Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Segmentu nositelné elektroniky vévodí Fitbit, ale Apple se dere vzhůru

  0:09aktualizováno  0:09
Applu stačily pouhé tři měsíce na to, aby se z nuly vyšvihl na druhého největšího výrobce v segmentu nositelné elektroniky. Tam kromě chytrých hodinek, kterým Apple Watch s přehledem kraluje, patří i chytré náramky a krokoměry. Těch nejvíc prodala společnost Fitbit. Vyplývá to ze zprávy agentury IDC.

Mezi nositelnou elektroniku se kromě chytrých hodinek řadí i jednodušší náramky. | foto: watchaware.com

Firma Fitbit dokázala ve druhém čtvrtletí letošního roku prodat celkem 4,4 milionu kusů nositelné elektroniky, což znamená téměř čtvrtinový tržní podíl a pohodlný náskok před Applem. Fitbit si připsal také značný meziroční růst, a to téměř o 160 procent. Přesto však jeho tržní podíl přibližně o pětinu poklesl. Důvodem je nástup hodinek Watch z dílen společnosti Apple.

Její výsledek v podobě 3,6 milionu udaných kusů je sice pod odhady analytiků, kteří nejčastěji předpovídali objem přes čtyři miliony, přesto je v dané kategorii velkým úspěchem. A to především, pokud bychom výběr zúžili pouze na chytré hodinky, kterých se v porovnání s jednoduššími náramky přece jen prodá mnohém méně.

Analytik IDC Jitesh Ubrani dokládá úspěšné tažení Apple Watch jednoduchým propočtem, podle kterého nesly každé dvoje ze tří prodaných chytrých hodinek právě logo Applu. To by znamenalo, že se za druhý letošní kvartál prodalo okolo 5,5 milionu chytrých hodinek.

Impozantní náskok firmy se podle tohoto analytika bude v následujících letech zvyšovat a současné vedení značky Fitbit bude zanedlouho historií. Jednoduchá nositelná elektronika, tedy zařízení, do kterých nelze dodatečně instalovat další aplikace, totiž bude v příštích letech ztrácet na popularitě právě na úkor univerzálnějších hodinek.

Prodej nositelné elektroniky v Q2/2015 a meziroční srovnání s Q2/2014
 odbyt 2Q15 [mil.ks]tržní podíl 2Q15odbyt 2Q14 [mil. ks]tržní podíl 2Q14rozdíl 2Q15/2Q14
Fitbit4,424,3 %1,730,4 %158,8 %
Apple3,619,9 %00,0 %-
Xiaomi3,117,1 %00,0 %-
Garmin0,73,9 %0,58,9 %40,0 %
Samsung0,63,3 %0,814,3 %-25,0 %
ostatní5,731,5 %2,646,4 %119,2 %
Celkem18,1100,0 %5,6100,0 %223,2 %

Třetí místo zajistil čínskému dravci Xiaomi jednoduchý a cenově dostupný náramek Mi Band, o který je zájem zejména v Číně. Xiaomi sice postupně expanduje na další asijské trhy, ale je to právě pomalejší vstup do klíčových regionů (jako je USA), co brzdí potenciálně mnohem svižnější tempo růstu. Přesto je odbyt 3,1 milionu kusů krokoměru Mi Band velmi dobrým výsledkem.

Se značným odstupem následuje Garmin, jehož 700 tisíc expedovaných kusů nositelné elektroniky představuje ani ne čtyřprocentní tržní podíl. Společnost se v dané kategorii zaměřuje spíše na trackery, nedávno však uvedla zajímavé chytré hodinky Vivoactive, které se chlubí integrovaným GPS modulem a až týdenní výdrží. Meziročně Garmin zvýšil odbyt o 40 procent, ale tržní podíl citelně poklesl.

Samsung má asi nejširší nabídku chytrých hodinek, zájemci o jednodušší zařízení pak mohou sáhnout po Gear Fit. Šíře portfolia přesto největšímu prodejci smartphonů zajistila odbyt jen 600 tisíc kusů hodinek, což představuje meziroční propad o 25 procent. Tržní podíl se pak z více než 14 % meziročně smrskl na zanedbatelných 3,3 procenta. Výrobce se aktuálně chystá uvést nástupce funkcemi nabitého modelu Gear S, který je díky integrovanému telefonnímu modulu skutečným náramkovým smartphonem. Model Gear S2 se bude vzhledově radikálně lišit, dostat má klasické kulaté pouzdro (více o hodinkách zde).

Poměrně velký objem 5,7 milionu prodaných kusů nositelné elektroniky ukrývá nespecifikovaná skupina „ostatní“. Celkem se ve druhém letošním čtvrtletí prodalo 18,1 milionu kusů nositelné elektroniky, což je meziroční nárůst o 223 %.





Nejčtenější

Honor 8 Pro
První dojmy: Honor 8 Pro je dokonalý zabiják nejlepších smartphonů

Ještě před představením Honoru 8 Pro na českém trhu jsme dostali šanci žhavou novinku vyzkoušet. Smartphone má nekompromisní výbavu a řadí se k nejlepším...  celý článek

Samsung Galaxy S II a Samsung Galaxy S8
Tento Samsung považujeme za nejpovedenější. Kdysi změnil trh

Samsung začíná prodávat nejnovější topmodel S8. V redakci jsme si sehnali všechny jeho předchůdce a ten nejzajímavější z nich je Samsung S II. I po šesti...  celý článek

T- Mobile.
Polské ceny likvidují trh. Deutsche Telekom možná prodá polský T-Mobile

Německá telekomunikační společnost Deutsche Telekom není spokojena s hospodářskými výsledky polské divize T-Mobilu. Její vedení má pár měsíců na zlepšení...  celý článek

Microsoft Lumia 950 XL
Novou verzi mobilních Windows dostalo jen sedm smartphonů

Novou verzi systému od Microsoftu dostane jen sedm v Evropě prodávaných chytrých telefonů. Podporované smartphony mohou nová mobilní Windows využívat od 25....  celý článek

Smartphony se v poslední době snaží doslova ztratit rámečky okolo displeje....
Bezrámečkové telefony neznamenají konec hrátek s designem

Smartphony se v poslední době snaží doslova ztratit rámečky okolo displeje. Loni nadchla bombastickým Mi Mix firma Xiaomi, letos rámečky minimalizoval Samsung...  celý článek

Další z rubriky

Co nahradí smartphony?
Smartphony budou jednoho dne minulostí. Co bude dál?

Dnes si bez nich téměř neumíme představit život, zprostředkují nám přístup k informacím, vyplňují náš volný čas, díky hlasovým asistentům si s nimi povídáme....  celý článek

Akcelerometr
K převzetí kontroly nad smartphonem stačí správný zvuk, tvrdí vědci

Tým počítačových bezpečnostních expertů z Michiganské a Jihokarolínské univerzity údajně odhalil bezpečnostní chybu, která umožňuje ovlivnit chování jakéhokoli...  celý článek

Xiaomi Mi Pad 3
Xiaomi ukázalo třetí generaci tabletu Mi Pad za dobrou cenu

Čínské Xiaomi světu ukázalo třetí generaci tabletu MiPad. Výrobce opět vsadil na kompaktní rozměry, které určuje 7,9palcový displej s vysokým rozlišením....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.