokázala ve druhém čtvrtletí letošního roku prodat celkem 4,4 milionu kusů nositelné elektroniky, což znamená téměř čtvrtinový tržní podíl a pohodlný náskok před Applem. Fitbit si připsal také značný meziroční růst, a to téměř o 160 procent. Přesto však jeho tržní podíl přibližně o pětinu poklesl. Důvodem je nástup hodinek Watch z dílen společnosti Apple.

Její výsledek v podobě 3,6 milionu udaných kusů je sice pod odhady analytiků, kteří nejčastěji předpovídali objem přes čtyři miliony, přesto je v dané kategorii velkým úspěchem. A to především, pokud bychom výběr zúžili pouze na chytré hodinky, kterých se v porovnání s jednoduššími náramky přece jen prodá mnohém méně.

Analytik IDC Jitesh Ubrani dokládá úspěšné tažení Apple Watch jednoduchým propočtem, podle kterého nesly každé dvoje ze tří prodaných chytrých hodinek právě logo Applu. To by znamenalo, že se za druhý letošní kvartál prodalo okolo 5,5 milionu chytrých hodinek.

Impozantní náskok firmy se podle tohoto analytika bude v následujících letech zvyšovat a současné vedení značky Fitbit bude zanedlouho historií. Jednoduchá nositelná elektronika, tedy zařízení, do kterých nelze dodatečně instalovat další aplikace, totiž bude v příštích letech ztrácet na popularitě právě na úkor univerzálnějších hodinek.

Prodej nositelné elektroniky v Q2/2015 a meziroční srovnání s Q2/2014
odbyt 2Q15 [mil.ks]tržní podíl 2Q15odbyt 2Q14 [mil. ks]tržní podíl 2Q14rozdíl 2Q15/2Q14
Fitbit4,424,3 %1,730,4 %158,8 %
Apple3,619,9 %00,0 %-
Xiaomi3,117,1 %00,0 %-
Garmin0,73,9 %0,58,9 %40,0 %
Samsung0,63,3 %0,814,3 %-25,0 %
ostatní5,731,5 %2,646,4 %119,2 %
Celkem18,1100,0 %5,6100,0 %223,2 %

Třetí místo zajistil čínskému dravci Xiaomi jednoduchý a cenově dostupný náramek Mi Band, o který je zájem zejména v Číně. Xiaomi sice postupně expanduje na další asijské trhy, ale je to právě pomalejší vstup do klíčových regionů (jako je USA), co brzdí potenciálně mnohem svižnější tempo růstu. Přesto je odbyt 3,1 milionu kusů krokoměru Mi Band velmi dobrým výsledkem.

Se značným odstupem následuje Garmin, jehož 700 tisíc expedovaných kusů nositelné elektroniky představuje ani ne čtyřprocentní tržní podíl. Společnost se v dané kategorii zaměřuje spíše na trackery, nedávno však uvedla zajímavé chytré hodinky Vivoactive, které se chlubí integrovaným GPS modulem a až týdenní výdrží. Meziročně Garmin zvýšil odbyt o 40 procent, ale tržní podíl citelně poklesl.

Samsung má asi nejširší nabídku chytrých hodinek, zájemci o jednodušší zařízení pak mohou sáhnout po Gear Fit. Šíře portfolia přesto největšímu prodejci smartphonů zajistila odbyt jen 600 tisíc kusů hodinek, což představuje meziroční propad o 25 procent. Tržní podíl se pak z více než 14 % meziročně smrskl na zanedbatelných 3,3 procenta. Výrobce se aktuálně chystá uvést nástupce funkcemi nabitého modelu Gear S, který je díky integrovanému telefonnímu modulu skutečným náramkovým smartphonem. Model Gear S2 se bude vzhledově radikálně lišit, dostat má klasické kulaté pouzdro (více o hodinkách zde).

Poměrně velký objem 5,7 milionu prodaných kusů nositelné elektroniky ukrývá nespecifikovaná skupina „ostatní“. Celkem se ve druhém letošním čtvrtletí prodalo 18,1 milionu kusů nositelné elektroniky, což je meziroční nárůst o 223 %.





Nejčtenější

iPhone 7 Plus
Pořiďte na dovolené lepší fotky pomocí mobilů s dvěma fotoaparáty

Čas letních dovolených nadešel a snad každý si chce ze své cesty přinést alespoň pár fotek na památku. Vybrali jsme mobily s dvěma fotoaparáty, které vám v...  celý článek

Aktuální tarifní nabídka na stránkách T-Mobilu postrádá možnost zobrazení...
Operátoři ukrývají tarify bez závazku. On-line si je nezřídíte

V souvislosti s nedávno představenými tarify operátoři kromě jiného aktualizovali i nabídku na internetových stránkách. V některých případech z nich ovšem...  celý článek

Samsung Galaxy J5 (2017)
Toto je jeden z nejlevnějších nových samsungů. Stojí 7 tisíc

Samsung se potichu rozhodl změnit image i zaměření své „nejlevnější“ řady J. Zatímco ještě nedávno to byly dostupné telefony, nově se z nich stává dražší, lépe...  celý článek

Premiéra YotaPhone 2 v Londýně
Ruská technika: můžeme se těšit na nový oboustranný smartphone

Smartphony značky YotaPhone jsou známé díky unikátní konstrukci s displeji z obou stran. Po dlouhém odkládání se na podzim chystá třetí provedení. Výbava už...  celý článek

Apple iPhone 5s
Češi mají téměř milion iPhonů. Nejčastěji letitý model 5s

Počet iPhonů v Česku se blíží jednomu milionu, na prodeji nových telefonů mají zhruba desetinový podíl. Nejrozšířenější je téměř čtyři roky starý model 5S....  celý článek

Další z rubriky

WhatsApp brzy umožní posílat libovolné soubory
Přes WhatsApp brzy pošlete libovolný soubor. Klidně velký i sto mega

WhatsApp uživateli kromě textových zpráv nebo volání přes internet nabízí také zasílání fotek, videí nebo zvukových vzkazů. V budoucnu přibude možnost sdílet...  celý článek

Whatsapp bude umět zpětně vymazat odeslané zprávy
WhatsApp se naučí vrátit čas. Odeslané zprávy půjde do pěti minut smazat

Co jednou bylo vyřčeno, už nejde vzít zpátky - platí to téměř pro jakoukoli formu běžné komunikace, dialogy naživo počínaje, telefonními hovory či...  celý článek

Ještě před nedávnem se stály fronty na žhavé novinky Applu, teď se tvoří kvůli...
Nedávno se takto čekalo na iPhony, teď se stojí fronty na mobil z Číny

Mobilní fanoušky nadšení pro několikahodinové čekání na horké novinky neopouští, namísto Applu je k tomu ovšem naposledy vyburcoval nový čínský supersmartphone.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.